Gå till innehåll

YaaFaiman - Multitablar med hela rullen all night!


YaaFaiman

Recommended Posts

  • Svars 260
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du verkar bli bad beatad jämt du och ändå går du plus riktigt bra för att lira NL50.. Får inte ihop ekvationen

 

Haha nej den är lite klurig :lol: Men jag är som du kanske sett ganska aggressiv vid borden och är all-in väldigt ofta detta gör ju självklart att man åker på lite bad beats här och där men i det långa loppet brukar det bli riktigt bra med plus eftersom FI oftast fortsätter att syna med skithänder som bara kan vinna om dom klonkar 2-3 outare.

Så att jag blir "bad beatad" på en 2-3 inköp är ganska vanligt men det är inte så mycket kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi nu är inne o prata bad beats KK vs QT med en Q ute på flop han synar all-in får Q på turn... AJ vs JT jag betar en värdelös flop han synar J på turn jag betar han synar T på river sen 3 ggr AA pre-flop all-in har jag förlorat idag... hur lätt är det att vinna pengar då? Juste torskade TT vs 72o All-in pre-flop också, antar att et bara inte är min dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bestämt att ta up 530$ från kontot och köra med 1775$ ist.

 

Tänkte summera denna första månad på PF också, kanske kan va kul att se lite resultat?

 

Har ingen koll på antal spelade timmar, tänkte dock att det kanske kan va kul o se sen i sommar?

På ca 3 veckor har jag iaf gått från 450$ ---> 2300$ enbart på NL50 borden.

Jag har oftast, nästan alltid spelat 4 bord LAG som tusan och det har uppenbarligen fungerat ganska bra.

 

Jag har också, enligt mig själv gått från att ha varit en Weak-tight tomte som gått lite plus här och där, iaf börjat utvecklas till en riktigt aggressiv spelare. Är dock fortfarande lite för weak i vissa situationer men det händer allt mer sällan. Jag har utvecklat mitt "pokertänk" ngt otroligt och anser mig själv ha ganska bra koll på spelet och tänkandet runt om. Sen är det kanske så att det är lätt att "känna sig bra" om man spelar NL50 där det är 99.9% riktigt dåliga spelare men det lär väl tiden få utvisa.

 

Denna månad blir det som sagt NL100 och förhoppningsvis är det lite roligare och mer "riktig" poker där men det får väl tiden också utvisa. Hoppas iaf att det ska funka att plussa bra där så att jag kan komma upp i nivå och fortsätta att utvecklas och kanske snart bli bra på riktigt!

Kommer att spela en mer TAG poker på NL100 borden och det kommer förhoppningsvis att fungera det också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat 3-4 timmar NL100 nu 2 bord för att "komma in i tempot" och lära mig lite hur dom spelar där.

Förlorade en lite sur hand där en kille med A högt höjt och synat mina re-rasie (jag hade QQ) för att sen träffa A på rivern och säga "men jag trodde du bluffade"....... det var en 150$ pot så det började inte direkt så bra.

 

I början var jag väldigt weak-tight eftrsom jag inte riktigt visste hur eller vad dom spelade och jag inte riktigt vågade spela mitt "A-game" men efter ett tag kom aggressiviteten smygande och då började det gå mycket bättre direkt.

 

En lite kul hand NL100 SH

 

FI (70$) är inte direkt ngn storspelare och har gjort en del lustiga syner och vet inte alls hur man betar i förhållande till potten, verkar vara en riktig tomte.

HERO (108$) 8 :club: 8 :spade: sitter på MP (pos strax efter UTG på SH) FI sitter UTG och har limpat.

 

HERO rasie 4$ <------ standard rasien, so far. 4 st synar så det ger en pot på 16$

 

Flop 6 :club: 5 :club: 2 :club:

 

FI rasie 3$ <------- som sagt vet inte riktigt hur man "ska beta" :?

 

HERO rasie 15$ det foldas runt till FI som synar ca 36$ i potten nu.

 

Turn 3 :diamond: FI har nu ca 30$ kvar i stacken.

 

FI raise 10$

HERO all-in ca 80$ men det är inte direkt relevant. Har FI "täckt" iaf.

 

FI synar och slänger upp A :heart: 5 :heart::shock:

 

Vet inte riktigt vad ni säger man jag tycker att det var en arningens tomtig syn av honom, eller? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lite kul hand NL100 SH

 

FI (70$) är inte direkt ngn storspelare och har gjort en del lustiga syner och vet inte alls hur man betar i förhållande till potten, verkar vara en riktig tomte.

