Gå till innehåll

NLT - Live, TT, hva spiller jeg her?

Recommended Posts

Postad

Jeg prøvde min andre live Freeroll turnering i gå og kom ut for denne hånden. Hvordan spiller jeg her? Jeg har gitt også mine reads nederst.

NL Blinds 2000/1000, 74 spillere (10 000 chips), 34 spillere igjen og 9 ved mitt bord.

~ Stacks:

SB (11 000 ?)

BB (13 000 ?)

UTG (6 500)

UTG+1 (30 000)

MP1 (2 000)

Hero (19 000)

MP3 (9 000 ?)

CO (17 000)

Button (10 000 ?)

Dealt to Hero T :club: T :diamond:

SB post 1000

BB post 2000

UTG bets 6500 All in

UTG+1 calls 6500

MP1 calls 2000 All in

Hero ?

Fold, Call, Raise eller Push og hvorfor?

Reads:

Bordet: endret fra aggressivt til semitight etter at forrige spiller ble slått ut .

UTG: Har ventet en stund på en hånd han kan pushe. Spilt få hender.

UTG+1: Very loose, callet store bets tidligere med K5s, 54s og QJs. Han tapte til mine AA i vår eneste HU showdown tidligere, da han callet All in med K high på floppen uten noe drag og jeg doblet min stack. Har generelt vært very lucky. Bare callet med AKs fra EP tidlig i turneringen.

MP1: Kom til bordet fra annet bord med sine 2000 chips og har ikke spilt noen hånd så langt.

Postad

Det man kan försöka är väl att stjäla storstackens 6500 genom att gå all in. Men möjligheten finns ju att han faktiskt hittat en hand. Jag tycker inte TT är nog bra här, fold och vänta på ett bättre läge.

Postad

Jag skulle pusha och ställa in här, du har under 10BB..du leder sannolikt över både UTG o UTG+1, vad MP1 har är rätt ointressant. Och även om UTG har dig så kan du mycket möjligt få in degen mot UTG+1 i ledning iaf om du säger att han gärna spelar en HD där du mycket möjligt kan ha 70% på honom eller bättre.

hade du haft mer marker hade du kunnat ducka denna situation nu känns det som att du knappast kan få ett bättre läge, du o UTG+1 spelar ju sannolikt en 25K pott där du leder 9 gånger av 10

Postad

Svårt läge.

Har man 10bb i stacken får man inte så många bättre lägen. Du skrev inte hur stor medelstacken var. 10bb är ju inte dåligt om medelstacken är på 5bb. Nu har en tight spelare gått allin. Frågan är om han skulle ställa med ett par under tio. Känns som att man i bästa fall har en coinflip mot UTG.

Eftersom UTG+1 har synat allin med skithänder är chansen stor att han synar igen. Tror inte att UTG+1 har slöspelat ett högt par, i så fall rätt dåligt spelat.

Röstar för push och hoppas på sidopott mot UTG+1.

Postad
Svårt läge.

Har man 10bb i stacken får man inte så många bättre lägen. Du skrev inte hur stor medelstacken var.

Takk for svar :)

Medelstacken blir 74x 10000/34 ~ 21800

Jeg er litt usikker på enkelte stacks ved bordet (angitt med "?" bak stacken). Noen av disse kan ha hatt litt større stack.

Også:

Blinds øker hvert 15 min og ved denne hånden øker de derfor snart til 3000/1500.

Postad
Jag skulle pusha och ställa in här, du har under 10BB..du leder sannolikt över både UTG o UTG+1, vad MP1 har är rätt ointressant. Och även om UTG har dig så kan du mycket möjligt få in degen mot UTG+1 i ledning iaf om du säger att han gärna spelar en HD där du mycket möjligt kan ha 70% på honom eller bättre.

hade du haft mer marker hade du kunnat ducka denna situation nu känns det som att du knappast kan få ett bättre läge, du o UTG+1 spelar ju sannolikt en 25K pott där du leder 9 gånger av 10

Noen tenker som jeg gjorde, mens mange mener fold.

Mitt resonement ved bordet:

1) Big Blind er 2000, så UTG med M=2 (Harrington) er desperat og vil sannsynligvis prøve et move med any ace, pair eller two face cards.

MP1 er så short stack at han betyr lite, men setter han mest sannsynlig på any pocket pair.

2) UTG+1 er så loose og vet at UTG er desperat, så han caller dette med any K eller A, pocket pair eller suited connectors. Med så wide selection av kort er det en god mulighet for at en push fra meg vil gi en HU side pot på 25 000 der jeg er klar favoritt dersom han caller.

Det er også en mulighet for at han folder etter å ha sett at jeg er tight og kun har spilt AA tidligere, selv om jeg regner sjansen for call stor basert på read.

3) Det er også en god sjanse for at de tre motspillerne overlapper hender med A elller K og dermed har redusert antall outs totalt sett.

4) Regner med at resten av bordet folder alt annet enn high pairs dersom jeg pusher.

5) Dersom jeg folder er sjansen stor for at jeg må gjennom to blinds for totalt 4500 og reduseres til 14500 på button og at neste gang jeg ser blinds er for 4000/2000. Dette kan faktisk være en bedre situasjon for min TT enn jeg kan håpe på. Kanskje bedre å prøve å samle en stor stack nå for å vinne turneringen og ikke måtte slite med høye blinds med dårligere kort?

Konklusjon:

Jeg tror ikke UTG+1 har high pair og jeg er dermed favoritt hvis jeg isolerer han med en push. Jeg går All in.

------------------------------------

Dealt to Hero [T:club: T:diamond:]

SB post 1000

BB post 2000

UTG bets 6500 All in

UTG+1 calls 6500

MP1 calls 2000 All in

Hero raises 19 000 All in

5 folds

UTG+1 calls 12 500

UTG shows [A:diamond: 9:spade:]

UTG+1 shows [A:heart: K:club:]

MP1 shows [8:heart: 8:spade:]

Hero shows [T:club: T:diamond:]

Flop Turn River [K:diamond: 6:club: 2:heart: 4:club: J:heart:]

UTG+1 wins 46 500 with a pair of K's

Hero, UTG and MP1 left tournament in 32'rd, 33'rd and 34'th place.

---------------------------------