Preder Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Hej där. Har spelat ca 2 månader nu och spelar mest fr limit .25/.50 på cd poker, där jag hamnade eftersom jag ville spela till mig pokeroffice. Nu när jag läser här förstår jag att jag gör helt fel på flera sätt. 1:Har ca 80 dollar i rulle. 2. Har "snålat" med inköpen och ofta förlorat flera minimi-inköp i följd. 3. Respekterar sällan andras höjningar tillräckligt. Min fråga är: Jag upplever ofta att jag börjar med att backa en del i början av sessionen,med för litet inköp kan man bli pank innan det vänder och få lite tilt-tendenser. Då köper man genast in för minimibeloppet igen och har inga "muskler" och inte mycket motståndskraft. Har ni också stora svings när ni spelar? kan ni tex förlora flera inköp i rad,för att sedan vända och sluta på pluss? Det jag menar är : Är det normalt att vara tex 10 dollar back på min nivå, och fortsätta spela och jobba upp sig till ett bra pluss? Ni skulle se min graf i PO svänger som fasen, men det kanske är normalt? Citera
Preder Postad 17 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2006 Hej där. Har spelat ca 2 månader nu och spelar mest fr limit .25/.50 på cd poker, där jag hamnade eftersom jag ville spela till mig pokeroffice. Nu när jag läser här förstår jag att jag gör helt fel på flera sätt. 1:Har ca 80 dollar i rulle. 2. Har "snålat" med inköpen och ofta förlorat flera minimi-inköp i följd. 3. Respekterar sällan andras höjningar tillräckligt. Min fråga är: Jag upplever ofta att jag börjar med att backa en del i början av sessionen,med för litet inköp kan man bli pank innan det vänder och få lite tilt-tendenser. Då köper man genast in för minimibeloppet igen och har inga "muskler" och inte mycket motståndskraft. Har ni också stora svings när ni spelar? kan ni tex förlora flera inköp i rad,för att sedan vända och sluta på pluss? Det jag menar är : Är det normalt att vara tex 10 dollar back på min nivå, och fortsätta spela och jobba upp sig till ett bra pluss? Ni skulle se min graf i PO svänger som fasen, men det kanske är normalt? Citera
kfluffie Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Varian är normalt. Du har även för tok liten rulle för att lira den nivån. Allt mellan 500-1000BB är väl en ganska bra rekommendation - d.v.s. 250 - 500$ för din nivå. (dock så ska man inte tolka den ordagrant. En spelare på högre nivåer behöver säkert flera antal BB och en spelare på lägre nivåer mindre men hur som helst så är 80$ på tok för lite.) Sedan att köpa in sig med minimum är väl inte heller optimalt. Ha pengar vid bordet så du kan Cappa alla gator (minimum) när du väl träffar din nöt. Tips: Gå ner i nivå alt. och spela på en nivå där förlusterna/vinsterna är kännbara men det ska inte kännas förkrossande vid en förlust. Variansen kan göra att du förlorar dina 80$ på en session utan att för den skullen ha spelat dåligt. MVH //KF Citera
kfluffie Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Varian är normalt. Du har även för tok liten rulle för att lira den nivån. Allt mellan 500-1000BB är väl en ganska bra rekommendation - d.v.s. 250 - 500$ för din nivå. (dock så ska man inte tolka den ordagrant. En spelare på högre nivåer behöver säkert flera antal BB och en spelare på lägre nivåer mindre men hur som helst så är 80$ på tok för lite.) Sedan att köpa in sig med minimum är väl inte heller optimalt. Ha pengar vid bordet så du kan Cappa alla gator (minimum) när du väl träffar din nöt. Tips: Gå ner i nivå alt. och spela på en nivå där förlusterna/vinsterna är kännbara men det ska inte kännas förkrossande vid en förlust. Variansen kan göra att du förlorar dina 80$ på en session utan att för den skullen ha spelat dåligt. MVH //KF Citera
