Gå till innehåll

NLT - SnG, hur spela SnG, när alla spelar som nötter?


Pokemonn

Recommended Posts

Jag ska börja med att säga att detta inte är tänkt som en Bad Beat tråd (inte som en ren sådan i alla fall ;) ).

 

Men hur fasen ska man spela SnG när alla spelar som nötter?

Har spelat på Svenska Spel för omväxlingens skull, de första gick bra (fick väl rätt bra kort vid rätt tillfällen och sparkade ut idioter som synade med skit) men sedan går det käpprätt åt skogen.

 

Får inte en enda bra hand på 2 hela SnG, bara rent skit. Tills man åker ut.

 

Man ser folk som både GÅR all-in och SYNAR all-in med så otroligt dåliga kort, både tidigt i turneringen när blindsen är låga (synar all-in med A4 och liknande... synar all-in efter floppen med QJ som inte har träffat jackshit, när det finns ett A på floppen...).

 

Mycket av SnG på slutet handlar ju om att sno blinds i rätt lägen. Det går inte när alla synar. Om man då träffar floppen så synar de ens all-in utan att ha träffat floppen, med LÄGRE kort än floppen, coh får in en runner runner färg eller en freak triss som kommer på turn och river.

 

Jag har inte lyckats med knappt en enda steal på jag vet inte hur många SnG, folk synar ju hela tiden. Och inte får man bra kort särskilt ofta heller (tror inte jag har haft en enda AK på 8-9 SnG). De få gångerna man har fått bra kort får man givetvis med sig folk all-in, helst två stycken, och jag är tokfavorit pre-flop eller på floppen (om jag går in efter floppen) men åker på beats hela tiden.

 

Hur fasen spelar man SnG utan att stjäla blinds, går det? :?:(

SS är fan riggat, har jag nästan lust att säga ;)

 

* Flytt till Turneringar - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varians är ett begrepp inom matematisk statistik. Det är, liksom väntevärdet (μ), en egenskap hos en stokastisk variabel X och dennas sannolikhetsfördelning.

 

Matematiskt definieras variansen σ2 för en diskret sannolikhetsfördelning som

 

Var(X) = \sigma^2 = \sum_{X}^{} (x-\mu)^{2}P(x)

 

där summeringen görs över alla x i utfallsrummet Ω.

För en kontinuerlig sannolikhetsfördelning definieras variansen som

 

Var(X) = \sigma^2 = \int_{-\infty}^{\infty} (x-\mu)^{2}f(x)\,dx

 

där f(x) är fördelningens täthetsfunktion (frekvensfunktion). Man kan också definiera variansen med hjälp av begreppet väntevärde (E(X)):

 

Var(X) = σ2 = E(X - E(X))2 = E(X2) - E(X)2

 

d.v.s. kvadraten på väntevärdet för avvikelsen från väntevärdet.

 

Kvadratroten ur variansen (σ) kallas för sannolikhetsfördelningens standardavvikelse. Varians och standardavvikelse är exempel på spridningsmått för en sannolikhetsfördelning, d.v.s. ett mått på hur utspridd fördelningen är kring väntevärdet.

 

Källa: Wikipedia.org

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett om du spelar mot idioter eller inte skall du spela ditt a-game. Behåll lugnet och tilta inte. Låt dig inte dras in i deras spel. Du ska vara glad att du spelar mot idioter och att det inte är du som är idioten, jag förstår inte vad du klagar på?

Min teori är att du är för tight/weak eller spelar med skrämda pengar. Våga förlora, våga vinna! (Du skulle ha vart på seminariet och lyssnat på Ken/Greg/Mats!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag förstår hur du menar.. det ÄR fanimej svårt att spela mot tomtar... som inte synar en all in om de inte själva har riktigt bra kort, (tomtarna klonkar såklart alltid;) )

 

ett seriöst tips: gå upp i nivå! så slipper du säkert en eller ett par ärketomtar att tampas med iaf... men var beredd på att "bra spelare" kan vara tomtar dom med... men då kallas det "oväntat/vågat/varierat spel" istället för tomtigt... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag förstår hur du menar.. det ÄR fanimej svårt att spela mot tomtar... som inte synar en all in om de inte själva har riktigt bra kort, (tomtarna klonkar såklart alltid;) )

 

ett seriöst tips: gå upp i nivå! så slipper du säkert en eller ett par ärketomtar att tampas med iaf... men var beredd på att "bra spelare" kan vara tomtar dom med... men då kallas det "oväntat/vågat/varierat spel" istället för tomtigt... :lol:

 

:?:roll::shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tight agressive-agressive, fick dåliga kort igår och vill inte riskera för mycket utan att ha en bra hand.

