Gå till innehåll

Allt om €75-turneringarna på 24hPoker!


Nusseman

Recommended Posts

*EDIT Vi är så många som spelar €75 turneringarna på 24h, så jag gör om den här till en klistrad resultattråd för samtliga €75 turneringar EDIT*

 

 

Nusseman är ordentligt tiltad för första gången tror jag. :(

Har haft en dryg vecka full sjuka utdragningar när jag legat 1 av 12 med 10 priser och sånt i 2K guarantee turneringarna och så kommer det här som grädden på moset:

 

Hand 1. Ligger topp tio med en schysst stack och bra kontroll över bordet. Checkar AJ i bb och floppar TPTK på en J74o flopp mot tre spelare. sb checkar, jag checkar, UTG bettar pott, de två andra foldar, jag slår om ungefär 2ggr pott och sätter snubben all-in. Han synar med KQ och klonkar en dam...

 

Hand 2. Hamnar all-in mot samma kille, Han ATo jag AKs En tia klonkar...

 

Rebuy...

 

Hand 3. UTG synar, CO ställer in, Jag täcker båda marginellt och går in med KK. Syn från UTG. UTG har nåt skräp CO har AQ, klonkar A

 

Hand 4. Har "jobbat mig upp" från 53 :) till 200, vilket räcker för att syna all-in. gör det med QQ mot två snubbar, torskar till 55 som floppar trissen...

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Åkte som 13. Det suger verkligen när dom fina pengarna är däruppe.

 

Trist. Det såg riktigt bra ut den lilla stund jag satt vid ditt bord.

 

Det är dock bara att köpa att det måste flyta lite när blindsen är så höga - ibland gör det det och ibland inte.

 

Mmm, senaste veckan flyter det inte alls har jag märkt, men det är typiskt mig. Ena veckan funkar allt och nästa vecka går abslout ingenting som det ska. Funderar på att ta spelledigt fram till swedish open i 5CD, den SKA jag vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gick piss för mig med....

 

Loosa typ halva stacken mot höga stegen, jag hade låga...den borde man väl ha sett iofs.

 

Sen ställer man in efter en limpare med AKo...3BB har jag typ. Limparen blixtsynar och visar J3s. Såklart klonkar knekten.

 

Varför limpar man med J3s ?

 

 

Och Nusse. Swedish open i 5CD ska JAG vinna ;) Fick platsen via en sat...så akta när jag synar all in med 10%-chans ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen vände den nedåtgående trenden. Klonkade in en 2:a plats ikväll och den gav drygt 900 friska Eurosar på kontot. Tyvärr hade Assar, som jag hamnade H2H mot, alldeles för stort chipövertag. Lyckades komma ikapp efter en radda hyfsade kort, men sen vände det neråt igen.

 

Men vi lyckades iaf slå ut ärkefjanten KA_AS på bubblan, till drc's stora glädje ;)

 

Trist att spräcka andraplatsnollan i turneringsrankingen, det såg så snyggt ut med 6 förstaplatser och ingen andraplats. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt att det är bra med en MTT lite då och då för att få lite omväxling från cashgamen.. tycker att 75 eur m en rebuy är en helt ok nivå för detta. alltid roligt att möta lite pf:are också.. lite synd att man missade pris idag dock. Tänkte bara höra hur ofta de går. Antar att det inte är varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm :(

 

Fast det var en grymt bra och lång H2H-match i alla fall. Hade kunnat gå att sälja biljetter till den... :D

 

Det var det faktist. jag är inte en sån där typ som tycker att det bästa som finns är att sitta och titta på onlinepoker men jag höll ett litet öga på hur det gick för Nusse och sen var jag fast.

 

Båda spelade bra.

 

Nusse hämtade upp - tappade - kom tillbaka osv - sen är det ju ändå lite slump men båda verkade försöka spela om det istället för att kasta in korten i mitten och köra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha där åkte man på bubblan......

 

Kul spel

 

Q9s och synade en miniraise ifrån UTG+1.

 

Floppen Q43, jag bettar halva potten och han synar. Då förstår jag att han inte har mig slagen isf hade han nog ställt mig all in eftersom han hade mycke mer chips än mig...

 

Turn 5, jag går all in han synar och visar A2.

Inte fan trodde jag han hade A2 när han miniraisar preflop...eller borde jag ha läst A2 hos honom?

 

 

Fan länge sen man åkte på bubblan......länge sen ITM oxå känns det som...suck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppen Q43, jag bettar halva potten och han synar. Då förstår jag att han inte har mig slagen isf hade han nog ställt mig all in eftersom han hade mycke mer chips än mig...

Kanske bara jag som är övertrixig, men generellt sett skulle jag bara syna med QJ, KQ, AQ, AA, KK, QQ, 44, 33, och 43, well i stort sett alla hårda träffar och mest höja med färgdrag, stegdrag och kanske överkort. Poängen är ju naturligtvis att inte skrämma bort dig när du bluffar eller valuebetar en sämre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppen Q43, jag bettar halva potten och han synar. Då förstår jag att han inte har mig slagen isf hade han nog ställt mig all in eftersom han hade mycke mer chips än mig...

Kanske bara jag som är övertrixig, men generellt sett skulle jag bara syna med QJ, KQ, AQ, AA, KK, QQ, 44, 33, och 43, well i stort sett alla hårda träffar och mest höja med färgdrag, stegdrag och kanske överkort. Poängen är ju naturligtvis att inte skrämma bort dig när du bluffar eller valuebetar en sämre hand.

 

Jo det är väl iofs sant....

 

Jag kanske borde ha ställt in på floppen? Dock hade han ju kunnat haft AA, KK, QQ eller AQ och haft mig slagen....

Tror inte han hade höjt preflop UTG+1 med 44 eller 33...fast man vet ju aldrig.

 

Aja surt är det iaf när det är bubblan som smäller :)

 

Åkte på bubblan+1 i 50€ 5CD oxå...6 platser ITM och jag klonkar som 8e :(

 

Kvällens bubblare: emilio_barzini

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte han hade höjt preflop UTG+1 med 44 eller 33...fast man vet ju aldrig.

Om vi säger att jag är FI så skulle jag mycket väl kunna göra en minimiraise från UTG+1 med 33 eller 44 under vissa förutsättningar.

 

Jag måste ha en stor stack och jag tror att jag kan vinna potten preflop genom denna minimiraise.

a) En minimihöjning från UTG+1 representerar en betydligt bättre hand än ett lågt pocket pair och därför lägger sig motståndarna.

b) Motståndarna är för fega. Alla väntar på att någon annan ska falla ur bubblan så att just de kommer ITM och slänger därför händer de annars skulle spela.

 

Hur jag skulle agera mot omslag är väldigt olika beroende på motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tänkte ganska länge innan jag synade......men jag tyckte jag hade oddsen för att syna med Q9s, eller hade jag inte?

 

Och det är äl inte så många som foldar på BB för en miniraise? Med facit i handen borde jag ha foldat dock....risken är väl att man träffar flopen men man är dominated när man synar med en marginell hand? Dock var inte det fallet, jag hade bästa handen och han hade 7 outs....(om jag inte räkna galet)

 

Anledningen till synen var oxå att jag ville inte komma till finalbordet med 3BB...

 

Nu blev det dock att man åkte på bubblan istället för att komma till finalbordet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...