Gå till innehåll

YaaFaiman - Multitablar med hela rullen all night!


YaaFaiman

Recommended Posts

Hallå alla pokerhajar, fiskar och klippor.

Jag är ganska ny här på forumet, har dock läst en hel del dagböcker och tycker att det vore intressant att starta en egen.

 

Som alla andra så kanske jag ska börja att presentera mig själv.

Jag är en 19årig student från Stockholm med ett ganska kort pokerförflutet.

Jag är precis som Beachjohan, beachvolleybollspelare och har även läst 3 år på volleybollgymnasiet i Falköping (student om 3 veckor)

Jag har/spelar även Backgammon, Schack och ja i stort sett alla spel där det behövs lite hjärna :)

 

Poker har jag spelat till och från i 2 månader "på riktigt" Jag har tragglat mig upp från NL10 cashgames spel på Expekt till NL50 och en BR på 800$ som jag nu flyttat till en ny site (fortfarande Tain) och tanken är att jag nu ngra veckor innan sommarlovet ska börja förbereda mig för att "satsa" seriöst på poker i sommar och försöka spela in 50.000kr. under sommarmånaderna.

Denna satsning ska även innebära att jag köper ett ex antal pokerböcker och införskaffar ngn eller ngra bra pokerprogram som kan hjälpa mig att utvecklas och få lite bättre koll på mitt spel, även ägna många timmar åt pokerläsning, har ni ngra tips på bra böcker så hör gärna av er!

 

De mål jag satt upp för sommarn är:

 

Spela ihop 50.000kr ca 7000$

Försöka spela 5h om dagen

Läsa minst 4 pokerböcker

Införskatta 2 bra pokerprogram?

Försvara mitt SM-Guld i beachvolleyboll

 

och jag hade tänkt att följa ungefär samma BR-krav som Bigkingen ;)

 

.25/.50 -> $0-$1,000 <---- när jag plussat 200$ till och kommit upp till 1000 hade jag tänkt börja skotta lite på NL100, skiter det sig får jag kanske ändra lite brkrav :cry:

0.5/1 -> $1,000-$3,000

1/2 -> $3,000-$6,000

1.5/3 -> $6,000-$8,000

2/4 -> €8,000-$12,000

2.5/5 -> $12,000-$15,000

3/6 -> $15,000-$30,000