Gå till innehåll

Norrman startar ny nivå med ny dagbok ( Denna stängs )

Recommended Posts

Postad

Som vanligt vänder man på steken...

Nu ligger jag 5 plus med 500 händer kvar att spela.

Lirar mot annadea. Funderar på om det kan vara samma som skriver på det här forumet?

• Svars 565
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Såja!

Då e vi 18 plus. Vänt -60 igen till + 20.

Förstår inte varför jag in kan plussa direkt.

DAPINE VAD GÖR DU I BÖRJAN????

Varians, ibland har man otur i början ibland tur, eller så kan det va så att du slaksar hårt i början och sen när du märker du är back en del så tightar du till och vinner...

Postad

17 Juni 2006

SPELSITE:

POKER REWARDS

BONUS:

1000 Rakes Hands, $100

STATUS:

ca 600/1000 Händer spelade

BANKRULLE / PENGAR:

Start : $0

Nu: $1011

Bonusar :$950

Spel :$+61

Kvar till mål 30 Juni :$189

Postad

Sitter på jobbet nu...

Så jag använder min dagbok för att anteckna vilka bonusar jag har kvar. Kanske inte fullt förståeligt för någon annan än mig. Men ni ser iaf bonus beloppet.

RVP #2 : 200 Dollar

TRP #1 : 200 Dollar

PR__#3(1) : 300 DOLLAR

24p #2 : 248 Dollar

5Do #3 : 300 Dollar

Det är altså ca 1248 Dollar kvar som jag har planerat att spela in.

Som det ser ut för tillfället så blir det spel den här veckan, skall försöka hinna med poker rewards bonusen. Så att jag når mitt mål på 1200 dollar i juni.

Eftersom jag åker till Norrland på torsdag ( tror jag ) så kommer jag inte kunna spela lika mycket. Jag siktar på ca 1 bonus i veckan tills jag kommer tillbaka ( vet inte exakt ännu, men i augusti. ).

Reload Bonusar

Dessa kommer jag plocka. Eftersom de inte kommer så ofta måste man passa på! Så dem kommer jag absolut att spela. Skulle uppskatta all hjälp av er att hålla koll på primas klienter!

Pengar / Arbete etc

Har avslutat min utb. Och jobbar extra. Kommer ta ett år nu ledigt för att spela poker och komma på vad jag vill bli. För det jag utbildade mig till vet i sjutton. Därför kommer min ekonomi vara VÄLDIGT begränsad. Extra jobbet skall iaf se till att de viktigaste utgifterna per månad ( hyra + avbetalningar ) 4500 kr kan betalas. Därutöver hoppas jag på pokern. Men extra jobbet kan garantera extra pengar om det skulle behövas.

Framtida planer

Har nu ordnat så att jag har pengar för kostnader i juni och juli. Till Aug 20 mer eller mindre. För att bet avgifterna i slutet av Aug beh jag spela in 600 dollar.

Kommer näml vara borta så att extra jobbet kan inte hjälpa mig då. Eventuellt arbetar jag lite extra som dörrvakt i sommar men det är inget jag räknar med. Och eftersom jag inte kommer rubba de 1200 dollarna som min rulle skall vara den 30:e juni så måste jag spela in dem 600.

Detta kommer jag göra i augusti då jag återkommer. Jag har ju 1200 dollar kvar att spela in i bonusar som ni kan se ovan, så det skall fungera.

Rullen skall väl kunna vara runt 1200-1700 trots ett uttag då på 600 skulle jag tro.

Dagboken

Börjar en ny dagbok och mer strukturerade mål då jag når 1200 dollar.

Har just nu 30K händer i pt, men eftersom jag spelade sämre i början så är det lite missvisande. Men det rättar väl till sig hoppas jag!

Spelet / Nivåer

Är just nu, om än marginellt, vinnande på SH .5/1. Om det inte funnits rake hade jag kunnat leva på den här nivån. Har betalat ca 800 dollar i rake hittils i Juni.

Då jag spelat in de lättare bonusarna ( 1200 dollar ) med .5/1 så kommer jag avancera till 1/2 SH. Detta när min rulle är ca 1500 dollar. Då har jag 750BB för att spela och det borde räcka med tanke på att jag kommer spela på stans och colloseum med 100 dollars bonus i baken. Känns smart att göra detta eftersom jag planerar att använda pokern som ett arbete. Då vill man ju ha marginaler.

Kommer att föra över 100 dollar varje månad till interpoker för att stacka deras månadsbonusar. Sedan skall jag spela SH 1/2 där för att avverka dem , eller ev 2/4.

Dream poker har ju en helt ok bonus för 1/2 spel också i brist på annat. Så det kan mycket väl bli så att jag tar den bonusen då jag över 1/2 också.

När jag kliver upp till 2/4 vet jag inte ännu. Vet inte vad som är smart. Får snacka med några på forumet som lirar / lirat den limiten för att höra. Frågan är också var jag skall spela. Om det blir prima, interpoker eller party är ännu inte bestämt. Bananer har jag på prima och Interpoker. Så det är väl fördelen där. Men tillgängligheten på bord talar emot och för party. Kunde man få bananer där vore det ju trevligt.

