Gå till innehåll

FLT - Hur spela open ended?


theraven

Recommended Posts

satte mig nyss, ingen read på motståndaren alltså.

 

floppen ser bra ut med open ended o 2 överkort. rätt att raisa flop eller

bara syna för att få med fler?

Turn trodde jag var ett bra kort men tydligen inte vilket hans CR indikerar. Syn och sen gråtsyn på river om jag inte förbättrar top pair?

Går det att folda rivern med de pot oddsen?

 

Preflop: Hero is MP1 with Qheart.gif, Kspade.gif.

1 fold, UTG+1 calls, UTG+2 calls, Hero calls, 1 fold, MP3 calls, 2 folds, SB completes, BB checks.

 

Flop: (6 SB) Tclub.gif, Jspade.gif, 6heart.gif(6 players)

SB checks, BB checks, UTG+1 bets, UTG+2 folds, Hero raises, MP3 folds, SB folds, BB folds, UTG+1 calls.

 

Turn: (5 BB) Kheart.gif(2 players)

UTG+1 checks, Hero bets, UTG+1 raises, Hero ?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har 2 överkort samt ett öppet stegdrag, jag skulle nog raisa floppen då folk med drag gärna följer med på en sådan flopp.

 

Dessutom får du inte glömma att du kan då få ett frikort på turn- men det var väl ingen nyhet. Om det är aggressiva motståndare blir det som en value bet, och även om dem cappar dig har du ju en hel del outs.

 

Emot tajta passiva kanske check eller call e bättre för att lura in dem.

 

När det gäller att kungen kom på turn, är det bättre att bara syna ner. beror självklart på din read också,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela som du spelat (raise preflop och värderaisa floppen). Syna turn, finns väldigt mycket han kan tänkas ha, potten är för stor för att lägga sig. Om river inte hjälper dig syna ner (lägg dig inte mot ett bet) - om river hjälper dig och inte ger färg- eller kåkmöjlighet beta eller höj hans bet. Höjer han är det bara att återhöja. Fega inte ur - potten är för stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...