Ekenstar Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Hand 1: Inga speciella reads. Stack sizes: UTG: $58.60 UTG+1: $55.50 MP1: $38.15 MP2: $44.15 MP3: $34.25 Hero: $50 Button: $27.45 SB: $39.25 BB: $23.30 Pre-flop: (9 players) Hero is CO with UTG calls, UTG+1 folds, MP1 calls, MP2 calls, MP3 (poster) checks, Hero calls, Button calls, SB calls, BB (poster) checks. Flop: ($4, 8 players) SB checks, BB checks, UTG checks, MP1 checks, MP2 bets $3.8, MP3 folds, Hero ?? Floppar triss med A kicker, alla övriga kort är högre än fyran på bordet. En pottbett till mig. hur spela? Höja? minraise eller pottraise? Hand 2: Ganska tight bord. Han i SB har bettat hem de senaste potterna. Stack sizes: Hero: $49.85 UTG+1: $70.50 MP1: $8.25 MP2: $46.80 CO: $52.30 Button: $45.80 SB: $22.85 BB: $10.45 Pre-flop: (8 players) Hero is UTG with Hero calls, UTG+1 calls, 3 folds, Button calls, SB calls, BB checks. Flop: ($2.5, 5 players) SB checks, BB checks, Hero bets $2, UTG+1 calls, Button calls, SB raises to $10, BB folds, Hero ?? Bettar ut när det blir min tur, två syn och sedan ett raise av SB. Vad göra? Visst kan han försöka stjäla men det är ju två till i potten... Citera
Matteprof Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Hand1: POTT! Top triss med A kicker samt 3 overcards till bordets oparade kort. Får du omslag är du så comittad att du får syna och dra ut. Men du kan också leda. Hand 2: FOLD! ... men jag är ju weak tight. Antingen vinner du en liten pott eller torskar en stor. Jag släpper. Du kan faktiskt dra dött redan på flop. Ett bra bett av SB som förmodligen vill skydda sin kåk mot en triss med högre kicker. Vad ska han ha liksom? Citera
Hjort Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 I hand 1 så är jag lite småsugen på att försöka bevara positionsövertaget genom att bara syna. Man behöver ju knappast skydda sig mot steg- och färgdrag (de viker ju ändå om de inte har triss), men iom att man har position så kan man sätta tumskruvarna på en annan A8 om färgen/stegen går in, samt även få suckerkåken att pissa blod på rivern när det ligger femtielva scarecards ute. När man är uppe mot A8 så har man ju typ coin-flip och får in alla pengarna, vilket är synd eftersom man mot just den handen borde ha mycket större fördel än så genom att spela två gator till i position. Problemet är ju om motståndaren kan tänka sig att få in degen med 8x på floppen, men inte turn oförbättrat. Hand 2 torde vara ett vik. Motståndaren kan ju knappast ha en legitim hand som du ligger före mot. Sen verkar det ju vara lite speciella motståndare eftersom ni är fyra som är intresserade av en ohöjd pott på en QQT-bräda när du har en av damerna. Det går liksom inte att alla har något vettigt. Citera
Ekenstar Postad 24 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2006 Hand 1: Hero raises to $15.2, 5 folds, MP2 raises all-in $43.65, Hero calls. MP2 hade AK87 och det blev en splittad pott Problemet med att syna är om han bettar pott igen på turn så är det lite oklarare vad man ska göra Hand 2: Hero folds, UTG+1 folds, Button raises to $36.4, SB calls all-in $12.35. Uncalled bets: $14.05 returned to Button. Turn: ($51.2, 1 player + 1 all-in - Main pot: $51.2) River: ($51.2, 1 player + 1 all-in - Main pot: $51.2) SB showed and won ($48.65) with a full house, Queens full of Tens Button mucked Om ni var knappen och hade TT, hur hade ni spelat då? Citera
Hjort Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Problemet med att syna är om han bettar pott igen på turn så är det lite oklarare vad man ska göra Tänk på hur enormt mycket värre beslutet blir för honom. Betar han ut med en naken triss och du plötsligt trycker så ställs han inför att både förlora sin del av potten + sitt bet, så att orka beta ut är inte alls helt lätt. Turnspelet blir knepigt, men det blir jäkligt mycket knepigare för honom än för dig. Citera
Recommended Posts