Gå till innehåll

FLT - FR, AQs hittar drömflopen..


in|sane

Recommended Posts

Satt å funderade under handen om jag bara skulle syna ner flop och hoppas att ngn bettar ut på turn. Dock valde jag att 3-betta och såhär i efterhand känns det inte alls som det optimala spelet. Visst borde jag bara syna flop, och sedan göra en raise på turn om / när FI bettar igen ?

 

 

Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is MP3 with Adiamond.gif, Qdiamond.gif.

UTG raises, UTG+1 calls, 3 folds, Hero 3-bets, 2 folds, SB calls, 1 fold, UTG calls, UTG+1 calls.

 

Flop: (13 SB) 9diamond.gif, Tdiamond.gif, 3diamond.gif(4 players)

SB bets, UTG raises, UTG+1 folds, Hero 3-bets, SB folds, UTG calls.

 

Turn: (10 BB) Aclub.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets, UTG calls.

 

River: (12 BB) Tspade.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets, UTG folds.

 

Final Pot: 13 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja syna bara floppen, nu trycker du bort SB från potten. För ett bet till lägger han sig nog inte.

 

Som det blev nu spelar sig turn och river sig själv.

 

Om SB hade varit med är jag lite osäker på om jag skulle enbart syna eller höja på turn. Nån annan som har nån bra teori om det?

 

På river skulle jag höja om UTG bettade även om bordet parade sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi bara synar flop och SB sedan bettar ut på turn å utg synar, så tycker jag det är självklart att trycka in en raise.

 

Absolut, jag tänkte på om SB checkar och UTG bettar ut.

 

Kan man höja så att de andra får chansen att syna endast ett bet tycker jag man ska göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi bara synar flop och SB sedan bettar ut på turn å utg synar, så tycker jag det är självklart att trycka in en raise.

 

Absolut, jag tänkte på om SB checkar och UTG bettar ut.

 

Kan man höja så att de andra får chansen att syna endast ett bet tycker jag man ska göra det.

 

Hade nog re-raisat ändå. Synar man bara och SB synar, så får du in lika många BB som om du re-raisar och SB foldar och UTG synar..Fördelen är att chansen finns att både SB och UTG synar, och man tjänar 2 BB. Om man re-raisar och bara får med sig UTG har man inte förlorat ngt på det och man har fått bort en motståndare och de outs han möjligen kan ha haft emot dig. Lite spontana tankar bara..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog re-raisat ändå. Synar man bara och SB synar, så får du in lika många BB som om du re-raisar och SB foldar och UTG synar..Fördelen är att chansen finns att både SB och UTG synar, och man tjänar 2 BB. Om man re-raisar och bara får med sig UTG har man inte förlorat ngt på det och man har fått bort en motståndare och de outs han möjligen kan ha haft emot dig. Lite spontana tankar bara..

 

Dessutom om UTG gillar sin hand så ger du honom en chans att trebetta (om du har riktigt flyt sitter han på en lägre flush). Om detta sker är frågan om du skall cappa eller syna och sedan höja på rivern. Om man cappar får man säkert en check/syn på rivern. Om man bara synar och höjer på rivern så får man säkert bara en syn tillbaka. Alltså förlorar man antagligen inget på att cappa om han trebettar, och kan ev. vinna lite till om han betar ut på rivern. Vid det här laget kommer han knappast lägga sig i vilket fall. Ytterligare ett argument är att brädan kan para sig på rivern, vilket inte gör det lika roligt att trycka in mer i potten (vilket brädan för övrigt också gjorde i denna hand).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns aldeles för många kort som dödar min action för att inte trycka på gaspedalen på flop, nä tryck in en bet till och återöppna satsningsrundan för utg.

Om man re-raisar och bara får med sig UTG har man inte förlorat ngt på det och man har fått bort en motståndare och de outs han möjligen kan ha haft emot dig.

Vilka outs tänker du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns aldeles för många kort som dödar min action för att inte trycka på gaspedalen på flop, nä tryck in en bet till och återöppna satsningsrundan för utg.
Om man re-raisar och bara får med sig UTG har man inte förlorat ngt på det och man har fått bort en motståndare och de outs han möjligen kan ha haft emot dig.

Vilka outs tänker du på?

 

Tänkte nog mer generellt när jag skrev det. Kan knappast få loss någon som sitter med trissen. Kanske 33, men känns rätt långsökt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...