Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Var är alla dina Thailändska grabbpolare? ;)

det är säkert en 2x4 pixlar kant. syns inte så bra på filmen kanske, men jag ser den tydligt. men jo. blir lite som att man sitter på ett stor enda pokerduk och spelar. ungefär som när man äter mat i thailand:

p10103357yr.th.jpg

finns det thailändska män? jag har aldrig sett några...

idag satte jag mig på 6bord 5/10 SH. efter 300händer var jag +$700.. verkar ju lovande. försöker övertala mig själv att börja skotta 10/20 igen... ge mig stöd!

• Svars 508
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Sjuk rush :) Finns det någon anledning att du kör både PT och PO2?

mer siffror... jag är sifferbög

Sifferbög är jag med, men det finns så sjukt mycket att kolla på i PT så det räcker bra. Vad finns det i PO2 som du inte har i PT?

Postad
Sjuk rush :) Finns det någon anledning att du kör både PT och PO2?

mer siffror... jag är sifferbög

Sifferbög är jag med, men det finns så sjukt mycket att kolla på i PT så det räcker bra. Vad finns det i PO2 som du inte har i PT?

odds, handranking, chans att förbättra sig och viktigast av allt när man kör 8bord: SE VEM SOM GJORDE VAD!

Postad

Så du kör alltså PAUD och PO2 overlay samtidigt? Nu när du säger det så händer det att man inte kommer ihåg vem som gjorde vad. Kanske vore något att köpa PO2 enbart för den funktionen.

Postad
Så du kör alltså PAUD och PO2 overlay samtidigt? Nu när du säger det så händer det att man inte kommer ihåg vem som gjorde vad. Kanske vore något att köpa PO2 enbart för den funktionen.

nackdelen är dock att PO äter CPU. har försök minska på det lite, men svårt...

Postad

har kört 1000händer på 10/20 idag. känner mig inte trygg på långa vägar. fullring känns snortight så lägger det på hyllan lite. SH är överaggro så det skriker om det, men med bra tableselection hittar man fiskar som synar ner allt och klonkar allt.

t ex som denna:

Dealt to heltok [ Ad, Qs ]

P1G871741443 folds.

Flocoon calls (10)

heltok raises (20) to 20

polkerfish calls (20)

spinette folds.

DorsiaAt8 calls (10)

Flocoon calls (10)

** Dealing Flop ** : [ 4d, 6d, 4h ]

DorsiaAt8 checks.

Flocoon checks.

heltok bets (10)

polkerfish calls (10)

DorsiaAt8 folds.

Flocoon folds.

** Dealing Turn ** : [ Td ]

heltok bets (20)

polkerfish raises (40) to 40

heltok calls (20)

** Dealing River ** : [ 3d ]

heltok checks.

polkerfish bets (20)

heltok raises (40) to 40

polkerfish raises (40) to 60

heltok raises (40) to 80

polkerfish calls (20)

** Summary **

Main Pot: $342 | Rake: $3

Board: [ 4d 6d 4h Td 3d ]

heltok balance $363, lost $150 [ Ad Qs ] [ a flush, ace high -- Ad,Td,6d,4d,3d ]

polkerfish balance $568.39, bet $150, collected $342, net +$192 [ 7d 5d ] [ a straight flush, seven high -- 7d,6d,5d,4d,3d ]

tycker ni jag pushar lite för hårdt här? 35 VPIP och 25 PFR 3 i AGGFAKTOR på honom typ.

Dealt to heltok [ 4s, 4h ]

BlackZ350 folds.

heltok raises (20) to 20

JohnHol raises (25) to 30

daNtson folds.

heltok calls (10)

** Dealing Flop ** : [ 5d, 5h, 5s ]

JohnHol bets (10)

heltok raises (20) to 20

JohnHol raises (20) to 30

heltok raises (20) to 40

JohnHol calls (10)

** Dealing Turn ** : [ 2h ]

JohnHol checks.

heltok bets (20)

JohnHol calls (20)

** Dealing River ** : [ 7c ]

JohnHol checks.

heltok bets (20)

JohnHol calls (20)

** Summary **

Main Pot: $228 | Rake: $2

Board: [ 5d 5h 5s 2h 7c ]

heltok balance $802, bet $110, collected $228, net +$118 [ 4s 4h ] [ a full house, Fives full of fours -- 5d,5h,5s,4s,4h ]

JohnHol balance $300.95, lost $110 [ Ah Kh ] [ three of a kind, fives -- Ah,Kh,5d,5h,5s ]

-$630 idag... fortsätter äventyret på 10/20 ett tag till.

