Gå till innehåll

FLT - KTs från SB i stor flervägspott


Bjorn_

Recommended Posts

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $1/$2

9 players

Converter

 

Pre-flop: (9 players) Hero is SB with K:spade: T:spade:

2 folds, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls, CO folds, Button calls, Hero raises, BB calls, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls, Button calls.

 

I en pott som ser ut att bli rejält multiway så tror jag att KTs har tillräckligt hög equity för att höja för värde. Visserligen har jag kass position men handen måste ändå spelas och då föredrar jag att höja. Rätt eller fel?

 

Flop: 8:heart: A:heart: 4:heart: (12 SB, 6 players)

Hero checks, BB checks, MP1 checks, MP2 checks, MP3 checks, Button checks.

 

Att check-folda flopen efter att ha höjt preflop är ju inget man gillar att göra men på denna mardrömsflop känns det som det enda alternativet. Nu blir det dock lyckligtvis rundcheck.

 

Turn: T:diamond: (6 BB, 6 players)

Hero ???

 

Vad ska man göra nu? Rimligtvis borde ju ett ess har hört av sig på floppen. Antar att de främsta alternativen är att betta ut eller gå för en checkraise? Frågan är då vad man gör mot olika typer av mothugg?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta flop o lägga sig mot omslag..

Varför i hela värden ska vi betta floppen här? Det blir ju som en ren bluff mot 6 motståndare, helt totalt meningslöst.

 

Skulle inte höjt med en sån hand helt ur position

KTs har antagligen rätt schysst pottequity preflopp och det är värt en höjning, även ur position.

 

Bet/folda floppen och utvärdera på river efter att du vet hur många du får med dig och hur river ser ut. Vill inte ha det rundcheckat igen även om det bör vara rätt liten risk för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta flop o lägga sig mot omslag..

Varför i hela värden ska vi betta floppen här? Det blir ju som en ren bluff mot 6 motståndare, helt totalt meningslöst.

 

Skulle inte höjt med en sån hand helt ur position

KTs har antagligen rätt schysst pottequity preflopp och det är värt en höjning, även ur position.

 

Bet/folda floppen och utvärdera på river efter att du vet hur många du får med dig och hur river ser ut. Vill inte ha det rundcheckat igen även om det bör vara rätt liten risk för det.

 

Antar att du menar bet-folda TURN?

 

Fast vågar man verkligen lägga sig mot en höjning? Någon kan ju bluffhöja med ett färgdrag. (Fast det känns ju skumt att checka flop då.)

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du menar bet-folda TURN?

 

Fast vågar man verkligen lägga sig mot en höjning? Någon kan ju bluffhöja med ett färgdrag. (Fast det känns ju skumt att checka flop då.)

 

/Bjorn

Menar turn ja.

 

Tror inte du behöver vara så rädd för att någon ska bluffahöja turn när ni är så många i potten. Och dina motståndare verkar vara rätt passiva...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte bekymrat mig om att betfolda turn ens. Preflop är bra spelat, Flop likaså, där är jag helt överrens med Gyre och Bjorn_. Men även om du nu skulle leda (vilket jag inte tror då det i en multiwaypott av denna karaktär tillräckligt ofta sitter en tomte med ett svagt ess i tidig pos som är rädd för att du som höjt i kass pos mot så många limpers, ska checkraisa) så har du oändligt många redraws mot dig. Checkfold turn är alltså mitt bidrag.

 

Vek linje?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkfold turn är alltså mitt bidrag.

Vek linje?

Nja, jag är nog med dig här. Med så pass många spelare är det väl mer eller mindre fakta att nån sitter på ett ess och minst en på hjärter, check/fold låter vettigt. Man kan inte alltid betta på för att verka hård ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att checkfolda näst högsta paret med högsta kickern efter att det har blivit rundcheck på floppen i en hyggligt stor pott det är ju så vekt att det finns ju inte på kartan.