 

Spelar inte på en för hög nivå och har inget emot att förlora ett par SnG, så det är inte för att jag är weak inte. :) Damn att jag missade seminariet, hade inte tid att gå... :(

 

Men stjälandet av blinds blir lite sabbat när folk synar ens höjningar hela tiden (och oftast så missar man ju floppen då, såklart). Och det är ju en ganska stor del av spelet mot slutet av en SnG, får se hur man ska anpassa sig för synstationer.

 

Variansen var definitivt mot mig igår, men synerierna gör det lite besvärligt att spela ochså, går man tex all-in med JJ strax utanför bubblan och får syn av 2 pers (QJ och A8 eller något) så ligger man ju inte direkt bra till.

 

Foldar man bara så blindas man ju ut, man måste ju köra på lite grann.

 

Att gå upp i nivå skulle givetvis vara kanon om man hade rulle till det, vem står för steken? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag förstår hur du menar.. det ÄR fanimej svårt att spela mot tomtar... som inte synar en all in om de inte själva har riktigt bra kort, (tomtarna klonkar såklart alltid;) )

 

ett seriöst tips: gå upp i nivå! så slipper du säkert en eller ett par ärketomtar att tampas med iaf... men var beredd på att "bra spelare" kan vara tomtar dom med... men då kallas det "oväntat/vågat/varierat spel" istället för tomtigt... :lol:

Ännu ett inlägg av klass av hr. Baver, den här gången med ett seriös tips också. Fantastico!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tight agressive-agressive, fick dåliga kort igår och vill inte riskera för mycket utan att ha en bra hand.
Det finns inget självändamål med att spela TAA, du måste ju kunna anpassa dig till motståndet och då bli LAA. Som så många sagt så får du helt enkelt spela fler händer om fi spelar som du beskrivet ovan.

 

Och om du inte klarar av att anpassa ditt spel, så har du en del att utveckla, om du sen inte tycker det är värt möda/tid så är det bättre att du letar upp motstånd som passar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tight agressive-agressive, fick dåliga kort igår och vill inte riskera för mycket utan att ha en bra hand.
Det finns inget självändamål med att spela TAA, du måste ju kunna anpassa dig till motståndet och då bli LAA. Som så många sagt så får du helt enkelt spela fler händer om fi spelar som du beskrivet ovan.

 

Och om du inte klarar av att anpassa ditt spel, så har du en del att utveckla, om du sen inte tycker det är värt möda/tid så är det bättre att du letar upp motstånd som passar dig.

 

JAg spelar tight i början, och lösare mot slutet (såklart). Om jag har byggt upp en liten stack så brukar jag bli ganska våldsam mot slutet och försöker mobba bordet lite. :) Ska jag spela mer loose tidigare i SnG? Känns onödigt på något sätt... Det är väl bättre att vänta på bra händer medans det är billigt att vänta?

 

Jag ska försöka anpassa mig, får se hur det går.

Spelade en nyss, kom på 3:e plats. (men är fortfarande back sedan alla förluster igår).

 

Wiiieee alla är dumma och synar med skitkort. Hur fick du det här till att inte vara en bad beat historia?

 

Genom att förtäckt gömma frågan "Hur ska man spela om man inte kan sno blinds?" ;)

 

Allvarligt talat, det sabbade en hel del för mig igår.

 

Continuationbettande gav (såklart) inte mycket heller då folk synar eller reraisar med mellanpar eller helt tomma. Svårt att fortsätta då om man bara har AK (eller liknande) på hand och det finns inte en träff eller ett drag på bordet. De två andra (i en hand jag tänker på) gick all-in och en vann med KJ, på K hög :roll: Och då har man tappat en höjning pre- och ett CB efter floppen. :x

 

Och det var mitt enda AK igår kvall tror jag. Och den var soooted!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men stjälandet av blinds blir lite sabbat när folk synar ens höjningar hela tiden (och oftast så missar man ju floppen då, såklart). Och det är ju en ganska stor del av spelet mot slutet av en SnG, får se hur man ska anpassa sig för synstationer.