Postad

usch vad det svänger:

dag1tiotjugo0cp.th.jpg

tycker motståndet är lite överaggro. svårt att veta när man ska syna ner och inte. läste igenom att syna bluffar med missade drag i HPOTC-boken idag och insåg att man får syna ner hårdt. här kommer några nersyningar och bluff-bluffar. mest för att illustrera hur motståndet är.

heltok posts small blind (5)

boobsLOLOLOL posts big blind (10)

** Dealing down cards **

Dealt to heltok [ 9d, 5h ]

BluffdYouAgn folds.

robi44 folds.

piabus folds.

heltok raises (15) to 20

boobsLOLOLOL raises (20) to 30

heltok calls (10)

** Dealing Flop ** : [ Jc, 5d, 4d ]

heltok checks.

boobsLOLOLOL bets (10)

heltok raises (20) to 20

boobsLOLOLOL raises (20) to 30

heltok calls (10)

** Dealing Turn ** : [ 8c ]

heltok checks.

boobsLOLOLOL bets (20)

heltok calls (20)

** Dealing River ** : [ 2d ]

heltok checks.

boobsLOLOLOL bets (20)

BluffdYouAgn: "how to misplay your 62o big blind EVERY fkking step of the way"

heltok calls (20)

** Summary **

Main Pot: $198 | Rake: $2

Board: [ Jc 5d 4d 8c 2d ]

BluffdYouAgn balance $1092, didn't bet (folded)

robi44 balance $188, didn't bet (folded)

piabus balance $92.50, didn't bet (folded)

heltok balance $1171.50, bet $100, collected $198, net +$98 [ 9d 5h ] [ a pair of fives -- Jc,9d,8c,5h,5d ]

boobsLOLOLOL balance $323, lost $100 [ 7s Ts ] [ high card jack -- Jc,Ts,8c,7s,5d ]

Dealt to heltok [ 8c, Tc ]

workedraybo folds.

Punter239 folds.

heltok raises (20) to 20

CheepGobbler folds.

ipodotis calls (15)

noloveloss folds.

** Dealing Flop ** : [ 7d, Qd, Kh ]

ipodotis bets (10)

heltok raises (20) to 20

ipodotis folds.

** Summary **

Main Pot: $77 | Rake: $3

Board: [ 7d Qd Kh ]

Dealt to heltok [ 4s, 2s ]

peecatu folds.

daNtson folds.

mikeva29 calls (10)

heltok calls (5)

nuklhedsmith checks.

** Dealing Flop ** : [ 4h, 8s, 2h ]

heltok bets (10)

nuklhedsmith raises (20) to 20

mikeva29 folds.

heltok raises (20) to 30

nuklhedsmith calls (10)

** Dealing Turn ** : [ 5s ]

heltok bets (20)

nuklhedsmith raises (40) to 40

heltok raises (40) to 60

nuklhedsmith calls (20)

** Dealing River ** : [ 3s ]

heltok bets (20)

nuklhedsmith calls (20)

** Summary **

Main Pot: $248 | Rake: $2

Board: [ 4h 8s 2h 5s 3s ]

peecatu balance $1699.34, didn't bet (folded)

daNtson balance $382.50, didn't bet (folded)

mikeva29 balance $429.50, lost $10 (folded)

heltok balance $1117.50, bet $120, collected $248, net +$128 [ 4s 2s ] [ a flush, eight high -- 8s,5s,4s,3s,2s ]

nuklhedsmith balance $370.34, lost $120 [ As 8c ] [ a straight, ace to five -- As,5s,4h,3s,2h ]

Postad
Inte bra att spela 95o ur position mot en lösaggro, trixig spelare.

han hade 50% fold BB to steal så jag tog automoney, men jo det är helt klart dåligt spel mot trixiga spelare. har för lite stats på 10/20.

