Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En hand jag spelade nyss

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is MP3 with Aclub.gif, Kclub.gif.

5 folds, Hero raises, 2 folds, SB calls, 1 fold.

Flop: (5 SB) 6spade.gif, 7spade.gif, 4diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

Turn: (3.50 BB) 3diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero checks.

River: (3.50 BB) Kheart.gif(2 players)

SB bets, Hero ???

Flop och turn är väl inte så mycket och orda om, möjligt att jag skulle kunna betta ut turn också.

Rivern däremot, känns som att det är väldigt uppenbart att jag har överkort som jag spelat dom tidigare rundorna. Även dom

dåliga spelarna borde ju kunna lista ut det?

Så när kungen faller på river och han bettar ut.. ska man

värde-höja här eller calla i rädsla för bättre händer. Han bettar trots

allt in i ett scare-card som jag mycket väl kan ha med tanke på hur handen spelades.

Postad

Solklar syn. Du vinner ingenting på att höja då det finns få händer han synar med som är sämre än din och många som är bättre.

Spontant känns det som om han har en (eller två) 5 på hand och försökte sig på en CR på turn, men det är farligt att sätta en så snäv HD på motståndarna.

Postad

Rent spontant så tycker jag bet på turn. Men med den där brädan är nog en check det bästa spelet. När K faller på river får du helt enkelt betala av via syn.

Btw, hade du något read på fi alls ?

Postad

Nix. inga specifica reads.. hade just börjat och spelade 4 bord, stämmning vid bordet var väl som det brukar vid 2/4 på party.. halv-loose, lite för många calls å sånt

Postad

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is UTG with Aclub.gif, Aspade.gif.

Hero raises, 6 folds, SB calls, BB calls.

Flop: (6 SB) 2spade.gif, 6spade.gif, Qheart.gif(3 players)

SB bets, BB folds, Hero raises, SB calls.

Turn: (5 BB) 8diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

River: (7 BB) 9club.gif(2 players)

SB bets,

Hero ????

Lite av samma sak här, känns som att jag ligger före men då kommer ett oväntat donk-bet på rivern. Call här också eller raise? Man tycker att han borde klämma in CR på turn om han sitter och trycker på set.

inga reads

Postad

Ja, där måste du dra in en raise. Visst, FI kan ju ha suttit på Q9 eller liknande. Som jag märkt det, så när fi sitter med en svag kicker brukar spelet ofta se ut såhär, och ett bet vid rivern brukar indikera ett träffat tvåpar. Men det är ändå alldeles för vekt att bara syna här tycker jag. Tryck in en raise, 3-bettar han är det bara att syna ner.