Gå till innehåll

NLT - SH, CB x2 och sen?


YaaFaiman

Recommended Posts

Detta är väl inte direkt en handanalys men vet inte vart jag sak lägga frågan.

 

NL50 SH en vanlig situation som jag hamnar i då och då som jag inte riktigt vet hur jag ska göra.

Tänk er följande:

 

HERO A :spade: K :heart: sitter på CO med 67$

FI2 PÅ BB (80$) Inga direkta read på FI

 

 

HERO höjer 2.25$

BB synar pot ca 4.5$

 

 

Flop Q :heart: T :club: 7 :spade:

 

 

HERO höjer 4$

BB synar pot ca 12$

 

Med tanke på att väldigt många på NL50 vägrar att släppa floppen men ofta lägger sig efter turnbeten brukar jag alltid (oftast) CB'a floppen och sen även turn, ganska logiskt :D

 

Turn 3 :spade:

 

HERO höjer 10$

FI synar. <----- det är här mitt problem ofta dyker upp. Om FI nu synar flop synar turn och jag inte har ngt, är det bara att ge upp handen?

Hur brukar ni spela missade AK AQ o liknande händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar försöka beta hem potten, om jag inte förbättrar mig checkar jag och slänger. Du måste kunna släppa AK om den inte träffar.

 

Det stora problemet med att beta 2 ggr sen eventuellt check/fold tycker jag är att man blir ganska lättläst om man varje gång eller oftast spelar missade AK AQ att man betar betar sen check/foldar vid syn syn. Det är väl inte så svårt att spela mot en spelare som det bara är att syna till turn och sen göra en liten bet så slänger han?

O andra sidan spelar jag i princip likadant med bra kort så det argumentet håller kanske inte men ni förstår vad jag menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte krångla till det på NL50.

Försök ta potten på flopp. Träffar du inte turn så checka bakom om du har position eller ge upp. Checkar du bakom och missar river - ge upp.

De flesta spelare på NL50/NL100 synar inte floppen för att bluffa utan för dom helt enkelt träffat något och har dom träffat något vet vi alla att dom inte kommer släppa om dom så måste trycka in sin egen farmor i potten.

 

Det kanske låter vekt eller som lättläst/dålig poker men från mina erfarenheter är det det som betaler bäst på dessa nivåer.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske låter vekt eller som lättläst/dålig poker men från mina erfarenheter är det det som betaler bäst på dessa nivåer.

 

Lycka till.

 

Du tycker alltså att jag ska vänta med att försöka spela "bra" poker tills jag kommer upp till NL200? :lol:

Där håller jag iofs med dig men eftersom jag "tränar upp mig" så försöker jag att spela en poker som fungerar på NL200 också men det är kanske inte optimalt och bara dumt att försöka lära sig bra poke rpå NL50. Kanske är bättre o grinda upp rullen o sen börja "lära sig" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra poker kan även vara att kunna anpassa sig till nivån man spelar på. En spelare som till vardags spelar NL400 kan inte kliva in på NL50 och spela likadant och tro att han ska plussa på samma sätt. Motståndarna och spelet skiljer sig åt. Givetvis kan man koncentrera sig på att spela poker för högre nivåer på NL50 men det är knappast den optimala strategin för att vinna pengar och komma upp i nivå.

 

Tror inte du kan "lära dig" spela NL400 genom att spela NL50. Enda sättet att lära sig en nivå är att spela den. Det är iallafall min erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra poker kan även vara att kunna anpassa sig till nivån man spelar på. En spelare som till vardags spelar NL400 kan inte kliva in på NL50 och spela likadant och tro att han ska plussa på samma sätt. Motståndarna och spelet skiljer sig åt. Givetvis kan man koncentrera sig på att spela poker för högre nivåer på NL50 men det är knappast den optimala strategin för att vinna pengar och komma upp i nivå.

 

Tror inte du kan "lära dig" spela NL400 genom att spela NL50. Enda sättet att lära sig en nivå är att spela den. Det är iallafall min erfarenhet.

 

Det har du faktiskt väldigt rätt i! Och självklart måste man anpassa sig efter nivån man spelar och jag menade inte att mitt spel på NL50 fungerar på NL200 eller 400 självklart inte. Men jag har faktiskt inte sett det på det sättet förut alltså "anpassad" poker för nivå då jag helatiden försöker utvecklas o spela så bra som möjligt och tänkt på dessa låga nivåer som ett bra sätt att träna då det inte är lika dyrt men det är kanske dumt. Och att spela "för bra" poker på låga nivåer om du förstår hur jag menar.

Får väl börja spela "sämre" :D poker ett tag till kanske ;)

Tack för svaren iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka fold liksom, vad ska han ha?

 

haha ja precis så tänkte jag :D Och eftersom jag frågade om handen här sket det sig självklart då min "braiga" hand sprungit in i ett set och vips så var dom 50+ $ som jag spelat in förväxlade mot 50$- ist but thats poker!

 

han checkade och du bluffade eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka fold liksom, vad ska han ha?

 

haha ja precis så tänkte jag :D Och eftersom jag frågade om handen här sket det sig självklart då min "braiga" hand sprungit in i ett set och vips så var dom 50+ $ som jag spelat in förväxlade mot 50$- ist but thats poker!

 

han checkade och du bluffade eller vad?

 

Sry svarade på fel hand :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...