HERO (108$) 8 :club: 8 :spade: sitter på MP (pos strax efter UTG på SH) FI sitter UTG och har limpat.

 

HERO rasie 4$ <------ standard rasien, so far. 4 st synar så det ger en pot på 16$

 

Flop 6 :club: 5 :club: 2 :club:

 

FI rasie 3$ <------- som sagt vet inte riktigt hur man "ska beta" :?

 

HERO rasie 15$ det foldas runt till FI som synar ca 36$ i potten nu.

 

Turn 3 :diamond: FI har nu ca 30$ kvar i stacken.

 

FI raise 10$

HERO all-in ca 80$ men det är inte direkt relevant. Har FI "täckt" iaf.

 

FI synar och slänger upp A :heart: 5 :heart::shock:

 

Vet inte riktigt vad ni säger man jag tycker att det var en arningens tomtig syn av honom, eller? :P

 

Han kanske "trodde att du bluffade"... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om denna?

 

SH NL100

 

FI har 63$ absolut ingen read på honom.

HERO 124$ J :spade: J :heart:

 

En spelare har höjt 4$ och Fi har höjt upp till 9$ jag synar med position på honom och den första killen lägger sig. Potten är nu på 22$

 

Flop 8 :spade: 7 :heart: 3 :diamond:

 

FI höjer 16$ och har nu ca 35$ kvar

Nu är då min fråga, hittar jag folden här eller pushar jag honom direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG HATAR FAN POKER! detta är helt jävla sjukt. En kille går all-in varje hand

och när jag synar honom för 100$ med A6, träffar A på flopp så drar han in en runner runner triss.. Jag blev så arg att jag kastade hörlurarna i marken hoppde på dom och tillslist kastade dom ut genom fönstret allt vad jag orkade. TILT!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag pokerlanat med Edison igen 16h i sträck är vi nu uppe i.

Det går lite till och från men jagf har sen ngra timmar tillbaka ing hörlurar kvar då dom flög ut genom fönstret efter årets bad beat ;)

 

Årets citat en kille på NL20 borden fällde denna kommentar "are you the devil" efter att edison tagit 3 inköp av honom :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är klockan 06.25 och det är dags att sova lite. Har gått ganska bra om man bortser från mitt raseriutbrott när jag hade sönder och kastade mina hörlurar all världens väg :oops: 3 riktiga bad beats och ngra 80-20 men det är knappast ngt ovanligt.

 

15h spel nu + 461$ ger ne timlön på 222kr/h vilket är helt okej.

Har spelat 4st NL100 bord och börjar väl lite smått komma in i tempot.

 

BR nu 2261$ och denna månad börjar ok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattens kommentar.

 

"Jag hatar dig FITT ILF" efter att jag skrivit "Fu ck you" i chatten och gått all-in med min nötfärg och fått syn av hans QQ :P

 

Nu precis när jag sitter och skriver så fick jag nötstege på river och betar 50$ i en 9$ pot och killen synar med A högt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är klockan 05.11 och jag och edison har lanat hela dagen och ska nu ut på bad beat turne och slå sönder allt vi hittar. Det är inte jag utan edison som blivit bad beatad i 25h i sträck nu och tappade precis suget.

 

Ska sympati förstöra lite med honom kommer nog snart tillbaka.

 

BR = 2525$ ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag vann årets skönaste hand idag en 400$ pot på NL100 borden ;)

 

TTT vs AAQQ

 

Det fortsätter att gå bra även på NL100 och rullen är nu uppe på 2700$

 

Men nu hade jag tänkt att lära mig spela lite SnG och ska börja nu o hae tänkt att spela minst 100 st 5$ SnG turbo och vanliga, mest för att lära mig.

 

 

Okej det blev ca 25 st sen gav jag upp. SnG är nog inte min grej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e lite konstigt men jag tycker att även 99% av alla som spelar NL100 på Tain är fan hur kassa som helst.. måste vara sjukt värde att spela på Tain egenltigen för det finns verkligen inga bra spelare.

Skottade lite NL200 igår och det var samma sak där, nu säger ju inte 2 timmars NL200 spel så mkt men dom sög fan minst lika mycket. Kan jag bara jobba upp rullen till 4000$ så kommer det nog springa iväg sen hoppas jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...