PxT Postad 10 Maj , 2005 Rapport Share Postad 10 Maj , 2005 Jag är så besviken på mig själv nu så det finns inte. Var chip leader i paus och en bit därefter sedan så får jag ett ryck och försöker bluffa bort en kille, som träffat kungen på flop, med mina pocket 7:or. Förlorade väldigt mycket där och förlorade ytterliggare när jag synade ett all-in efter flop med kung hög. Efter dessa två idiotiska moves var jag short men dubblade upp med AA efter träffad kåk på floppen. Nu hade jag ca 1000 marker över average och kunde ta det lugnt ett tag, men icke! Då försöker jag stjäla från knappen, genom att gå all-in, med Q7s. SB blixtsynar med KK och sedan var turneringen i stort sett över. 69:a av 211 slutade jag...hade jag spelat som vanligt hade jag dock kommit ITM ganska lätt. *usch* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 10 Maj , 2005 Rapport Share Postad 10 Maj , 2005 Spelade inte heller vidare bra, låg 13/70 ett tag men förlorade en all in med TT mot AQ och sedan åt blindsen upp min stack så fick gå in med nått skit... åkte ut ett par placeringar före pengarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wolf Postad 11 Maj , 2005 Rapport Share Postad 11 Maj , 2005 jag hade kastat JT i det där läget. För det första hade det parat ingen ide att dra då risken finns att man kan vara drawing dead. Nu säger jag inte att han hade gått all in med full house men ändå. Sen hade du ändå 1500 kvar så det var inte direkt nödvändigt att chansa just i det där läget. Hade kunnat komma fler chanser. Sen att synna 500 preflop med JT i bigblind med bara 2k i stacken är fel. Om du inte har planerat att trycka om du får en flushdraw. Checkraise är fel men hade du tryckt direkt hade jag kunnat ta det man vill ju trots allt ändå bara plocka upp potten direkt med en liten stack iaf med ett drag. Vet att det var idiotiskt, och skulle inte göra det igen. Nu hade jag bara riktigt "tur" att han bara försökte köpa potten, han kunde ju suttit på AKs, högt PP eller liknande, blev bara riktigt ställd när han tryckte där så jag fick hjärnsläpp. Räknade med att han skulle försöka betta ut mig, och hade hoppats att jag kunde plocka hem potten redan på floppen. Aja, man lär sig av sina misstag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 11 Maj , 2005 Rapport Share Postad 11 Maj , 2005 Idag blir jag farlig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 11 Maj , 2005 Rapport Share Postad 11 Maj , 2005 Leder stort när det är 21 spelare kvar =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 11 Maj , 2005 Rapport Share Postad 11 Maj , 2005 Leder stort när det är 21 spelare kvar =) Hejja Jogg! Snygg utdragning med 88 vs AA. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 11 Maj , 2005 Rapport Share Postad 11 Maj , 2005 ajajaja Sprang på Ectors AA =( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 11 Maj , 2005 Rapport Share Postad 11 Maj , 2005 Jävligt klantigt gjort, ville få det att se ut som en Blind steal från knappen men men... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ector Postad 11 Maj , 2005 Rapport Share Postad 11 Maj , 2005 Jävligt klantigt gjort, ville få det att se ut som en Blind steal från knappen men men... Nu spelar det ingen roll eftersom jag hade AA, men vill du få syn av en sämre hand så är det ett riktigt dåligt spel mot just mig. Jag tror inte ens jag synar med QQ i det läget. Du hade ju 30 BB och jag med. Jag är hellre kvar med stor stack än gamblar i det läget. Om du däremot gör en standardraise så ställer jag in med alla par från 88 typ samt ATs och bättre skulle jag tro. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 11 Maj , 2005 Rapport Share Postad 11 Maj , 2005 antar att du inte är den lättaste att lura Lycka till nu, får se om man överlever till finalbordet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ector Postad 11 Maj , 2005 Rapport Share Postad 11 Maj , 2005 antar att du inte är den lättaste att lura Lycka till nu, får se om man överlever till finalbordet! Jodå, jag är nog lika lättlurad som alla andra, men skillnaden är att jag inte gärna SYNAR all in. Om du däremot ger mig tillfälle att trycka in själv där genom att göra en standardraise så kommer du få in min deg med en hel massa händer där AK ligger bra till. Ställer du in degen själv så får du bara syn av AA KK AK och QQ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 11 Maj , 2005 Rapport Share Postad 11 Maj , 2005 okey ska tänka på det vid finalbordet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ector Postad 11 Maj , 2005 Rapport Share Postad 11 Maj , 2005 okey ska tänka på det vid finalbordet Det ändras givetvis om stackarna ser annorlunda ut. I handen vi snackar om nu hade vi båda väldigt mycket marker. Har jag väldigt mycket eller väldigt lite så blir ju spelet annorlunda. Eller om du har väldigt lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 11 Maj , 2005 Rapport Share Postad 11 Maj , 2005 tack för alla tips, ska tänka på det! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 11 Maj , 2005 Rapport Share Postad 11 Maj , 2005 Blev en tredje plats och 934 euro....men mest på grund av massa massa flyt, spelade riktigt dåligt men korten studsade min väg. Grattis ector till andra platsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 11 Maj , 2005 Författare Rapport Share Postad 11 Maj , 2005 joggy, vad tänkte du när du synade först in på knappen med 85s och blinds på 2500/5000? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 12 Maj , 2005 Rapport Share Postad 12 Maj , 2005 jag kommer inte ihåg riktigt varför, men jag ville inte höjja för att bli pot commited men jag ville endå spela handen för jag låg lite efter och blindsen va jävligt stora...hade tur å träffade åttan om jag inte minns fel. Hur tycker du jag skulle spelat? antar att jag skulle slängt handen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 12 Maj , 2005 Rapport Share Postad 12 Maj , 2005 Har för mig att jag hade cirka 30 000 då och ifall jag hade höjt och någon gått all in så hade det varit en svår call. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ector Postad 12 Maj , 2005 Rapport Share Postad 12 Maj , 2005 Har för mig att jag hade cirka 30 000 då och ifall jag hade höjt och någon gått all in så hade det varit en svår call. En tumregel är att aldrig någonsin under några förutsättningar syna först in på knappen i poker. Detta gäller extra mycket i turneringar. Du bör gå all in eller lägga dig här. Jag lutar nog mest åt fold. Sen spelade jag mina 44 i BB som en riktig amatör också, men det är ju en annan femma Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 12 Maj , 2005 Författare Rapport Share Postad 12 Maj , 2005 Som Ector sa: All-in eller fold. Jag ställer nog oftast in där, men jag har för mig att det fanns en jätteliten stack med typ 1,5 bb och då kan du ju vänta tills han åker. Sen spelade jag mina 44 i BB som en riktig amatör också, men det är ju en annan femma Det var ju mitt fel Jag sa "Antingen har snubben AA eller så är det en idiot" Brorsan blev lite rädd för AA tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 12 Maj , 2005 Rapport Share Postad 12 Maj , 2005 Brukar aldrig limpa först in på knappen i turneringar men med så där höga blinds på slutet så blev läget lite annorlunda Tänkte utveckla lite hur jag tänkte.... ifall jag synar så riskerar jag bara 1/6 av stacken för att förhoppningsvis få se floppen och ifall Ector skulle sätta mig all in så blir det en ganska lätt fold preflopp. och som han tidigare skrev så blev han lite misstänksam när jag bara limpade från knappen (tack Nusseman) Miniraisat (2/6 av stacken) hade nog varit det sämsta allternativet när jag vet att båda spelarna som va kvar är väldigt aggresiva. Har för mig att Ector hade ungefär dubbelt så stor stack som mig så om JAG hade varit han hade jag tryckt all in från BB med 44 som stor stack när knappen miniraisat.. och då hade jag troligtvis blivit tvungen att folda 85s. Har också kommit fram till att fold nog är det bästa spelet, hade tur den här gången att jag träffade 8an och att ector inte hade ett högre PP eller nått av dom två överkorten Kom gärna med åsikter ifall ni tycker jag jag resonerar fel! Ska ta vara på tipsen och vinna turneringen ikväll istället! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ector Postad 12 Maj , 2005 Rapport Share Postad 12 Maj , 2005 Mitt normala spel är att ställa in dig i det här läget... Men blev som sagt lite nervös för AA eftersom jag inte sett dig limpa på knappen förut... Din bet på floppen kändes lite vek så jag tänkte att jag tar en syn och sen bluffar jag hem potten på turn... Sen ändrade jag mig... Kort sagt, jag spelade handen riktigt dåligt. Men det betyder inte att du spelade bra. Syn där med 85s preflop är riktigt katastrofalt dåligt spel. Ställ in stacken eller folda. Särskilt när jag sitter i BB (eller vilken duktig turneringsspelare som helst) i normala fall blir du höjd all in här men som sagt, jag får skylla på att jag är lite snurrig i knoppen för tillfället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ector Postad 12 Maj , 2005 Rapport Share Postad 12 Maj , 2005 Tänkte försöka mig på ett finalbords-hattrick i den här tävlingen i kväll. Som vanligt är ni välkomna att fråga om intressanta händer och posta i HH. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PxT Postad 12 Maj , 2005 Rapport Share Postad 12 Maj , 2005 Var ett tag sedan jag kom ITM i denna turnering. Tänkte försöka ändra på det ikväll! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 12 Maj , 2005 Rapport Share Postad 12 Maj , 2005 ska göra ett försök jag också och ikväll blir det inget limpande från knappen! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts