Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

jag vore tacksam om ni orkade läsa igenom dett och ge mig lite råd.

jag har spelat poker i drygt ett år (på låg nivå och för det mästa NL HM ) och först för en månad sedan så började jag spela lite smått på internet.

jag började med att spela play money på bland annat paradise, och så fick jag 2 dollar och kunde börja spela på deras lägsta limmit och har sen dess spelat upp mig sakta men säkert från mina 2 gratis dollar til 50 dollar.

för någon vecka sedan så kom jag trea på en freeroll på betsson och vann 60 dollar, men när jag började spela där på deras lägsta limmit 0.25

(lite mer än dubbelt så hög limmit än vad jag är van vid 0.05 0.10)

så gick det ganska snabbt nedåt men jag lyckades spela upp mig till 65 dollar och slutade spela där på några dar, nu när jag började spela där igen så har jag fölorat flera dar i rad. jag är nu nre i 20 dollar.

då kommer frågan, nu när det värkar som att jag är en mottligt stadig vinnare på den lägre limiten på paradise men på den högre limmten på bettson så spelar jag väldigt ostadigt,

vad beror detta på? är det så att det är bättre spelare på betsson eller att jag helt enkelt inte är redo för att spela högre limmits?

jag vet att det inte är några summor pengar det gäller, men jag försöker utväckla mitt poker spelande.

* Ett försök till RP - QoS *

Postad

Det är inte alls särskilt konstigt att du förlorar på den lite högre nivån. Det behöver inte alls betyda att du inte är bra nog för den nivån. Har du spelat poker i ett år och grindat upp dig på microlimits och dessutom tar seriöst på pokern så är du med största sannolikhet bättre än snittet på 0.25/0.50.

Att tappa 50$ (i ditt fall ännu mindre) på 0.25/0.50 är helt enkelt ingenting. Det kan du lätt torska i en pott och ändå spela helt korrekt så det är inte värt att analysera. MAn ska komma ihåg att även om 0.25/0.50 inte låter särskilt mycket mer än 0.05/0.10 eller så är det väldigt stor skillnad. dels är väl maxupptaget 5$ på micro och 50$ på 0.25 väl ? Det säger ju sig självt att det är lätt att torska ett inköp och det betyder inte att spelarna är så mycket bättre eller att du inte klarar nivån, du måste helt enkelt ha större BR.

Postad

Det kan oxå vara så att du inte känner dej hemma på 025/050. och därför inte spelar din bästa poker.

Det kan kännas betydligt enklare att betta 2 dollar på microlimit än att betta 20 dollar på 025/050 med samma kort. men sett till hur mycke pengar du får ta med till bordet på respektive limit, så har du bettat procentuellt lika mycke.

Känner du dej nervös och osäker när du lirar 025/050 så gå ner till microlimit igen och spela en stund.

Det är ingen större skillnad på motståndet.