Gå till innehåll

YaaFaiman - Multitablar med hela rullen all night!


YaaFaiman

Recommended Posts

Hallå alla pokerhajar, fiskar och klippor.

Jag är ganska ny här på forumet, har dock läst en hel del dagböcker och tycker att det vore intressant att starta en egen.

 

Som alla andra så kanske jag ska börja att presentera mig själv.

Jag är en 19årig student från Stockholm med ett ganska kort pokerförflutet.

Jag är precis som Beachjohan, beachvolleybollspelare och har även läst 3 år på volleybollgymnasiet i Falköping (student om 3 veckor)

Jag har/spelar även Backgammon, Schack och ja i stort sett alla spel där det behövs lite hjärna :)

 

Poker har jag spelat till och från i 2 månader "på riktigt" Jag har tragglat mig upp från NL10 cashgames spel på Expekt till NL50 och en BR på 800$ som jag nu flyttat till en ny site (fortfarande Tain) och tanken är att jag nu ngra veckor innan sommarlovet ska börja förbereda mig för att "satsa" seriöst på poker i sommar och försöka spela in 50.000kr. under sommarmånaderna.

Denna satsning ska även innebära att jag köper ett ex antal pokerböcker och införskaffar ngn eller ngra bra pokerprogram som kan hjälpa mig att utvecklas och få lite bättre koll på mitt spel, även ägna många timmar åt pokerläsning, har ni ngra tips på bra böcker så hör gärna av er!

 

De mål jag satt upp för sommarn är:

 

Spela ihop 50.000kr ca 7000$

Försöka spela 5h om dagen

Läsa minst 4 pokerböcker

Införskatta 2 bra pokerprogram?

Försvara mitt SM-Guld i beachvolleyboll

 

och jag hade tänkt att följa ungefär samma BR-krav som Bigkingen ;)

 

.25/.50 -> $0-$1,000 <---- när jag plussat 200$ till och kommit upp till 1000 hade jag tänkt börja skotta lite på NL100, skiter det sig får jag kanske ändra lite brkrav :cry:

0.5/1 -> $1,000-$3,000

1/2 -> $3,000-$6,000

1.5/3 -> $6,000-$8,000

2/4 -> €8,000-$12,000

2.5/5 -> $12,000-$15,000

3/6 -> $15,000-$30,000

 

Dom sista 3-4 veckorna innan skolan är slut hade jag tänkt "träna" lite inför sommarens äventyr. Jag vill lära mig ngt pokerprogram typ "pokeroffice" eller ngt sånt och skaffa ngt program som kan hjälpa mig att lägga upp HH's <----- vill gärna ha tips och hjälp med det där :roll:

 

Det var nog allt! Hoppas att det ska bli intressant läsning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 260
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ingen lyckad start på denna dagbok direkt. Sitter fortfarande och spelar men ligger ca 200$ minus idag efter ngra sjuka utdragningar som jag verkligen önskar att jag kunnat posta här. Men floppade topset mot färgdrag hela dan har det varit iaf och överpar vs set ett ex antal gånger och då är det inte lätt att få plus. Poker är inte kul ibland men när man är 80% fav nästan alla gånger pengarna åker in i mitten men man förlorar på dessa rivrar jämt.

Ska fortsätta att spela o se om jag kan rädda detta men håller detta "flytet" i sig blir det snart sängen :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar pokertracker på tain? Har letat som ett djur och inte hittat ngt program som funkar för tains nätverk. (Okej inte som ett djur) men jag har inte hittat ngt som funkar än iaf :cry:

 

Spelar själv en del på tain, men det finns tydligen inget program till deras nätverk! Har själv haft den frågan uppe här!