Postad

min film verkar ha varit populär på både på irc och på forum:

poppis6tb.th.jpg

dock är ni lite lata med att ge feedback alla ni som läser utan att skriva. vilket tydligen är många. känn dig prickad!

inga synpunkter på att jag är för aggro, foldar för mycket postflop eller bluffar för mycket som jag vet att jag gör? har fått lite konstruktiv kritik att jag continuationbetar och pushar för mycket vilket jag uppskattar! mer kritik på min film!

Postad
han hade 50% fold BB to steal så jag tog automoney

Efter den här handen kan vi nog konstatera att det värdet inte var så väldans korrekt.

mm, helt klart. jag har knappt 3k händer på 10/20 änsålänge så väldigt dåligt med stats vilket jag inte hann editera in i tid. tack för att du tar dig tid att komma vettig råd. du skriver grymt massa vettigt och lärorikt på detta forumet!

Postad

Funderat på HHsmithey eller liknande?

Ger dig runt 19k händer om dagen för 10-20 6-max för $20 per månad. Om du går mycket på motståndarnas PT-stats känns det som ok värde. Om inte annat för att identifiera grindarna på 10-20.

Postad
Funderat på HHsmithey eller liknande?

Ger dig runt 19k händer om dagen för 10-20 6-max för $20 per månad. Om du går mycket på motståndarnas PT-stats känns det som ok värde. Om inte annat för att identifiera grindarna på 10-20.

hade jag inte hört talas om.. ska genast kolla upp det.

Postad

Det är ju inte så svårt att datamina Party själv, finns program för det på 2+2 software's del som inte kostar en krona. Kör man 10 bord konstakt ett par dygn har man 100k händer.

Postad
Det är ju inte så svårt att datamina Party själv, finns program för det på 2+2 software's del som inte kostar en krona. Kör man 10 bord konstakt ett par dygn har man 100k händer.

länka gärna....

men $25 för en månad känns helt okej för att slippa besväret. jag har besällt hhsmithy iaf. bränner massa pengar på min pokerutveckling nu. hoppas de betalar igen sig.

har inget större behov av pengar egentligen nu. min resa i thailand gick ju plus och i sommar ska jag inte göra något. så låter rullen löpa fritt och skottar lite istället. kämpa hela somamren. sedan i september blir det thailand igen. överlever man på poker svensk dagtid så kommer thailändsk dagtid bli hur soft som helst :)

jag och donner började spåna lite på en ide. tanken är lite följande. ett gäng FLspelare hyr fläskiga penthousen i bangkok för typ 100k baht/månad. alla får varsitt sovrum. så grindar vi dagtid och super kvälltids. ungefär som det pokerkontoret som aldrig blev av. lirar du FL seriöst och är intresserad av att hårdplugga FL och supa skallen av dig i bangkok i början av svenska hösten kan du väl fundera på tanken. snacket tas på #pokerithailand@quakenet

typ av rum det gäller:

http://www.soho-properties.com/condobangkok-leraffine31/index.html

http://floraville.co.th/

http://moveandstay.com/bangkok/apartments_description.asp?id=68

http://moveandstay.com/bangkok/bangkok-fraser-place-serviced-residences-6065.asp?id=6065

http://www.soho-properties.com/condos_rent3.php

spelade vidare, jobbade från -$1500 till -$200 innan det vände ner igen. börjar få lite känsla för maniacsen. lite sura utdragningar och näst bästa handen. men känns helt klart som att 10/20 är nivån för mig resten av juni. depositade även $500 för att få bonusen på $100 jag tiggde av party. så nu är worldpx nästna tömt, bara $200 i rakeback osm väntar där.

Postad

Jag har knölat lite med det där, men har inte fått det att funka på ett så bra sätt. Helst skulle jag ju vilja ha klienter på separata konton som bara sitter och suger i sig händer medan jag gör annat.

Postad

Så kikat på halva filmen nu. Var lite svårt att hänga med på allt. Men jag hann uppfatta 3 händer som jag själv skulle spela annorlunda.

