Gå till innehåll

Hjälp mig med mitt psyke!


Herodude

Recommended Posts

hmm jag skulle bedömma mitt spel som rätt stabilt och iaf över fisk medel:P men det stora problemet är mitt psyke, en hel dags sstabilt spelande, eller fem händer kan total förstöras av att bli utdragen sen blir allt fel, och kanske inte tok tiltar bort hela min br men minst ett inköp för att jag blir sur.. lite svårt att förklara men förlorar allt vad eftertänksam återhållbarhet heter och blir sjukt lös spelar any rag suited o.s.v.

 

det är ett problem

 

ett annat problem är när jag fångar kalla kort hela tiden bara missar allt och när jag får något värt att spela så träffar man inte flop o.s.v. då blire samma grejj som efter äckliga utdragningar jag blir sjukt lös och spelar heelt kass till mitt inköp är borta och sen ett till... och kanske ett till om jag är riktigt sur...

 

några tips?!?!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har vant mig vid utdragning och det ska till många fler nu än innan för att man ska börja tilta loss. Ju längre man har spelat desto lättare blir det att ta en "bad beat" eller nio.. iallafall har det varit så för mig.

 

Byta bord kan funkar med. Nystart liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe rem är för fjollor, men det är värt ett försök:D:P

 

jag har haft det här problemet under hela tiden jag spelat i ett år nu snart.... :/ fan inte billigt, sen blir man sur över att man spelat så kass och så spelar man dåligt p.g.a det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan meddela att du inte är ensam, säkert 60-70% av alla som spelar känner som du skulle ja gissa.

De hör till pokern att man SKA förlora ibland, att man SKA bli utdragen ibland. de e lixsom bara att försöka vänja sig med det och försöka förstå att de hör till. Om de går riktigt skit på CG så brukar ja dra o multitabla lite SnG, brukar funka fint

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå på promenader varje gång man blir utdragen känns lite overkill. Blir inte mycket poker då.

 

Lär dig att behärska dig på plats istället. Varför ska du bli sur? Finns ingen anledning. Nästa gång vinner du. Gör du det inte så är det tråkigt förstås, men ingenting som spelar någon som helst roll i längden.

 

Edit: och spelar det roll så spelar du för högt och bör gå ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå på promenader varje gång man blir utdragen känns lite overkill. Blir inte mycket poker då.

 

Lär dig att behärska dig på plats istället. Varför ska du bli sur? Finns ingen anledning. Nästa gång vinner du. Gör du det inte så är det tråkigt förstås, men ingenting som spelar någon som helst roll i längden.

 

Edit: och spelar det roll så spelar du för högt och bör gå ner.

 

Jo fast spelar man efter 30 inköps regeln kan några bad beats göra ett stort hål i plånkan. Lite bad beats och lite tilt sen är man ju lätt nere på 10 inköp.. Det kan svänga mycket och man behöver riktigt många inköp för att känna sig safe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Min pappas kompis var så fixerad vid sitt Psyke. Han ville träna upp det, han tog på sig en klocka och tittade på sekundvisarn i 4 timmar. Sen i 35 grader sol gick han i skidpjäxor 1 mil. Prova nått sånt :D

 

skön farsa =) kör på nått liknande. när tilten kommer så slaska lite patiens eller MS röj, de kanske blir stora pengar i något av spelen om några år, och då e du redan en haj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min pappas kompis var så fixerad vid sitt Psyke. Han ville träna upp det, han tog på sig en klocka och tittade på sekundvisarn i 4 timmar. Sen i 35 grader sol gick han i skidpjäxor 1 mil. Prova nått sånt :D

 

skön farsa =) kör på nått liknande. när tilten kommer så slaska lite patiens eller MS röj, de kanske blir stora pengar i något av spelen om några år, och då e du redan en haj!

Kanske jag har en skön farsa :D , men det var hans kompis det gällde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt psyke är i oerhört god form, tiltar aldrig.. iaf inte medans jag sitter kvar vid bordet. :) Jag går därifrån.

 

Men jag blir faktiskt illamående av att tänka på att sitta still o stirra på en sekundvisare. Jag klarar ju inte ens att ligga stilla på stranden o sola i en kvart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som öppnar ett 0.02/0.04 limitbord och gör mitt bästa för att cappa varje gata oavsett kort? Det tar låångt tid att tilta bort rullen där. Jag försöker också inbilla mig att det är ev+ eftersom spelarna där kanske gör en note på mig som maniac och kanske skottar på ett lite högre bord nån dag. Vinner jag en extra sb från dom då har jag ju gått plus på tiltandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som öppnar ett 0.02/0.04 limitbord och gör mitt bästa för att cappa varje gata oavsett kort? Det tar låångt tid att tilta bort rullen där. Jag försöker också inbilla mig att det är ev+ eftersom spelarna där kanske gör en note på mig som maniac och kanske skottar på ett lite högre bord nån dag. Vinner jag en extra sb från dom då har jag ju gått plus på tiltandet.

 

haha.. thats the way!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att en stenhårt tränad buddhistmunk skulle kunna bli världens bästa pokerspelare. Gäller att koppla bort direkt de negativa tankarna direkt, visst kan motståndaren göra mattematiskt fel och träffa rätt, det ingår tyvärr att sådana "donkeys" får vinna ibland också. Jag har spelat poker på heltid nu i nästan 2 år och det händer även nu att jag tiltar, men det är inte i närheten av hur jag brukade tilta. Notera vad som gick fel i handen, konstantera, acceptera och lägg på locket sen.

 

 

"For what reasons are u calling, no overpair no draw, nothing."

"I had a gutshot, and it was suited."

"Suited gutshot? Well played u asswhiping donkey!"

"Who won the pot?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...