 

I slutet av en sng så ställer du istället för att hålla på med höjningar. Låt dom spela om hela sin stack istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men stjälandet av blinds blir lite sabbat när folk synar ens höjningar hela tiden (och oftast så missar man ju floppen då, såklart). Och det är ju en ganska stor del av spelet mot slutet av en SnG, får se hur man ska anpassa sig för synstationer.

 

I slutet av en sng så ställer du istället för att hålla på med höjningar. Låt dom spela om hela sin stack istället.

 

Mot sådant motstånd finns värdet tidigt snarare än sent. Spela lösare i början när blindsen är låga, och tajta till dig när det gäller stölder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billigt att spela, ja. Hmmm, ska se om jag ska spela lite mer i början då. :?

Nä, inte bara tre SnG. Jag spelade väl typ 10st igår tror jag. (fortfarande litet urval, men surt om man inte vinner en enda).

 

Ställa eller höja, det är frågan. Jag kör lite både och, känns riskabelt att hela tiden ställa, till slut står man mot en bättre hand och åker på däng. Det är bra att kunna sno genom att höja lite, då kan man dels se floppen (och kan se om man träffar något) och dels slipper man riskera åka ut eftersom man ändå inte har guldhänder. Hmmm... :?

 

EDIT: ovanstående om att sno blinds gäller generellt mitt spel, får tydligen inte försöka sno lika mycket med höjningar här. Eftersom alla synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot sådant motstånd finns värdet tidigt snarare än sent. Spela lösare i början när blindsen är låga, och tajta till dig när det gäller stölder.

 

Ska prova. :)

Men det får bli senare, det finns ju fan inget folk att spela mot på SS nu.

Får väl bli Party då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot sådant motstånd finns värdet tidigt snarare än sent. Spela lösare i början när blindsen är låga, och tajta till dig när det gäller stölder.

 

Ska prova. :)

Men det får bli senare, det finns ju fan inget folk att spela mot på SS nu.

Får väl bli Party då.

 

 

Jag tycker det verkar som tomtarna spelar ut dig. När du bestämmer dig för att spela som tomtarna för att vinna över tomtarna vem är då tomten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot sådant motstånd finns värdet tidigt snarare än sent. Spela lösare i början när blindsen är låga, och tajta till dig när det gäller stölder.

 

Ska prova. :)

Men det får bli senare, det finns ju fan inget folk att spela mot på SS nu.

Får väl bli Party då.

 

 

Jag tycker det verkar som tomtarna spelar ut dig. När du bestämmer dig för att spela som tomtarna för att vinna över tomtarna vem är då tomten?

 

Que?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SS SnG-struktur är sämst imho. Om man T.ex ökar med QQ pre och får 2 syn flopp Kxx. de checkar och du betar, en går allin och du har jättelite kvar och är nästan körd. Då måste du få bra kort och dubbla 2 gånder för att komma ITM.

 

Beror väl lite på hur mycket man har höjt pre, och vad blinden ligger på då.

Men visst måste man dubbla sina chips minst en gång kan jag tänka mig för att komma ITM, annars vore det ganska lätt att gå med vinst. ;)

 

Men måste man inte det nästan överallt?

Är inte strukturen på SS ganska standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SS SnG-struktur är sämst imho. Om man T.ex ökar med QQ pre och får 2 syn flopp Kxx. de checkar och du betar, en går allin och du har jättelite kvar och är nästan körd. Då måste du få bra kort och dubbla 2 gånder för att komma ITM.

 

Beror väl lite på hur mycket man har höjt pre, och vad blinden ligger på då.

Men visst måste man dubbla sina chips minst en gång kan jag tänka mig för att komma ITM, annars vore det ganska lätt att gå med vinst. ;)

 

Men måste man inte det nästan överallt?

Är inte strukturen på SS ganska standard?

 

Stukturen är väl helt okej men startstacken är ju bara helt SÄMST.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...