Runt 9.15 in i filmen får du 99. Ngn openlimpar sen raisar ngn middleposs och du väljer att coldcalla. Jag hade hellre 3betat och för få spela heads-up om potten.

Runt 14.38. Du försöker steala med J8o från CO. Vilket slutar inget vidare.

För mig är det en fold. Om dom är tighta så ska det ngn vara suited minst för en raise.

Runt 17.30. Limp UTG med 77. Tycker inte om sånt här spel. Om inte borden är väldigt loosa. Men du skrev själv att dom var tighta. En tumregel för att spela pockets är 4 motståndare minst för att det ska vara lönsamt om vill träffa set.

Raise hade kanske varit på sin plats om det var tight. Själv hade jag foldat

Nu såg jag inte inte statsen på motståndarna det var för suddigt. Så jag kanske har fel :)

Sen övrigt tyckte jag det var bra ABC-poker. Det är ju inte så svårt att spela ett själv spelande piano :)

Återkommer med mer kommentarer när jag sett hela filmen. Hoppas du fick ut ngt vettigt av mitt svammel.

Postad

Jag har knölat lite med det där, men har inte fått det att funka på ett så bra sätt. Helst skulle jag ju vilja ha klienter på separata konton som bara sitter och suger i sig händer medan jag gör annat.

Det är faktiskt rätt simpelt. Först behövs FreePHG (leta lite i tråden efter nyaste versionen, 0.6) som plockar observerade händer ur minnet eftersom party har tagit bort funktionen att kunna ta hem observerade händer själv.

Och för att underlätta uppstartningen av bord är iWitness kanon.

Filerna FreePHG skapar är .hhf-filer som lägger sig i samma mapp som FreePHG ligger i. Dessa filer får man antingen copy+pasta till PartyPoker-mappen för att sedan auto-importa som vanligt i PT eller manuellt peka på dem med PTs manuella importfunktion.

Sen är det bara att mina på. Blir runt 1k händer i timmen med 10 bord.

Postad
Så kikat på halva filmen nu. Var lite svårt att hänga med på allt. Men jag hann uppfatta 3 händer som jag själv skulle spela annorlunda.

äntligen lite vettig diskussion :)

Runt 9.15 in i filmen får du 99. Ngn openlimpar sen raisar ngn middleposs och du väljer att coldcalla. Jag hade hellre 3betat och för få spela heads-up om potten.

99 mot 2limp och raise känns 99 för mig som en draghand. även enligt min tabell jag slutat läsa. "för CC krävs 3 motståndare" står det i den.

Runt 14.38. Du försöker steala med J8o från CO. Vilket slutar inget vidare.

För mig är det en fold. Om dom är tighta så ska det ngn vara suited minst för en raise.

BB har fold BB to steal 80%. därav attacken som blev rätt misslyckad ja. J8 är väl på gränsen till att steala i CO.

Runt 17.30. Limp UTG med 77. Tycker inte om sånt här spel. Om inte borden är väldigt loosa. Men du skrev själv att dom var tighta. En tumregel för att spela pockets är 4 motståndare minst för att det ska vara lönsamt om vill träffa set.

Raise hade kanske varit på sin plats om det var tight. Själv hade jag foldat

på lägre nivåer vill jag minnas att 77 var limp UTG. inte reflekterat över det på 5/10. ska man folda 77 UTG tycker ni?

Nu såg jag inte inte statsen på motståndarna det var för suddigt. Så jag kanske har fel :)

Jag ser statsen tydligt när jag ser om filmen... Tycker ni att jag ska ha större filer/högre kvalite på kommande filmer? Nu körde jag på 15.5/31 eller något i den stilen i xvid-inställningarna.

Sen övrigt tyckte jag det var bra ABC-poker. Det är ju inte så svårt att spela ett själv spelande piano :)

Återkommer med mer kommentarer när jag sett hela filmen. Hoppas du fick ut ngt vettigt av mitt svammel.

Jo, i efterhand ser det ju lätt ut. Men när man spelar själv är det inte alltid lika självklart. Alltid lätt att vara efterklok också. Rätt intressant att se andras filmer och se hur mycket fel de gör, sedan ska man spela själv på samma limitar sitter man där och har ingen aning om vad man ska göra.

