YaaFaiman Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 NL50 SH cashgame FI1 i denna handen är årets fisk, han dubblade upp mig första handen när jag floppat stege mot hans toppar och han har synar och gått all-in med 2a/3e par o liknande. HAn har självklart ganska tur och ligger på 240$ FI2 i denna handen är mer solid och har spelat ganska få händer och värkar vara duktig med 54$ HERO (93$) K K FI1 har limpat FI2 på knappen höjer 2.50$ HERO synar <---- hoppas på att få med FI1 i handen också FI1 synar. pot ca 7.50$ Flop 8 3 J Jag checkar <----- hoppas på att FI1 ska göra ngn av sina monster bet och sno floppen som vanligt. FI1 höjer 5$ FI2 höjer 8$ till 13$ HERO höjer 20$ till 33$ FI1 går all.-in med 230$ FI2 foldar Nuda bara att syna och hoppas att han inte hittat 83 J8 eller set? Hur hade ni gjort här? Citera
Hume Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 han har synar och gått all-in med 2a/3e par o liknande. Nuda bara att syna och hoppas att han inte hittat 83 J8 eller set?Hur hade ni gjort här? Tror du har svaret där. Om jag inte räknat fel behöver du bara syna 57 in i en pot på 144. Men varför kallsynar du bara preflop? Vill du verkligen släppa in en duktig spelare som har position på dig billigt? Det känns som att du bara ber om att få dubbla upp FI2 när han träffar sitt set. Dessutom lär väl inte FI1 släppa sin hand mot en re-raise(?) Citera
YaaFaiman Postad 18 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2006 . Dessutom lär väl inte FI1 släppa sin hand mot en re-raise(?) Nej det är mycket möjligt att han inte släpper handen, men eftersom han är kapabel att syna/gå all-in med vilken skit som helst ville jag inte riskera att han la sig när jag nu äntligen var i en hand mot honom med en bra starthand. Resonerade som så att jag kommer tjäna mer på att eventuellt betala av den andre FI om han nu träffar set än att få FI1 ur potten om du förstår hur jag menar? Citera
Recommended Posts