Lycka till iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockan är nu 02.01 och jag har spelat konstant sen kl 21.. runt 23.30 snåret var jag nere ca 210$ efter ett gäng sjuka utdragningar mn ändå bra spelat av mig. Nu har jag lirat 4 bord som en idiot och har äntligen spelat upp mig 200$ plus lite så nu ligger jag hela 30$ plus Spelar 4 bord har 360 :shock: på ena och ca 100 på dom andra! Känns som att detta blir en lång natt om turen nu äntligen har vänt, och kankse då också en mer lyckad start på dagboken :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intessant hand också NL50 SH kl är 01-30 ca och du hittar KK i BB

Det är ganska sent på Tain och NL50 så spelarna är ganska dåliga o spelar ganska galet :? SB höjer iaf 3xBB efter att en kille limpat. Jag höjer upp det rejält och limparn plus SB går all-in jag har ca 60$ och det ligger 120$ i potten kan man lägga KK då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intessant hand också NL50 SH kl är 01-30 ca och du hittar KK i BB

Det är ganska sent på Tain och NL50 så spelarna är ganska dåliga o spelar ganska galet :? SB höjer iaf 3xBB efter att en kille limpat. Jag höjer upp det rejält och limparn plus SB går all-in jag har ca 60$ och det ligger 120$ i potten kan man lägga KK då?

 

Nope ...

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite nyfiken o vet ahur ni tycker att det "optimala" spelet med drag är.

 

Tänk er följande säg NL50

 

HERO A symbol diamond 4 symbol diamond (64$)

FI har vi inga direkta read på men han har plussat ganska bra (82$)

 

SH och vi sitter på knappen och synar ev höjer 2.25$

SB foldar och BB synar.

 

Flop K symbol club 5 symbol diamond J symbol diamond

 

HERO?

Säg att vi betar ca pot FI synar och turn blankar...HERO?

 

Om vi ist inte har position på FI tänk er samma stackdjup fast vi sitter på BB och FI har synat ev höjt och samma flopp kommer. FI betar nu pot?

 

Och till sist samma situatin fast med 6 symbol heart 7 symbol heart

Samma stackdjup och nu sitter vi på knappen o höjer 2.25$ FI BB synar

 

Flop 5 symbol spade J symbol club 8 symbol diamond

 

Vi höjer pot FI synar och turn blankar.... HERO?

Och sen då utan position från BB mot en 2.25$ höjning och samma flop, FI betar pot efter floppen och vi re-rasie/syn turn blankar...HERO?

 

Ni förstår säkert vad jag menar. Hur spelar ni era drag och när är det push dags? Spelar ni olika i MTT/CG ?? Vore kul o se vad ni säger om det här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag fan sluta med poker... har förlorat 400$ på 2 dagar nu sen jag startade denna dagbok. Har varit SkYHÖG favorit i 20 inköp men förlorat. Nu senast JJ efter en 37J flop killen är all-in med 130$ jag synar han visar KQ sen kommer TURN T RIVER A.....

 

SÅ nytt mål för kvällen rullen är nu 450$ och ligger jag inte över 500$ ngn gång i morgonbitte eller när jag nu slutar ska jag sluta spela poker och börja satsa på backgammon igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag fan sluta med poker... har förlorat 400$ på 2 dagar nu sen jag startade denna dagbok. Har varit SkYHÖG favorit i 20 inköp men förlorat. Nu senast JJ efter en 37J flop killen är all-in med 130$ jag synar han visar KQ sen kommer TURN T RIVER A.....

 

SÅ nytt mål för kvällen rullen är nu 450$ och ligger jag inte över 500$ ngn gång i morgonbitte eller när jag nu slutar ska jag sluta spela poker och börja satsa på backgammon igen

 

BR-krav? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sätta krav på att man ska ha si och så mycket pengar på kontot efter dagen är slut leder väldigt sällan till något bra. Jag gjorde det i början men det blev mycket att man kollade på kontot hela tiden efter varje pot för att se hur man låg till. Man koncentrerade sig mycket mer på det än att spela varje hand optimalt. Detta är en klar distraction point i ditt spel och jag kan helt ärligt säga att du spelar minst 30% sämre utav detta.

