chlu Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Finns det något att ha synpunkter på i denna handen? Är det en rimlig taktik att slöspela QQ på detta sätt HU? Är det rimligt att syna en all-in med TP med svag kicker? Reads: Spelare1 har börjat som chiplead men tappat den till endast 20% av markerna och har börjat med all-in taktik. Hade tur senaste gången och klonkade en färg på river. Spelare2 betraktar sig som den starkaste av de två och känner sig mer eller mindre oslagbar HU. SnG 50+5SKR Spelare1 sitter på plats 1 med 4190.00 Spelare2 sitter på plats 7 med 5360.00 Spelare2 satsar s mörken 300.00 Spelare1 satsar l mörken 150.00 Spelare2: Jd, 9s Spelare1: Qd, Qs Pre-flop: Spelare1: Syna 300.00 Spelare2: Passa Flop (Board: 8h, 5h, Jh): POT: 600 Spelare2: Satsa 600.00 Spelare1: Syna 600.00 Turn (Board: 8h, 5h, Jh, 7c): POT: 1800 Spelare2: Satsa 1200.00 Spelare1: All in Spelare2: Syna 3440.00 Showdown: Spelare1 visar: Qd, Qs (par i damer) Spelare2 visar: Jd, 9s (par i knektar) River (Board: 8h, 5h, Jh, 7c, 10s): Spelare2 visar: Jd, 9s (stege med högsta kort knekt) Citera
majorj Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Skulle inte ha slöspelat QQ preflop. AA definitivt, KK förmodligen, men inte QQ. Citera
kilsmo Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Visst går det bra att slöspela QQ preflop HU. Inte nåt att göra jämt, men ibland. HU handlar om att variera spelet. Citera
Hjort Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Spelare2 betraktar sig som den starkaste av de två och känner sig mer eller mindre oslagbar HU. Spelare 2 är en mupp. Ser det inte direkt som ett jätteproblem att syna QQ pre. Antagligen fel, men lite svårt att säga. En förutsättning är ju att man har en limpdistro med skräp och det är ju också bra om man kan räkna med att S2 höjer de flesta ess och kungar så att man inte behöver vara särskilt rädd för överkort om han checkar tillbaka pre. Postfloppspelet är väl det inte direkt något konstigt med. Viket på turn ligger ju inte så där väldigt nära till hands mtp på stackstorlekar och annat. Kan mycket väl ha bäst hand med J9 och har outs mot allt utom färgen (och tvåpar är ju troligare mtp på limpen pre). Citera
chlu Postad 17 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2006 Spelare2 betraktar sig som den starkaste av de två och känner sig mer eller mindre oslagbar HU. Spelare 2 är en mupp. Så sant! Ser det inte direkt som ett jätteproblem att syna QQ pre. Antagligen fel, men lite svårt att säga. En förutsättning är ju att man har en limpdistro med skräp och det är ju också bra om man kan räkna med att S2 höjer de flesta ess och kungar så att man inte behöver vara särskilt rädd för överkort om han checkar tillbaka pre. Jag har inte så stor erfarenhet av detta ännu, men jag gör spontant tvärtom mot slowspel. Med starka händer höjer jag mycket, med medlestarka höjer jag mindre och med 72o limpar jag. Jag reraisar på BB med hyggligt starka händer. Kort sakt, värdebetning. Dessutom höjer jag ibland med ren skräp, men sällan. Oftast möter jag påtagligt passivt och vekt HU-motstånd och har större fold-equity på flop. Jag betar alla floppar om det är checkat till mig och de flesta om jag är OOP. Postfloppspelet är väl det inte direkt något konstigt med. Viket på turn ligger ju inte så där väldigt nära till hands mtp på stackstorlekar och annat. Kan mycket väl ha bäst hand med J9 och har outs mot allt utom färgen (och tvåpar är ju troligare mtp på limpen pre). FI brukar efter en stunds HU-spel övergå till fold eller all-in. Har jag bara nånting tvingas jag syna. Förlorar jag två-tre stycken i rad blir andraplatsen min. Jag har nog ännu inte lagt TP HU. Jag försöker hålla potterna små och vinna på värdebet/fold-equity. Jag möter ofta motståndare som spelar premiumhänder passivt på tidiga gator. Dessa är väl maskerade eftersom de spelar sämre händer likadant. Jag tror att de ger upp för mycket värde. Det var lite av min HU-strategi. Och lite arrogans på köpet. Fantastiskt vad lite positiv varianssvängning kan göra för självbilden. /chlu Citera
Recommended Posts