Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Hej, jag har läst din dagbok väldigt länge men har inte orkat kommentera den. Jag spelar 5/10 fixed och är väldigt sugen på att diskutera händer med er, jag antar att ni finns på irc. Är det okej om man kommer in och snackar lite skit?

För övrigt en mycket bra dagbok! Keep up the good work!

självklart. rent allmänt känns de diskutioner med donner, omduvoresomjag, NiZe, joeki m fl som har gått på #pokerithailand ha varit rätt givande. kanske behövs en renodlad FL-kanal man kan snacka med FL-folk spontant.

idag gick det bra. började -$500. efter min otur på 30/60 och 10/20 samtidgt var jag ner $4200 typ(jag räknar alltid avstånd från förra peaken). lite surt, jag hatar att förlora. men så lossnar det igen. nu bara $1400 kvar till ny peak. :D

helt enkelt pokern rullar vidare.... blir nog 10/20 rätt länge, ska bygga kapital och bli bättre innan jag börjar leka lävvla.

om han här anser att han vinner mest på 10/20 SH, så tror jag att jag också gör det:

Well, now that the first half of the year has ended I'll give a brief recap:

January - +$38,713

February - +$43,654

March - +$17,327

April - +$17,121

May - +$21,944

June - +$24,298

Total - +$163,057

Not bad considering 90% of my play has been at 10/20 6max. Obviously, I ran very well in January and February. Over the course of March, April, and the first half of May I managed to have a 153k hand breakeven streak (in terms of big blinds). I'm not exactly sure how I managed to put up decent months during this period. Obviously, rakeback, VIP bonuses and the like had a lot to do with it. Since mid-May I've been running pretty well once again. Hopefully, I'll be able to put up similar number in the second half and end with a $300,000 year.

övrigt i livet. har lessnat lite på findus färdiglagat och om jag klonkar så bra kan jag gott äta lite finare. så idag till middag slog jag till stort med färsk entrecote, potatisgratäng, baernaïsesås, Lindeman rödvin och tropisk juice:

img0705qy0.th.jpg

man har allt kommit upp sig i världen :)

• Svars 508
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Det där med en FL-kanal lät som en trevlig grej. Blir ju lättare att disskutera saker på irc än över ett forum.

Den baernaïsesåsen är riktigt god!

Och sedan sätter jag 5 :- på att dieselbyxorna i bakgrunden varken är köpte i Sverige eller är äkta :)

Postad
Och sedan sätter jag 5 :- på att dieselbyxorna i bakgrunden varken är köpte i Sverige eller är äkta :)

satan vad vaksamma ögon vi har här. mycket riktigt, de är köpta för 100kr(inkl bälte+uppsydda) på MBK i Bangkok. äkta kopia!

en lao kao(fås i bangkok) till den första som gissar vad för program som visas på tvn!

Postad
Det där med en FL-kanal lät som en trevlig grej. Blir ju lättare att disskutera saker på irc än över ett forum.

Jag skulle inte klara av att sätta upp en FL-kanal på irc, men om den kommer på plats kommer jag definitivt att koppla upp mig.

Postad
...slog jag till stort med färsk entrecote, potatisgratäng, baernaïsesås, Lindeman rödvin och tropisk juice

Nästa steg upp blir Brämhults juice istället för Willys.

en lao kao(fås i bangkok) till den första som gissar vad för program som visas på tvn!

South Park?

Postad

Jag skulle inte klara av att sätta upp en FL-kanal på irc, men om den kommer på plats kommer jag definitivt att koppla upp mig.

Inte mkt att sätta upp. Anslut till random quakenetserver och skriv /j valfrittpassandekanalnamn - tadam, kanalen "uppsatt"

as for now så fungerar ju som sagt #pokerithailand mer eller mindre som en sådan kanal, känns onödigt att dra igång en till kanal, med samma folk, "baraföratt", men det är bara min pov.

Postad

Inte mkt att sätta upp. Anslut till random quakenetserver och skriv /j valfrittpassandekanalnamn - tadam, kanalen "uppsatt"

as for now så fungerar ju som sagt #pokerithailand mer eller mindre som en sådan kanal, känns onödigt att dra igång en till kanal, med samma folk, "baraföratt", men det är bara min pov.

sant. tänkte mest att NL-folket som ska med till thailand kanske lessnar lite på oss om vi blir för många?

Postad
satan vad vaksamma ögon vi har här. mycket riktigt, de är köpta för 100kr(inkl bälte+uppsydda) på MBK i Bangkok. äkta kopia!

Jag har själv två diesel därifrån. Snart 2 år gammla och väl använda. Ser fortfarande ut som nya!