Bonusar

Skall ta en till på andra cryptos. Cons har ju spelat där och lyckats plocka dem så varför inte testa. Frågan är bara om jag skall ge mig på dem vid 1/2 eller vid 2/4.

Kanske man skall börja jobba snart istället för att planera poker?

Synd bara att det inte finns något jobb.

Nåja.. Får väl fortsätta planera poker då!

Postad

När jag kliver upp till 2/4 vet jag inte ännu. Vet inte vad som är smart. Får snacka med några på forumet som lirar / lirat den limiten för att höra.

Jag har lirat 3k händer på 2/4 på party och det är exakt samma motstånd som på 1/2. Jag har iof klämt av dom här händerna på 2 sessioner så det beskriver väl knappast hela läget. Men mitt råd är att skotta så fort du har råd att backa 100BB. Om man väl hittar plusset på 2/4 blir det bra pengar i rullen.

Postad

Ja, avsätt minst 100BB när du skottar. Jag har lirat ca 3000 händer jag också på 2/4. Motståndet är minst lika dåligt som på 1/2 och 0.5/1. Däremot är nivån tyvärr riggad så jag har backat vid båda mina skottningsförsök :)

Postad

bzkt och Miami: Anser ni att det är någon skillnad på 2/4 om man jämför Party och Prima exempelvis?

Postad
bzkt och Miami: Anser ni att det är någon skillnad på 2/4 om man jämför Party och Prima exempelvis?

Lirat 2/4 på Stars och Party, ingen skillnad alls där tyckte jag.

Postad

Spelar sååå Dåligt just nu!

Borde egentligen inte spela men vill bli klar med denna reward bonus. Började sessionen med 50 BB plus. Men sen vände det nråt för en gngs skull. Så jag e back typ 40nu ist.

Aja

Postad

18 Juni 2006

SPELSITE:

POKER REWARDS

BONUS:

1000 Rakes Hands, $100

STATUS:

ca 1000/1000 Händer spelade

BANKRULLE / PENGAR:

Start : $0

Nu: $1052

Bonusar :$1050

Spel :$+2.5

Kvar till mål 30 Juni :$148

Postad

Idag då jag kommer hem skall jag nog spela in en timmes session på video för att få era kommentarer.

Som jag nämnde innan så har jag över 30K händer spelat +-0. Jag är nöjd eftersom jag spelar mot bonusar eller bananer från chiquita.

MEN!

Jag vill nog vinna mer än rakebacken eller bonus i längden. Måste se över mitt spel. Och behöver er hjälp / kommentarer.

Därför kommer jag nollställa pokertracker idag, INNAN målet. För jag beh verkligen få in mer rättvisande stats direkt och inte efter ytterligare 30K händer. Spelar bättre nu än i början , och det är anledningen.

Hoppas få er hjälp i "nystarten" så att jag kan spela mer vinnande.

Postad
+-0 på 35K händer.

Jag har en läcka... men var e den.

Frågan är om jag e för aggro ibland,och för icke icke aggro ibland?

Jag har sagt det innan och tror att det är att du är alldeles för lös pre. Du limpar med jätte många händer som du ska slänga osv. Jag tror inte du ska fortsätta att intala dig själv att du kan spela ut folket på flop och rättfärdiga en limp med 87 UTG. Du kanske har ändrat ditt spel på senare tid och då är detta inlägget totalt onödigt. Om du inte har det så leta upp en starthandstabell och följ den!

Postad

Har letat efter starthands tabeller, men har inte funnit några. Några bra tips?

jag har dessutom ändrat spelet de senaste ca 10K händerna vilket resulterat i att jag vände spelet från -200BB till +-0 nu. Ett tag var det +109. Så det svängde uppåt +300 BB tack vare det.

Men fortfarande känns det lite ostabilt.

Skall leta mer efter en tabell och försöka följa den under kvällen då jag skall göra videon. Kanske kan den också göra det lättare för er att kritisera mitt spel då man ser hur jag spelar.

Postad
Har letat efter starthands tabeller, men har inte funnit några. Några bra tips?

inte en aning. Jag har aldrig använt starthandstabeller men folk säger ju att de är bra :)

jag har dessutom ändrat spelet de senaste ca 10K händerna vilket resulterat i att jag vände spelet från -200BB till +-0 nu. Ett tag var det +109. Så det svängde uppåt +300 BB tack vare det.

ok, då var mitt inlägg innan inte mycket värt.

Skall leta mer efter en tabell och försöka följa den under kvällen då jag skall göra videon. Kanske kan den också göra det lättare för er att kritisera mitt spel då man ser hur jag spelar.

Kanon!

Postad

Den är nog säkert för NL också. Tror den passar bäst på bord där många limpar men få raisar preflop. Kanske lite för lös men marginellt. Jag skulle dock lägga till ALLA par oavsett pos. som spelbara.

Postad

Då har jag nog bestämt mig...

För att spela 1000 händer enligt följande:

länk till 2+2

Kommer spela in lite på video också som sagt och försöka finna någonstans att placera filen. Kommer spela in då jag har minst 4 bord uppe eftersom jag inte tycker det finns någon anledning att recorda en session med 2-3 bord. Skulle bli för långtråkigt för er att se på.