Se7en Postad 29 November , 2004 Rapport Postad 29 November , 2004 Hej. Jag får skylla på att jag är lat, kan säkert själv om jag vill men: 1. vad är oddsen att de 3 första korten jag får bildar ett par? EDIT: 17% 2. vad är oddsen att de 3 första korten jag får bildar ett par ELLER jag får minst ett äss? EDIT: Den här orkar jag inte räkna ut. Tack på förhand! * RP - QoS * Citera
eurythmech Postad 9 Januari , 2005 Rapport Postad 9 Januari , 2005 2. Vi räknar ut sannolikheten för att du INTE får vare sig par eller ess, och tar sedan 1 minus denna. Första kortet är 48/52 (alla kort utom essen), nästa kort är 44/51 (alla kort utom essen, som inte parar sig med det första), och det tredje är 40/50. 1 - (48/52)(44/51)(40/50) = ca 36.3% Men du tänker väl inte spela alla dessa händer? Att spela alla ess känns dumt, särskilt om ett eller flera ess är döda, eller du inte har vare sig färg- eller stegchans, samt saknar fler överkort till motståndarnas uppkort. Och alla par är också tveksamt, eller rättare sagt, spela inte låga par med kicker sämre än K. Citera
Hjort Postad 9 Januari , 2005 Rapport Postad 9 Januari , 2005 Och alla par är också tveksamt, eller rättare sagt, spela inte låga par med kicker sämre än K. Nu är ju inte jag någon klippa på 7CS, men det där känns alldeles för tight för HU-spel med hyffsad ante. Citera
eurythmech Postad 9 Januari , 2005 Rapport Postad 9 Januari , 2005 Oj! Hehe, missade att det var heads-up =) Nåja, min uträkning håller, men skit i allt annat jag sa. Citera
Recommended Posts