dr noob Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Jag säger det samma. Öka dina inköp så att du har nog till att alltid cappa alla gator i alla fall. Det du ev. förlorar på att inte kunna försätta dig AI på flop eller turn (eller preflop!) förlorar du i att du inte lär dig spelet ordentligt. Angående variansen så är det väl bara att hälsa den välkommen. Mitt tips blir att lägga undan PO tills du lirat en 15000 händer. Då kan du säkert skönja hur bankrollutvecklingen ser ut i längden, utan att de dagliga swingsen märks av allt för mycket. Nicket Gyre skriver en FL(imit) dagbok här på forumet. Läs där för mer inblick i variansens värld. Citera
dr noob Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Jag säger det samma. Öka dina inköp så att du har nog till att alltid cappa alla gator i alla fall. Det du ev. förlorar på att inte kunna försätta dig AI på flop eller turn (eller preflop!) förlorar du i att du inte lär dig spelet ordentligt. Angående variansen så är det väl bara att hälsa den välkommen. Mitt tips blir att lägga undan PO tills du lirat en 15000 händer. Då kan du säkert skönja hur bankrollutvecklingen ser ut i längden, utan att de dagliga swingsen märks av allt för mycket. Nicket Gyre skriver en FL(imit) dagbok här på forumet. Läs där för mer inblick i variansens värld. Citera
kfluffie Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 LIMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT! Jag vet. Tänkte fel. Citera
kfluffie Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 LIMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT! Jag vet. Tänkte fel. Citera
Gäst Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Att backa $10 på FL 0.25/0.5, dvs 20BB är inte osannolikt alls. Har själv haft en hel del brutala swings de senaste månaderna. Jag vet inte vad rekomendationerna är men jag brukar köpa in mig för 30-50 BB när jag spelar. Problemet jag har är när jag köper in mig för 30BB och backar lite så känns det som om de sista BB som återstår är "lite skitsamma". Jag spelar alltid bättre när jag har mer än 30BB vid bordet, vilket självklart är en psykoligsk grej. Jag vet inte riktigt vad du menar med min-inköp men du måste självklart köpa in så du kan cappa alla gator. Citera
Gäst Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Att backa $10 på FL 0.25/0.5, dvs 20BB är inte osannolikt alls. Har själv haft en hel del brutala swings de senaste månaderna. Jag vet inte vad rekomendationerna är men jag brukar köpa in mig för 30-50 BB när jag spelar. Problemet jag har är när jag köper in mig för 30BB och backar lite så känns det som om de sista BB som återstår är "lite skitsamma". Jag spelar alltid bättre när jag har mer än 30BB vid bordet, vilket självklart är en psykoligsk grej. Jag vet inte riktigt vad du menar med min-inköp men du måste självklart köpa in så du kan cappa alla gator. Citera
jaha Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 LIMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT! Jag vet. Tänkte fel. tnlte fel dubbelt. för NL är det minst 3000 big blinds i rulle. 500-1000 är ingenting. Citera
jaha Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 LIMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT! Jag vet. Tänkte fel. tnlte fel dubbelt. för NL är det minst 3000 big blinds i rulle. 500-1000 är ingenting. Citera
Preder Postad 18 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2006 Tack för tipsen. Att jag haft för lite deg inne är för att jag velat cleara PO bonusen, det kan man inte om man inte spelar minst .25-.50. En annan sak som slog mig är att jag läst här på forumet att en vinnande spelare på limit ska vinna 1 bb / timme.....Är det så? Skulle i mitt fall innebära att om jag klarar att bli en vinnare "tjänar" jag 50 cent i timmen???????????? Tror inte jag ska sluta mitt vanliga jobb. Btw. Ni storvinnare som vill investera i Italienska sportbilar. Pm:a mig. Citera
KeLLoGsX Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Tack för tipsen. Att jag haft för lite deg inne är för att jag velat cleara PO bonusen, det kan man inte om man inte spelar minst .25-.50. En annan sak som slog mig är att jag läst här på forumet att en vinnande spelare på limit ska vinna 1 bb / timme.....Är det så? Skulle i mitt fall innebära att om jag klarar att bli en vinnare "tjänar" jag 50 cent i timmen???????????? Tror inte jag ska sluta mitt vanliga jobb. Btw. Ni storvinnare som vill investera i Italienska sportbilar. Pm:a mig. 1BB/timme = Big Bet inte big blind för då kan jag hålla med om att detta inte skulle vara särksilt lönsamt. Exakt vad som räknas som Big Bet överlåter jag till någon annan..... //KeLLoGsX Citera
kfluffie Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 för NL är det minst 3000 big blinds i rulle. Ar en generell rekommendation dar du kanske inte behover 3000BB vid lagre nivaer, utan kanske det racker med 1500-2000BB. Sedan sa ska man skilja pa Pengar pa Pokersidan/NetEller och det kapital man har/kan tanka sig avsatta pa pokern. 500-1000 är ingenting. Pratar FL nu och anser att det ar ganska lagom pa den nivan. MVH //KF Citera
kfluffie Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Tack för tipsen. Att jag haft för lite deg inne är för att jag velat cleara PO bonusen, det kan man inte om man inte spelar minst .25-.50. En annan sak som slog mig är att jag läst här på forumet att en vinnande spelare på limit ska vinna 1 bb / timme.....Är det så? Skulle i mitt fall innebära att om jag klarar att bli en vinnare "tjänar" jag 50 cent i timmen???????????? Tror inte jag ska sluta mitt vanliga jobb. Btw. Ni storvinnare som vill investera i Italienska sportbilar. Pm:a mig. 1BB/timme = Big Bet inte big blind för då kan jag hålla med om att detta inte skulle vara särksilt lönsamt. Exakt vad som räknas som Big Bet överlåter jag till någon annan..... //KeLLoGsX Ar val sa har: Du spelar 0.5/1$. SB: 0.25 BB (Big Blind): 0.5 BigBet: 1 (Bettet pa Turn och River) MVH //KF Citera
Preder Postad 18 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2006 Tack för tipsen. Att jag haft för lite deg inne är för att jag velat cleara PO bonusen, det kan man inte om man inte spelar minst .25-.50. En annan sak som slog mig är att jag läst här på forumet att en vinnande spelare på limit ska vinna 1 bb / timme.....Är det så? Skulle i mitt fall innebära att om jag klarar att bli en vinnare "tjänar" jag 50 cent i timmen???????????? Tror inte jag ska sluta mitt vanliga jobb. Btw. Ni storvinnare som vill investera i Italienska sportbilar. Pm:a mig. 1BB/timme = Big Bet inte big blind för då kan jag hålla med om att detta inte skulle vara särksilt lönsamt. Exakt vad som räknas som Big Bet överlåter jag till någon annan..... //KeLLoGsX Ar val sa har: Du spelar 0.5/1$. SB: 0.25 BB (Big Blind): 0.5 BigBet: 1 (Bettet pa Turn och River) MVH //KF Så trodde jag det var, alltså att ett BB var 50 cent när jag spelar .25-.50 FL. Kan nån av er som vet reda ut detta är ni snälla, för nu blev jag tveksam. Citera
MrPoker584 Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Bigbet kommer nog från Limit pokern, altså det bet man kan beta på turn och rivern.... skulle jag gissa!! Citera
schenker Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Tack för tipsen. Att jag haft för lite deg inne är för att jag velat cleara PO bonusen, det kan man inte om man inte spelar minst .25-.50. En annan sak som slog mig är att jag läst här på forumet att en vinnande spelare på limit ska vinna 1 bb / timme.....Är det så? Skulle i mitt fall innebära att om jag klarar att bli en vinnare "tjänar" jag 50 cent i timmen???????????? Tror inte jag ska sluta mitt vanliga jobb. Btw. Ni storvinnare som vill investera i Italienska sportbilar. Pm:a mig. 1BB/timme = Big Bet inte big blind för då kan jag hålla med om att detta inte skulle vara särksilt lönsamt. Exakt vad som räknas som Big Bet överlåter jag till någon annan..... //KeLLoGsX Ar val sa har: Du spelar 0.5/1$. SB: 0.25 BB (Big Blind): 0.5 BigBet: 1 (Bettet pa Turn och River) MVH //KF Så trodde jag det var, alltså att ett BB var 50 cent när jag spelar .25-.50 FL. Kan nån av er som vet reda ut detta är ni snälla, för nu blev jag tveksam. Svaret är precis det som kfluffie skriver. I ditt fall är Big Blind 0.25 men Big Bet är 0.50. 30 BB (Big Bets) brukar jag köpa in mig för, alltså t ex $60 på ett 1/2-bord. Nu skriver inte trådskaparen hur mycket han brukar köpa in sig för (han nämner minimi-inköp) men precis som andra säger så måste man självklart ha så pass mycket på bordet så att man kan fyrbetta/cappa alla gator. I 0.25/0.50-exemplet ska man m a o alltid ha (minst!) $6 på bordet (1+1+2+2). Citera
kfluffie Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Text Svaret är precis det som kfluffie skriver. I ditt fall är Big Blind 0.25 men Big Bet är 0.50. 30 BB (Big Bets) brukar jag köpa in mig för, alltså t ex $60 på ett 1/2-bord. Nu skriver inte trådskaparen hur mycket han brukar köpa in sig för (han nämner minimi-inköp) men precis som andra säger så måste man självklart ha så pass mycket på bordet så att man kan fyrbetta/cappa alla gator. I 0.25/0.50-exemplet ska man m a o alltid ha (minst!) $6 på bordet (1+1+2+2). Exakt. Och aven som Conspiracy sager sa ar det alltid bra att ha lite mer an minimiinkop sa att man inte Psykologiskt borjar slaska bort "mina sista sollar". EDIT: 30 Big Bets ar val en ganska bra summa. Da kan man Cappa alla gator 3 ganger (forutsatt att man inte blir av med pengarna via blinds eller dy.). MVH //KF Citera
Preder Postad 18 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2006 Ok. Ska klargöra vad jag menar. Förut köpte jag in för 5 dollar, men numera köper jag alltid in för minst 20, för då kan jag backa ett par stora potter om det vill sig illa, men ändå sluta på plus innan sessionen är över. Men då stämmer det alltså: Att om jag plussar 50 cent per timme anses jag vara en vinnande spelare å min nivå..... Kommer ju ta låååååång tid innan jag har rulle för att gå upp en nivå. Nästa är ju .50/ 1 dollar FL, vilket jag tolkar som att jag måste ha iaf 300 Dollar för att spela. men jag postar här om ett par månader när jag hunnit spela 440 timmar vinnande spel. ( behövs bara 400 för min rulle är uppe i 100 Dollar nu) Citera
schenker Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Ok. Ska klargöra vad jag menar. Förut köpte jag in för 5 dollar, men numera köper jag alltid in för minst 20, för då kan jag backa ett par stora potter om det vill sig illa, men ändå sluta på plus innan sessionen är över. Men då stämmer det alltså: Att om jag plussar 50 cent per timme anses jag vara en vinnande spelare å min nivå..... Kommer ju ta låååååång tid innan jag har rulle för att gå upp en nivå. Nästa är ju .50/ 1 dollar FL, vilket jag tolkar som att jag måste ha iaf 300 Dollar för att spela. men jag postar här om ett par månader när jag hunnit spela 440 timmar vinnande spel. ( behövs bara 400 för min rulle är uppe i 100 Dollar nu) Du är en vinnande spelare så länge du går plus, oavsett summa Men jag förstår vad du menar och har inte för mig att 1BB/timme är något att sträva efter. Tror att 2-3BB/timme är mer rimligt. Vidare så finns det olika åsikter om vad som är bäst att mäta: BB/Timme eller BB/100 händer. Jag postade en fråga om detta och fick lite svar: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=22537&highlight= Citera
Recommended Posts