Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
http://www.pokerhand.org/?345845

diggar hans syn på flop :cry:

det känns verkligen som en del på fullt allvar inte fattar att man inte får poäng för att avslöja en bluff utan att man måste faktiskt fortfarande slå motståndarens kort.

varför den helt enorma preflop-raisen?

Är inte en enorm preflop raise korrekt mot en idiot som synar med T2?

Postad

Är inte en syn med "any two" korrekt mot en kille som bluff bettar tokagressivt hela vägen utan nåt... haha skoja bara. Men ditt bettande är ju faktiskt lika värdelöst som hans...

Postad

det känns verkligen som en del på fullt allvar inte fattar att man inte får poäng för att avslöja en bluff utan att man måste faktiskt fortfarande slå motståndarens kort.

för jag vet att han synar med alla möjliga händer oavsätt raise

Postad

för jag vet att han synar med alla möjliga händer oavsätt raise

Och om du vet att han synar alla möjliga händer är det bra att betta utan att ha nåt???

Jag fattar preflopraisen, men du måste ju ge dig mot en callingstation. Att countinuebetta skrämmer ju uppebarligen inte honom även om det normalt sett är rätt.

Men rätt taktik mote denna typ av kille vore väl att vänta tills du har nåt och sen betta hårt då du vet att du får syn.

Postad

Detta fall är extremt, men mot en viss typ av (vek) spelare händer det att jag synar på floppen helt tom. Om checken kommer på turn köper man potten. Om höjningarna hade varit mindre och stackarna djupa skulle jag kunnat göra synen med T2 både pre flop och på floppen detta mot "rätt" spelare.

"Rätt" innebär i detta fall att fi antingen är överaggressiv så att man får ruskigt betalt om man träffar tvåpar eller bättre, eller också att fi är vek och ser spöken överallt så att man kan köpa potten på turn.

EDIT: Synen om man är tom på floppen brukar funka bäst när man spelar live, gärna med hyfsat höga insatser. Då brukar många dra sig för att syna om man inte har en bra hand. På nätet brukar folk vara mycket mer synbenägna.

EDIT2: Det roligaste när man möter en överaggressiv spelare som betat med AK utan träff hela vägen när man själv synat med på floppat skittvåpar är chatten efteråt. Han brukar sällan tycka att det är HAN som gjort det dåliga spelet ;) . Han brukar ha svårt att inse att hans spel faktiskt gör det lönsamt att syna med skit pre flop.

Postad

jna om jag synar en 12bb raise med en skithand så Bör jag har något drag/made hand om jag ska forsätta syna ner hans över bet. synar du över bet ihop om att du kanske kommer fö träff på ditt par drag?

Postad
jna om jag synar en 12bb raise med en skithand så Bör jag har något drag/made hand om jag ska forsätta syna ner hans över bet. synar du över bet ihop om att du kanske kommer fö träff på ditt par drag?

Absolut inte. Denna hand är ju helt absurt spelad. Jag talar om mer normala händer där raisen är 3-4 BB och flopbeten på typ 2/3 pot. Mot en vek spelare kan jag då IBLAND ta synen även om jag är tom, men samtidigt vet att om fi checkar turn får jag potten.

Postad

Oklart för mig hur en syn med T-hög kan löna sig även om man räknar med att han får betalt varenda gång han träffar på turn.

Det är ca 13% chans att träffa där. Då måste han få 8ggr de 74 han synar på floppen och så mycket finns inte kvar i stacken.

Postad

Spelade en AQ hand precis som dig på 0.5/1 på betfred med skillnaden att jag vann den. Vad fi hade har jag ingen aning om men efteråt i chatten skrev han: LOL din jävla fisk, visste du var tom :roll: