YaaFaiman Postad 7 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2006 Vad tycker ni om detta? NL100 SH FI i denna handen är bra, han har 330$ och vi har suttit o pratat lite vid bordet, han kan poker. HERO 6 6 (188$) FI höjer i tidig position till 4$ HERO synar och ngn annan synar kommer inte riktigt ihåg hur allt händer pre-flop men potten slutade på 16$ och 3 spelare var med iaf. Flop 8 Q 6 HERO check <----- checkar och låter honom fortsätta bomba, visst färgdraget är lite läskigt men jag var ganska säker på att FI skulle CB'a så jag kunde re-raisa honom. FI höjer 8$ HERO höjer till 16$ <----- jag vet att det är lite lite men det skär ofta i ögonen på bra spelare när dom blir minirasade FI höjer till 22$ <----- bra han har ngt nu ska det mjölkas HERO höjer till 50$ FI synar. Potten e nu på 136$ och det är upplagt för en all.in med mina resterande 120$ om turnen inte är så skrämmande. Turn 8 <------- inte direkt en skrämmande turn men nu pangar jag på! HERO höjer all-in 120$ FI steeeeeek synar med KK och tiltar sen sönder i chatten om hur dåligt han spelat och hur fruktansvärt dålig synen var Nå, går det att spela såhär eller är det bara tur? Kanske ska checka turn? Citera
Björn85 Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Hyfsat spelat, finns ingen anledning att checka turn efter du spelet du fört. Gillar ej miniraisen på floppen, speciellt iom att det är en checkraise. Inte sagt att den är kass, men ack så tiltande. Citera
YaaFaiman Postad 7 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2006 Hyfsat spelat, finns ingen anledning att checka turn efter du spelet du fört. Gillar ej miniraisen på floppen, speciellt iom att det är en checkraise. Inte sagt att den är kass, men ack så tiltande. Haha precis. Jag är väl medveten om att den "ska" vara större och hade det varit ngn vanlig liten fisk som suttit vid bordet hade jag nog inte spelat den likadant. Men som du själv säger, han kan spela poker (även om synen inte skriker pokerkunnande kanske) så tror jag den "tiltade" honom mer och gav mig tillslut mer pengar än vad en "korrekt" rasie hade gjort. Det tror jag iaf! Citera
YaaFaiman Postad 7 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2006 Nu är dagen slut (kanske blir lite mer ikväll men har skola i morrn) och efter att jag förorat en 500$ i morse och varit lite smått uppgiven, satte jag mig och spelade Backgammon på Blip (grymt avtiltande) ngra timmar och började spela lite igen. Plussade 300$ nu på 2 timmar och ganska mycket av det va väl tackvara handen ovan! Ska umgås lite med tjejerna i 1an nu! Citera
YaaFaiman Postad 7 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2006 Fan MATS slängdig i väggen, klonka EPT haha fan forumets största klonkarskills har fan Edison!!!! Vi borde skicka han att representera Sverige i alla tävlingar, WSOP , EPT o ja alla tävlingar som finns han skulel fna klonka hem varje jävla turnering! Torska precis hela inköpet (50kr) i cashgames till den turungen utdragen på river resp turn 2 stora händer... helt sjukt! Alla SLÄNG er i väggen, vänta bara tills Edison får rulle för dom stora borden (NL4) ist för playmoneyborden då lever ni alla farligt!!!!! Denna session slutade -56kr... Citera
edison Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Fan MATS slängdig i väggen, klonka EPT haha fan forumets största klonkarskills har fan Edison!!!! Vi borde skicka han att representera Sverige i alla tävlingar, WSOP , EPT o ja alla tävlingar som finns han skulel fna klonka hem varje jävla turnering! Torska precis hela inköpet (50kr) i cashgames till den turungen utdragen på river resp turn 2 stora händer... helt sjukt! Alla SLÄNG er i väggen, vänta bara tills Edison får rulle för dom stora borden (NL4) ist för playmoneyborden då lever ni alla farligt!!!!! Denna session slutade -56kr... Citera
YaaFaiman Postad 7 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2006 Haha vad det är kul att trash-talk'a Satt och sa att jag va full vid bordet, höjde 4$ varje hand och CB'ade hem dom flesta händer och sa "HAHAHAHHAHAHAHA Free money" i chatten varje hand. Slutade med att jag fick en kille att syna mig all-in med A högt vs mitt set 230$ pot. Plussade 215$ på 30 minuter Sjukt kul! Roligt med poker när man är trött. Spelade iaf in lite av mina 56kr som jag förlorade till Ediosn Ska sova nu, har ngra dagar till i skolan som jag måste klara av. En liten "Nattfråga" bara. Hur spelar ni AK (Nl100 SH) på en: KQJ bräda (regnbåge) mot omslag? Med resp utan pos? Fundera på den ni. Godnatt Citera
YaaFaiman Postad 11 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2006 Tyvärr så måste jag meddela er alla att min dator har kraschat och är ofunktionell i minst en vecka Alla ni som suktar efter nya egenhändiga HH's och superba kommentare får hålla ut, I'll be back! Hoppas ni överlever Citera
YaaFaiman Postad 16 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2006 Nu har jag bestämt mig, jag SKA åka till Riga, ska spela poker osm en idiot sista dagarna i denna månad när min dator kommer tillbaka och spela in mig i top10 i FPP'racet jag är med i och åka till Riga!!!! Alltså nytt mål för månaden. Komma top10 i FPP'racet och få åka 2 dagar till Riga och spela main-event där! Citera
YaaFaiman Postad 18 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2006 Nu är jag tillbaka! Tog upp spelandet idag efter 5 dagars uppehåll. Det gick väl sådär -300$ och rullen ner under 2000 så jag valde att grinda lite NL50 igen för att få tillbaka självförtroendet och hitta spelet.... Efter lite NL50 spel och lite plus så gick det snart bättre. Jag plussade ca 100$ på NL50 och tänkte precis börja spela NL100 igen när jag torskade ett överset KKK vs 444 som blev 4444 på river och allt rasade igen, det kändes som en sån där kväll bara. Det lilla glädjeämnet var att jag faktiskt inte blev så "tiltad" visst det e inte kul o torska 100$ vs en 1 outare men det är sånt som händer, jag lyckades faktiskt rycka på axlarna o fortsätta att spela. Nu kl 03.00 har jag nästan spelat in dom 300$ jag förlorade i början av dagen, har spelat 3 NL50 och 1 NL100 bord och ska nu mixa lite med TV/data så jag kan spela 6 bord Vi får se hur det går men HH's lär väl trilla in allt eftersom Citera
YaaFaiman Postad 18 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2006 En fråga till folket! Jag ska köpa 2st skärmar så jag kan spela lite fler bord. Ngn som har tips/råd om vad som är bra/dåligt och vad man ska köpa? Citera
YaaFaiman Postad 18 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2006 Detta är fan helt jävla sjukt när det äntligen börjar gå bra, hade precis för 1 minut sen spelat in dom 300$ jag va back för dagen så kommer denna förbannade AA och en idiot o förstör min kväll QJ3 flop vi hamnar all.in för 300$ och killen träffar självklart J på river och så är kvällen förstörd. Jag e inte tiltad jag mår bara jävligt dåligt...... Citera
YaaFaiman Postad 21 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2006 SH NL50 bord. FI 58$ HERO 64$ 7 symbol 8 symbol pre-flop höjer jag 2.25$ UTG och FI synar. pot = 5.25$ Flop 2 symbol 3 symbol J symbol <----- ingen kanon flop direkt men ett CB sitter väl aldrig fel? HERO bet 4$ FI synar. pot = 13.25$ Turn 4 symbol <------- nu har jag iaf ett färgdrag att beta på så jag väljer att fortsätta beta. generellt är FI på NL50 väldigt mycket "syna floppen sen folda turn" om man CB'ar 2 ggr så jag ycker man får en viss fold eq att fortsätta beta här, har ju trots allt visat styrka hela vägen? HERO bet 10$ FI synar. pot = 33.25$ River 9 symbol <------- där satt den Wink FI höjer nu 17$ HERO rasie all-in <------- inget o snacka om? Nå vad säger ni nu om detta? Vad sätter ni FI på för möjliga händer och vad sätter ni mig på för typ av hand? Citera
YaaFaiman Postad 22 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2006 Nu går det, för första gången på 9 dagar bra o spela poker igen! Efter att ha varit utan dator i 5 dagar och efter det konstant gått minus på NL100 valde jag igår att gå ner o grinda lite NL50 ist. Dels för att få tillbaka självförtroendet och hitta spelet och dels för att kunna vinna pengar. Det är som ni alla säkert vet riktigt frustrerande o spela när det verkligen inte fungerar, jag vet inte hur det är med er men jag tappar iaf allt vad motivation heter. Alltså ner till NL50 för att hitta plusset motivationen och livsglädjen Jag har sagt det förr o jag säger det igen, tycker det är konstigt, rättaresagt sjukt att folk kan spela så dålig poker! 50$ är kanske inte så mkt men att sitta o bara ge bort sina penghar, hur kul kan det vara? Är väl korkat o sitta här o "klaga" men lite kul är det allt Blev iaf synad all-in av en kille med 7-hög (inga drag till ngnting) på turn i en pott med 145$ Jag klagar självklart inte men lite anmärkningsvärt tycker jag det är iaf. Nu när jag hittat motivationen igen kanske jag kan få igång denna dagboken igen, har varit lite dött Kan också meddela att jag nästa månad ska byta från Tain till Prima vilket medföljer att jag kan skaffa pokerocffice/tracker och slipper att skriva mina HH's själv det kanske också gör det lite lättare att följa o kommentera! Sen är det ju faktistk sommar också och semestern börjar på lördag så det blir nog inte så mkt poker på 3-4 veckor men sen ska det fan bli lite liv här inne!! Det blev för övrigt ett väldans skrivande om HH'n ovanför så kommentera gärna den om ni tittar in! ps ska försöka sluta med mitt djens inspirererade bad.beat tjat också så kanske det blir lite roligare läsning ds Citera
YaaFaiman Postad 22 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2006 Djens inspirerat bad beat tjat? det va inget ont om dig men vi pratade om tilt o bad beat ngn gång o du inspirerade mig haha kommer du inte ihåg när vi diskuterade tilt och bad beats? Du sa ngt i stil med att "jag undviker inte tilten jag är tilt" ngt sånt Citera
Djens Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 Inget minne alls av det, men om folk tycker jag e forumets Phil H...so be it! Citera
YaaFaiman Postad 26 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Tjena alla läsglada pf-are nu är MR Yaafai tillbaka och spelsugen som aldrig förr Ni som följt och läst min dagbok kommer kanske ihåg mitt mål om att spela in 50.000 nu under sommaren.. det blev istället 0 pokertimmar pga det fina vädret och suget av att spela beachvolleyboll blev för stort. Nu har dock skolan börjat igen och vädret börjar bli lite sämre så pokersuget har smygit sig på allt mer.. har under sommarn tagit ut en hel del av rullen också men sparade 1500$ så jag kan spela NL50 iaf. Jag började väl spela lite smått förra lördan för exakt 7 dagar sen men hade då glömt bort min dagbok som jag kom på att jag faktiskt hade igår när vi var ute o festade Så nu tänkte jag dra igång och skriva lite igen. Nya mål är det som gäller, lite striktare br-krav bla men dom lyder som följer: BR-krav 0-3000$ - NL50 3000-5000$ - NL100 5000-10.000$ - NL200 om det nu går så bra att jag spelar inte 10.000$ så tar vi nya br.krav då sen är målet med pokern och mina vinster att jag ska spela ihop/lägga undan 40-50.000kr på ett "brasilien-konto" och när skolan är slut i juni och sista sommarlovet avklarat att jag ska kunna ha råd att åka till Brasilen/Australien 1/2 år och träna o spela beachvolleyboll. Så alltså det stora målet annat än att utvecklas och bli bättre o bättre är att spela ihop till min resa!! Jag hade tänk att ta ut pengar regelbundet när jag vinner o sätta in på ett konto utanför pokern men hur mkt jag tar ut av alla vinster har jag inte riktigt bestämt än. Sen ska jag äntligen byta nätverk och siter o börja spela på prima så ni kan få lite vettiga HH's o inte mina egna "mästerverk" fixa pokeroffice/tracker o analysera mitt spel än mer. Så ser det alltså ut nu med nystartandet av denna dagbok. Och jag började alltså med 1500$ och NL50 för 7 dagar sen och har spelat lite till o från men ligger nu på 1885$ + ett 300$ uttag som spenderades på kläder till skolstarten Hoppas det ska bli lika mkt diskussioner som förra gången o att det ska va lite intressant läsning! //Yaafai Citera
YaaFaiman Postad 27 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Kan ju börja med att lägga in en hand från gårdagens grind. NL50 SH som vanligt. FI 54$ <----- har suttit vid bordet ett tag o verkar inte vara ngn jätte fisk men inte allt för bra heller. HERO 120$ HERO A A jag höjer 2.25$ från MP efter att FI innan mig limpat. 0.5$ en FI1 bakom mig synar 2.25$ och FI synar också. Pot = 7.5$ Flop: K 3 6 FI checkar HERO bet 7$ <---- betar typ pot inget konstigt? FI1 lägger sig men FI synar Pot = 21.5$ Turn T FI checkar HERO bet 20$ FI höjer all-in ca 40$ HERO????? Citera
YaaFaiman Postad 27 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Då va dagens första "minisession" avklarad det blev ca en timmes spel och rullen upp till 1953$ Citera
YaaFaiman Postad 5 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2006 Nu va man tillbax! Och efter 4 månaders tjat om att byta till prima är det nu äntligen gjort. Dock med vissa komplikationer.. Jag har cashat ut en hel del pengar och "lekt" med under sommarmånaderna och nu när plugget dragit igång igen så har jag börjat ta upp mitt spelande och även bytt pokersite/nätverk och spelar numera på Prima. Jag satte in $1000 i Tisdags och började spela lite NL50 SH och det började faktiskt riktigt dåligt, tror jag backade $150 direkt första dagen efter lite omotiverat spel och kanske va man lite ringrostig? Sen fortsatte det i onsdags och tillslut gick det så dåligt att jag hoppade ner till NL20 ist för att hitta plusset och självförtroendet, MEN itne gick det bättre där utan det fortsatte att fullständigt rasa ut $$ från kontot så nu tänkte jag börja skriva lite här igen för att stoppa denna downswing och börja plussa lite Så nu är kl 23.22 och jag tänkte börja lira lite med en nuvarande BR på $750 och då blir det NL20 så får vi se hur det går.. förhoppningsvis ska detta upptagande av dagboken göra mig ltie mer koncentrerad och motiverad så jag kan börja spela lite ordentlig poker! Citera
YaaFaiman Postad 6 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Nu är kl 02.03 och det har väl inte gått sådär superbra direkt... allt hängde sig precis så vet inte hur mkt $ jag har på kontot men jag tror jag backade ca 2 inköp kanske otroligt att man kan spela 6 bord i 2 timmar utan att vinna en enda all-in tror jag aldrig har hänt förut. Men nya tag i morgon. God natt Edit: det slutade visst på $704 alltså -$46 ikväll Citera
Recommended Posts