Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

har spelat i omgångar mitt liv, dvs inte spelat regelbundet varje vecka, utan ibland har det kommit några månader när jag inte spelat... iaf, ofta när jag startar om går det bra, vinner sakta men säkert upp en del slantar... inga monstersummor, men ändå.. men sen efter en två månder blir det helt stiltje... kommer ingen vart och händer det ngt så går det bara neråt, man tycker man förlorar osanolika händer osv... vad beror det på, kan det bara vara slump att jag nästan alltid vinner i början, lr?

Postad

Ett tips till dig, innan alla börjar såga dig och denna tråd. Surfa runt lite på forumet, läs nybörjardelen.

Ställ dig sen frågan: "Vad ville jag egentligen med denna post? Vad är det jag tror folk kan svara/kommer svara på ett inlägg av denna karaktär?"

Hur hade du besvarat en fråga "Mitt liv går bra emellanåt, och jag mår bra ibland, men ibland mår jag inte bra. Varför är det såhär?"

Förhoppningsvis inser du att det inte går att svara på detta utifrån de premisser som angivits.

Ett någorlunda troligt svar som förmodligen ligger nära ditt "förväntade värde" är: 1. Varians existerar i poker, ibland vinner man, ibland förlorar man.

2. Du är med 99% sannolikhet en förlorande spelare och spelar på ett sätt som är långt ifrån optimalt.

Lycka till!

Postad
Ett tips till dig, innan alla börjar såga dig och denna tråd. Surfa runt lite på forumet, läs nybörjardelen.

Ställ dig sen frågan: "Vad ville jag egentligen med denna post? Vad är det jag tror folk kan svara/kommer svara på ett inlägg av denna karaktär?"

Hur hade du besvarat en fråga "Mitt liv går bra emellanåt, och jag mår bra ibland, men ibland mår jag inte bra. Varför är det såhär?"

Förhoppningsvis inser du att det inte går att svara på detta utifrån de premisser som angivits.

Ett någorlunda troligt svar som förmodligen ligger nära ditt "förväntade värde" är: 1. Varians existerar i poker, ibland vinner man, ibland förlorar man.

2. Du är med 99% sannolikhet en förlorande spelare och spelar på ett sätt som är långt ifrån optimalt.

Lycka till!

Ett utmärkt svar.

Prova också att spela live, då varje hand tar längre tid

och du kommer garanterat ligga och undra vad som gick fel i början.

Det är garanterat en nyttig läxa, som i längden borde

göra dig till en bättre spelare.

En anledning till att man börjar spela sämre är att man blir lite

fartblind och utan att tänka på det spelar man fler händer än

tidigare och man orkar inte sitta och vänta på bra serier av

starthänder, med andra ord , ta en break , vila , spela lite

live och kom tillbaka hetare än nånsin...

Lycka till

Postad

mm fick lite att tänka på.. har lirat poker i 3 år nu kanske, och är plus totalt i livet... och vet att jag är jag inte är helkass... och vad jag tänkte på är om man på ngt sätt blir försiktigare lr tvärtom lösare när man ser att man går stadigt plus.. men är säker så att jag är en förlorade spelare då... vet att misstag kommer ibland...