 

Ifall du inte bryr dig alls om din rulle utan du spelar efter att göra bästa möjliga synar/höjningar whatever (såsom JJ handen) så kommer pengarna komma inom sinom tid. Kanske inte ikväll men dom kommer. Så länge du gör rätt beslut och spelar optimalt. Sätt i så fall hellre långsiktiga mål såsom dina bankroll krav för att flytta upp men låt dom inte på något sätt påverka ditt spel. Säg att du testar NL100 när du har 1000$+. Ja den tiden kommer, men sträva inte efter att komma där så snabbt som möjligt för då kommer det bara gå neråt.

 

Också en sak, det tar tid att bygga en rulle. Det händer inte över en natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Också en sak, det tar tid att bygga en rulle. Det händer inte över en natt.

 

Väl talat! Det är jag mycket medveten om, faktiskt. Men när man kämpar för att kunna få spela lite riktig poker och inte sitta o spela skit på NL50 och ta deras pengar så är det väldigt surt när man åker på 13 bad beat alla x50$ eller mer på 2 kvällar. "that's poker" fine, men ibland blir det för mycket, som den JJ handen, den går ju inte att förlora :?

Har iaf fortsatt att spela mina max 4 bord på tain och det har gått lite bättre o tilten från senaste inlägget med JJ o alla tankar på att sluta har lugnat sig lite :) BR ligger nu på 575$ Men som du sa, det tar ett tag att bygga rulle även om NL50 fiskarna spelar så dåligt att jag får huvudvärk :twisted: Tyvärr så verkar det inte finnas program för att få fram HH's på Tain men jag får väl skriva ner lite intressanta händer tills jag fått en rulle och kan byta till prima.

 

Sen vore det kul om ngn kunde kommentera min "hur spelar ni era draghänder" Är jag faktiskt riktigt nyfiken på o se hur ni spelar! Godnatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I första draghanden skulle jag checkat på turn, mycket troligt att Fi har träffat något på den brädan och nl50-lirarna är inte direkt kända för att göra stora laydowns. Man har förmodligen bara 9 outs för vinst eftersom A blockas

av t.ex AJ AK Q10 eller vad fi kan tänkas ha.

 

Med färg+stegdraget skulle jag däremot beta på turn då man har mer outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I första draghanden skulle jag checkat på turn, mycket troligt att Fi har träffat något på den brädan och nl50-lirarna är inte direkt kända för att göra stora laydowns. Man har förmodligen bara 9 outs för vinst eftersom A blockas

av t.ex AJ AK Q10 eller vad fi kan tänkas ha..

 

Du förespråkar alltså rasie på floppen och sen check om turn blankar?

Samma sak om du spelar utan eller med position? Om du spelar den utan position och FI höjer typ pot på floppen då synar du bara? och sen lägger dig vid blank turn om FI fortsätter? Självklart beroende på vad FI är för en spelare men en vanlig liten NL50 fisk :P I vilka lägen kan du tänka dig att pusha dig, om ngra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I första draghanden skulle jag checkat på turn, mycket troligt att Fi har träffat något på den brädan och nl50-lirarna är inte direkt kända för att göra stora laydowns. Man har förmodligen bara 9 outs för vinst eftersom A blockas

av t.ex AJ AK Q10 eller vad fi kan tänkas ha..

 

Du förespråkar alltså rasie på floppen och sen check om turn blankar?

Samma sak om du spelar utan eller med position? Om du spelar den utan position och FI höjer typ pot på floppen då synar du bara? och sen lägger dig vid blank turn om FI fortsätter? Självklart beroende på vad FI är för en spelare men en vanlig liten NL50 fisk :P I vilka lägen kan du tänka dig att pusha dig, om ngra?