Åhhh, jag vill också på kollo!

Postad
Vilken irc-klient är det som gäller nu? Fortfarande mirc, eller har det hänt saker på sista tiden?

Vilken klient du använder spelar ju mindre roll. mirc funkar utmärkt och är lätt att snygga till med några skins.

Postad
Vilken klient du använder spelar ju mindre roll. mirc funkar utmärkt och är lätt att snygga till med några skins.

Eftersom jag inte har någon installerad nu och är lätt perfektionistskadad tänkte jag spara in lite internetsöktid genom att helt enkelt fråga här först.

Postad
sant. tänkte mest att NL-folket som ska med till thailand kanske lessnar lite på oss om vi blir för många?

För att inte tala om FL-spelare som inte vill höra en massa snack om hur himla kul det ska bli med pokerkollo i thailand...

Postad

För att inte tala om FL-spelare som inte vill höra en massa snack om hur himla kul det ska bli med pokerkollo i thailand...

:P

Postad
Hur länge stannar ni i Thailand? Jag åker dit tre veckor i Januari, skulle vara kul att träffas och bjuda på några öl!

de flesta är nog från oktober-maj. var vi då befinner oss är rätt oplanerat, finns risk att jag är i japan vid det laget. men vem vet, kanske sitter vi på floraville och grindar då...

ta dagen som den kommer istheshit!

Postad

Jag har kollat igenom en del av din 6max-film nu och har väl i princip samma anmärkningar som Gyre än så länge (inte sett mer än drygt 10 minuter). Men där är en hand där jag tycker du gör en konstig riversyn..

10.30 in i filmen:

heltok is SB, dealt A:diamond:T:club:

UTG limps, 2 fold, heltok bets, BB raises, UTG calls, heltok calls.

Flop: T:diamond:K:heart:4:diamond:

heltok checks, BB bets, UTG folds, heltok calls.

Turn: K:diamond:

heltok checks, BB bets, heltok calls.

River: 6:spade:

heltok checks, BB bets, heltok calls.

Du får visserligen bra odds på den synen, men har du verkligen den bästa handen tillräckligt ofta med tanke på hur fi visar styrka och har relativt låg postflop aggression factor (1.00 om jag ser rätt)?

Skulle vara intressant att höra hur du resonerar där, kanske är jag som tänker alldeles för weak-tight. ;)

(jag hade med all säkerhet tagit en gråtsyn själv i det läget, även om jag nog vill slänga egentligen)

Postad

UTG är ju uppenbarligen en mupp, och om BB är en någorlunda vaken spelare så vet han att heltok försöker isoleringsraisa med en väldigt vid HD i detta läget, varvid en trebet med en ok hand inte är så konstig. Med tur får han bort UTG som tvingas syna 2 bet och har då pos. resten av handen, om inte UTG (vilket är mer troligt) foldar så ligger BB (i hans ögon) förmodligen bra till iaf då UTG kan ha any2randomcrapcards. Flop med MPTK i vad som blir en blindsduell där bakdörrsdraget finns och kanske 5 outs till vad man får anta vara bäst hand är inget man slänger rakt av. K på turn är ett mycket bra kort för heltok och gör riversynen enkel.

Postad
UTG är ju uppenbarligen en mupp, och om BB är en någorlunda vaken spelare så vet han att heltok försöker isoleringsraisa med en väldigt vid HD i detta läget, varvid en trebet med en ok hand inte är så konstig. Med tur får han bort UTG som tvingas syna 2 bet och har då pos. resten av handen, om inte UTG (vilket är mer troligt) foldar så ligger BB (i hans ögon) förmodligen bra till iaf då UTG kan ha any2randomcrapcards. Flop med MPTK i vad som blir en blindsduell där bakdörrsdraget finns och kanske 5 outs till vad man får anta vara bäst hand är inget man slänger rakt av. K på turn är ett mycket bra kort för heltok och gör riversynen enkel.

Du har såklart helt rätt. Flopp- och turnspelet är jag helt med på, det var bara riversynen jag reagerade på. Men med ditt resonemang låter det såhär i efterhand klart vettigt att ta synen där. Man lär sig något nytt varje dag. ;)

Postad

sammanfattar det rätt bra :)

Postad

Du har såklart helt rätt. Flopp- och turnspelet är jag helt med på, det var bara riversynen jag reagerade på. Men med ditt resonemang låter det såhär i efterhand klart vettigt att ta synen där. Man lär sig något nytt varje dag. ;)

rent allmänt på 10/20 SH får man börja syna ner väldigt mycket. folk bluffar all skit. folda river med mellanpar är en dyr vana mot vaksamma spelare.