Gå till innehåll

Mogge13, NL200, Mtts och PLO!


Mogge13

Recommended Posts

minus en jäkla massa idag också!

 

god natt!

 

Hur kan du ha backat igår? Spelade du cg sen eller? Ett tips till dig angående turnerigarna, spela aldrig aldrig rebuyturnerignar utan att göra rebuys själv. Man är så deadmoney så det inte är sant, och det är otroligt svårt att komma ITM utan att göra rebuys och gör man det utan rebuys måste man haft ett otroligt flyt, vilket man ångrar i efterhand för då hade man kommit ännu längre ;) . Var bara ett tips.

 

Jag såg dig lite igår på finalbordet men drog efter ett tag och tänkte att nu skulle man läsa om dina klonks men istället får man läsa om att du backade :? . Kom igen nu Mogge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

minus en jäkla massa idag också!

 

god natt!

 

Hur kan du ha backat igår? Spelade du cg sen eller? Ett tips till dig angående turnerigarna, spela aldrig aldrig rebuyturnerignar utan att göra rebuys själv. Man är så deadmoney så det inte är sant, och det är otroligt svårt att komma ITM utan att göra rebuys och gör man det utan rebuys måste man haft ett otroligt flyt, vilket man ångrar i efterhand för då hade man kommit ännu längre ;) . Var bara ett tips.

 

Jag såg dig lite igår på finalbordet men drog efter ett tag och tänkte att nu skulle man läsa om dina klonks men istället får man läsa om att du backade :? . Kom igen nu Mogge!

 

hade spelat cg innan turren och lite efter.. :(

 

 

men gick visst inte så mycket minus som jag trodde ;)

 

hade glömt att räkna med pengarna som jag har på stars i min excel fil :P

 

 

och rebuys gjorde jag i alla rebuy turrar utom €10K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar alltid 6 st samtidigt och startar alltid upp en ny när jag åker ut en.

 

Fördelar: Jag hinner spela mycket mer än om jag skulle köra dem i set. Vilket innebär mer vinster om man är vinnande.

 

Nackdelar: Man ligger ute med ganska mycket pengar, har själv legat ute med typ 15 inköp när det börjat dåligt, vilket kan vara rättså mentalt jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar alltid 6 st samtidigt och startar alltid upp en ny när jag åker ut en.

 

Fördelar: Jag hinner spela mycket mer än om jag skulle köra dem i set. Vilket innebär mer vinster om man är vinnande.

 

Nackdelar: Man ligger ute med ganska mycket pengar, har själv legat ute med typ 15 inköp när det börjat dåligt, vilket kan vara rättså mentalt jobbigt.

 

Finns som sagt både fördelar och nackdelar med båda sätten :?

 

 

Men ska testa lira lite nu och bara fylla på hela tiden, funderar på om jag ska spela 5st eller 6st i taget ?

 

har inte riktigt vant (?) mig vid stars klient och tycker den är lite jobbig ibland.. inte för att partys klient är så mycket bättre heller :(:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kört 10 sngs till nu..

 

började med 5st och fyllde på efter det.

 

 

gick skitbra i början, vann nästan varenda all in både som favorit och underdog.

 

men på dom sista tre st så kom allt oflyt..

 

AJ mot A9 på bubblan, 9 på flop, han skulle åkt ut men istället så blev jag shortie och åkte

 

AQ mot A9 itm hade ungefär lika stora stackar.. jag ställde och fattar inte hur han hittar synen med A9.. 9 på flop igen och jag åker på 3:e .. skulle ha haft 10K (av 13,5K totalt) och skulle med stor chans vunnit :(

 

Men får väl vara nöjd ändå :P

 

 

10 st $27

 

itm:

 

3-1-1=+$180 :D

 

 

ligger lite pluss på $27orna nu totalt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mini tilt nu ;)

 

körde 5 st till medans jag lirar lite mtts..

 

all in med QQ mot 55 på bubblan.. 5 på flop..

 

all in med AQ mot Q3 itm.. 3 på flop.. skulle ha kommit minst HU då..

 

all in med K7 mot T9 för %90 av markerna HU .. 9 på flop och jag blir 2:a ( knappt en bad beat, men ändå ;) )

 

-$68

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte lirat några fler sngs.

 

Men nu blir det mtts :P

 

lirar $11K (prima) $19K (prima)

 

$35K (stars) WildWest (b2b)

 

ska också lira €5K senare :)

 

är faktiskt kvar i alla utom WW :D

 

itm i $19K, säkrad $44 ligger 39/63

 

26/45 i $11K, 20 itm

 

lite över average i $35K, typ 400 kvar och 100 itm

 

i €5K ligger jag 50/106, 27 itm

 

 

 

edit: dubblade i $11K o ligger 7/43

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...