Gå till innehåll

Gefle Open - 2004


bob_beach

Recommended Posts

Vi har diskutterat och det första prel. vi kan säga är att det blir 10 priser, dvs hela finalbordet, och förslaget som gäller är:

 

Ant priser Procent

1 35,00%

2 20,00%

3 10,00%

4 8,00%

5 7,00%

6 6,00%

7 5,00%

8 4,00%

9 3,00%

10 2,00%

100,00%

 

Robban 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ni köra med samma blinds som de på hemsidan? I sådant fall blir det väl en ganska låååååååååååååååång turnering. 800 000 i chip och efter 16 timmars spel så är blindsen 15 000/30 000.

 

Hur lång speltid räknar ni med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Hejsan har några frågor som kanske kan besvaras:

 

* Jag har anmält mej till gefle open via nätet och jag står med på listan, är de något speciellt man måste göra inann turneringsstarten eller är det bara infinna sej i tid och betala buy-inen på plats och uppvisa legg typ eller?

 

*Läste tidigare i tråden där står de att det ska vara 80 stycken med, men de är väll ändrat till 104? Blir det isåfall samma % till top 10 då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, bra om du är på plats i tid. Ta med pengar till buy-in, medlemskort och leg.

 

Vi har ökat spelarantalet till 104 spelare. Vår nya klubblokal är större och vi vill förstås ge alla möjlighet att spela vår största turnering. Prisfördelningen kommer se ut ungefär som vi tidigare meddelat här, möjligen en viss justering.

 

// Johan, NLG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, bra om du är på plats i tid. Ta med pengar till buy-in, medlemskort och leg.

 

 

 

// Johan, NLG

 

 

 

 

 

Nu är det kanske ja som missat en grej här :oops: Jag har lixom inget medlemskort ja, går de och lösa på annat sätt isåfall?

 

Sen en till liten fråga :P Används de dealer eller får spelarna deala?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du betalat medlemsavgift får du ditt medlemskort när du besöker oss nästa gång, dom finns på klubben. Om du inte betalat så är det hög tid att du gör det.

 

Vi har inga dealers till en början. Senare under turneringen kommer det förmodligen finnas dealer på finalbordet.

 

Det är många som jobbar kring arrangemanget och än så länge kan vi inte tillhandahålla dealers. Längre fram ska vi förstås försöka lösa det.

 

// Johan, NLG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har en liten fråga angående hur Blinds strukturen kommer att se ut på Gefle Open. Kommer vi att börja på 25/50 ?? Om vi ska köra 45 min mellan blindshöjningarna, så kommer vi nog att få hålla på halva natten för att bli klara... Hur har ni räknat på det?

 

/Henrik J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Duffen,

 

Blindsstrukturen kommer att komma ut på hemsidan under dagen. Johan håller på att lägga upp den.

 

Vi har räknat på en struktur där höjningarna kommer att ske var 45:e minut och precis som du skriver börjar vi på 25/50. Det kommer att bli jättebra. Robban har simulerat det på dator och han sa att det fungerade bra.

 

Vi kommer att hålla på en bra bit in på natten. Men det är väl inget som hindrar det? Eller? Vi räknar med att det kanske är över runt 02.00.

 

/Henric BE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vi får hoppas på att Robbans simulering är rätt då... men det skulle ju vara trevligt om turneringen i alla fall var klar runt 00:00... Det är ganska jobbigt att sitta och spela i över 12 timmar... vilket jag kommer att göra :lol: sen ska väl folk kanske hem på natten... ja inte vet jag... men jag röstar på 30 eller 35 min mellan höjningarna... det är ändå nästan dubbelt mot de vanliga 22...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chrille, chrille ,chrille......

 

Som jag sa. Din analys stämmde bra och eftersom du vann så måste jag säga att det var en snygg syn.

 

Men om jag ser det med lite distans så måste jag säga att det var en riktigt dålig syn. Du skulle egentligen inte gett dig in i potten överhuvudtaget. Eller om du skall ge dig in i den så skall du ta kommando i den och styra den från början. Inte checka/calla ned den. Finns många händer som jag kan ha med bara limp preflop. AT,QT, A5, A3, KJ, 55, 33

(Dock är 55 och 33 ganska otänkbar då 3an och 5an kom på turn/river.)

Det är min syn på det hela.

 

Å andra sidan kan man säga att jag inte heller skall ge mig in i den handen med A weak. Men det var inte riktigt den handen jag försökte presentera från flop och framåt. Jag spelar ju på att du skall lägga ned alla händer från A9 och nedåt som inte parat 2 par eller bättre!

 

Summa summarum: Två riktigt dåliga spel med andra ord! Tycker dock lite synd om dig att du inte fick en plats i slutändan! Tyckte att du var värd en i tisdags!

 

Nytt försök ikväll??

//Henric

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...