Mer feedback!

Idag ska jag grilla vid delsjön. Försöka mana iväg mig till gymmet på dagen också. Tar en liten break från poker idag och pluggar enbart teori tror jag. Primetime visserligen, men knäcka fiskar lär man sig inget på, bättre att harva mot TAG-maffian på dagtid. Eller något i den stilen försöker jag övertyga mig själv om utan framgång.

Ser om lite stoxtrader-filmer, läser klart några böcker jag inte var klar och laddar om för att ta 10/20.

Igår slutade jag plus för övrigt, var som mest -$1500. Kändes mycket bra. Men svängarna på 10/20 SH alltså. Usch. Aja, har ju pengar för sommaren iaf så nu ska det tas risker.

Måste ta itu med lite fonder också. Har diverse fonder på HSB, men funderar på att byta till SEB. Båda har alternativ jag inte är nöjd med. HSB Europa Selektiv och Norden Aggresiv mot SEB världen BAS100. ungefär är det.

Vad röstar ni för? SEB ELLER HSB?

Vill inte ha pengar i förtryckarstater(läs kina) och är samtidigt oroad över hur ekonomin går i väst. Så blir nog lite Japan/Norden/Europa. Har inte besämt hur mycket i räntebärande och hur mycket i rena fonder jag ska ha heller. Eftersom jag funderar på att emigrera till typ Bangkok så vill inte riskera för mycket, men känns EV- att ha massor i ränta som inte slår inflationen.

Övrigt på privatlivsfronten? På flygplatsen i Bangkok sist så stod det ett gäng myckt vackra och högklassiga thailändskor och snackade spanska om mig i tron att jag var tysk(planet mellanlandade i Wien). Guten Tag pressade en tjejen fram tillslut. "Guten tag, ich bin nicht von Deutschland aber ich spräche ein bisschen deutsch" pressade jag fram(har läst tyska som C språk några terminer". Deras vän som var adopterad thai från Norge översatte "he says he speak german but thats hes not from germany".

hon fina tjejen som sa guten tag blev lite ställd och frågade "entiendes?"

jag som läst spanska som B språk i 4år varade iskallt "entiendo todo lo se dicen". sedan kontrade jag på thai "kao jai dai mai?" (förstår du?) på thai till henne. eftersom de är fina thaitjejer snackar de engelska med varandra "we study in an international school" medger de gärna. visar sig även att de hänger på discona runt Soi Ekkamai(finare sådana). så rik, välutbildad, trevlig snygg thailändska. me like! 8-)

i thailand är det inte jantelag som i sverige så där ska man skryta. så jag skryter på om allt möjligt från att jag har varit i thailand i 12månader, snackar massa andra språk, rest lite överallt och annat som säkert imponerade på henne. eller så tyckte hon jag var dryg men spelade bra. inte vet jag.

fick telefonnumret till henne av hennes norska matchmaker till vän. på flygplatsen i Wien. var dock för feg för att göra något. gav norskan min msn också innan hennes plan gick. hade lite halvt givit upp det men vad händer inatt? en viss tjejs vänninna addar mig på msn :D8-)

satan vad långt detta blen. är jag lite småkär :heart: eller vad är det som har hänt? kanske ska försöka styra upp något till jag åker nästa gång?! :roll:

Postad

Gyre ska fundera på saken. Anledningen att de var de två bankerna var för att jag har pengar på dem nu. Ogillar dock att sprida pengarna bland banker så tänkte säga upp kontakten med en av dem.

Har kört på enbart 10/20 idag och senaste dagarna. +$700 idag. Känns mycket bra. Rätt tableselection är viktigt. Fortsätter med teoristudierna och lirar lite granna bara. 2500pp/dag för övrig så denna veckan köper jag min efterlängtade Hemmabio för 100k partypoints. Ska bli skönt att få bort min gamla stora klump till stereo.

img04172ui.th.jpg

Funderar även på att köpa en LCD-tv. Som ni ser på bilden ovan så är min gamla tv stor och ful. Men så ska jag ut och härja i världen igen snart så jag vill inte slösa för mycket på onödiga saker. :-/