 

Känns inte värt att trycka på om turn blankar om man ändå inte har någon Fold equity. Om fi höjer pott beror det på hur djupa stackarna är och om fi betalar av färgen, om inte fi gör det är det push/fold men väljer man push ska man veta att fi ska kunna folda ibland också. Beror på hur mycket styrka fi visar på turn, har jag odds + implicita odds för syn synar jag givetvis. Jag kan tanka mig att pusha med färgstegdrag på flopp eller höja rejält om fi betar ut. Samma sak med t.ex AKs på brädan QJ4 om man floppat färgdraget+gutshotdraget. Isåfall har man 11 outs mot ett eventuellt set och man leder mot t.ex Q10 och sån skit som fiskarna kan tänkas spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det dök upp 3 ganska intressanta händer under dagens första tur på NL50 borden. Vad tycker ni om dessa?

 

 

FI är ganska fiskig synar gärna all-in med färgdrag och gör allmänt konstiga spel. Han har redan tagit ett inköp av mig efter att jag floppat top set och han synar all-in med Q-färgdraget så är ute efter revench!

 

FI BB (63$)

HERO UTG Q symbol heart Q symbol spade (50$) har höjt 2.25$ pre flop och alla har synat så det är ca 10$ i potten redan

 

Flop 2 symbol club Q symbol diamond 4 symbol spade

 

Eftersom jag tycker att detta är en helt okej flop så höjer jag bara 3$ för att få in lite pengar i potten och sen kunna trycka upp det på turn. Alla lägger sig till FI som synar pot ca 16$

 

Turn 3 symbol diamond

 

HERO höjer 12$

FI kontrahöjer till 24$

HERO???

 

--------------------------------------------------------------------

 

En ny intressant hand direkt

 

FI med (123$) Är solid och bra, vi har spelat i ngra timmar och han vet vad han pysslar med. LP

 

HERO A symbol spade A symbol diamond (62$) MP

 

Ngn fisktönt minirasiar 0.5$ precis innan mig

HERO höjer till 3$

FI synar

Fisken slänger Very Happy

 

Flop 9 symbol heart Q symbol heart 3 symbol spade

Pot ca 7$

 

HERO höjer 7$

FI synar

 

Turn A symbol heart

 

HERO höjer 15$

FI kontrahöjer till 30$

 

Nuda?

 

--------------------------------------------------------------------

 

Inga direkta read på FI1 men FI2 är en regular som spelar alla 4a tillåtna bord och gör oftast pengar.

 

HERO J symbol spade 6 symbol spade med 50$ på knappen. <--- är första handen så jag postar BB

3 spelar limpar och jag checkar.

SB höjer 1.5$ och alal vid bordet 5st innan mig synar blir ca 9$ så jag synar eftrsom det ges så fina odds.

 

Flop 6 symbol club J symbol club 4 symbol diamond

 

UTG FI1 (54$) höjer 5$

FI2 synar 5$

 

Jag måste säga att jag gillar min hand mer och mer och höjer upp det till 20$ FI1 går all-in och FI2 synar

 

HERO??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jätteenkelt tryck, men har verkligen alla synat innan flopp så finns det ingen anledning att betta "lite" för att få ut värde. Nån har något, betta minst 3/4 pot. Dessutom kan du inte spela alla träffar på det viset, till och med på NL50 borde folk börja förstå då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlar inte om att naturligvis ha 30 inköp på den nivån man spelar men 10st på NL50 är enligt mitt tyckte på tok för lite.

Halvinköp är det som gäller då!

 

Jo det är lite klent men NL50-spelarna är så otroligt dåliga så att ha strikta BR-krav på den nivån tycker jag är lite onödigt. OCh att börja sätta sig med halvt inköp, den dagen då ska jag sluta spela poker :lol: Nej men jag hoppas du förstår vad jag menar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jätteenkelt tryck, men har verkligen alla synat innan flopp så finns det ingen anledning att betta "lite" för att få ut värde. Nån har något, betta minst 3/4 pot. Dessutom kan du inte spela alla träffar på det viset, till och med på NL50 borde folk börja förstå då..

 

Vilken hand menar du nu? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...