 

Betänk att man (givet pottens storlek) bara behöver vinna handen någonstans mellan 20 och 35 procent av gångerna (beroende lite på hur man spelar den) för att det ska vara värt det.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hade K :heart: så hade jag hållt med, men nu, njae...

~18% att nån sätter flush (om det bara är en spelare med en hjärter), lägg till det att nån antagligen sitter på ett ess och att du kan bli utdragen av par->tvåpar/trips.

Jag spelar aggresivt för det mesta men i en sexvägspott med ett överkort och tre av samma färg på floppen saktar jag ner, helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att checkfolda näst högsta paret med högsta kickern efter att det har blivit rundcheck på floppen i en hyggligt stor pott det är ju så vekt att det finns ju inte på kartan.

 

Betänk att man (givet pottens storlek) bara behöver vinna handen någonstans mellan 20 och 35 procent av gångerna (beroende lite på hur man spelar den) för att det ska vara värt det.

 

/Bjorn

 

Vidhåller, efter att ha tänkt efter ännu en gång, att linjen visst existerar på kartan. Tror inte du vinner denna hand 1/5 i denna givna situation.

 

Folda och visa muskler i en pott där musklerna finns istället. Som jag skrev i tidigare post så har du oändligt med redraws mot dig, om du nu, mot förmodan, skulle ligga först här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en ritigt svår hand att spela.

 

Den som sitter med en flush kan mycket väl sitta och bara vänta på bet för att få in lite slantar i potten.

 

Bettar du komme du bara att få syn av händer som slår dig. Men de flesta som fortfarande ligger på flushdrag borde lägga sig.

Någon som fått in par eller till och med två par borde också folda.

 

Hade jag haft en flush efter dig och efter att du höjt skulle jag definitivt inte slöspela mer. Du kan ha en högre flush tretal med stegdrag om bordet parar sig.

 

Bet fold hade jag spelat på turn. Då har jag mer info om hur jag ska spela rivern om spelet går dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en ritigt svår hand att spela.

 

Bettar du komme du bara att få syn av händer som slår dig. Men de flesta som fortfarande ligger på flushdrag borde lägga sig.

Någon som fått in par eller till och med två par borde också folda.

 

Folda tvåpar i denna potten? Gör du det kommer du aldrig någonsin vinna en krona på FL.

 

Han kommer visst få turnsyn av massa händer han slår. Däremot blir det tuffare att hitta +EV på riverbet (om det blankar.. kan det blanka förresten?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar din PF-raise. Jag tycker det är ok att raisa här om du klarar av att checka på floppen sen, vilket du tydlgen gör.

 

Den här floppen är det check/fold på det är vi väl alla överens om..grattis till gratis turn som leder dig till ett svårare beslut . :?

 

Att checkfolda turn vore sanslöst svagt..för mig finns det flera anlednigar att beta turn:

1. du har OFTA bästa handen här

2. färgdrag kommer att syna, men låt dom för allt i världen betala för sitt drag.

3. du kommer att få syn av många sämre händer

 

som tidigare sagt behöver du inte vinna potten jätteofta för att få EV+.

 

Förmodligen är det fold som gäller om du blir raisad på turn, trots att många spelare kan raisa dig med ett färgdrag här. beror lite på varifrån raisen kommer så att säga..

 

får du ett par synare är det check/call på river som gäller. Kanske kan du få nån idiot som missade sitt färgdrag att försöka sig på en bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men de flesta som fortfarande ligger på flushdrag borde lägga sig.

Nej, det borde de absolut inte. 6BB i potten, en syn på 1BB är EV+ utan tvekan, speciellt om några andra också synar. Om 3 till synar så är det till och med EV+ om någon höjer på turn.

 

Det beror ju rätt mycket på dels position och dels hur högt färgdrag man sitter på.

 

Säg att någon limpat från MP2 med exempelvis 7 :spade: 7 :heart: t.ex.

 

Känns rätt tungt att syna då.

 

Han kommer visst få turnsyn av massa händer han slår. Däremot blir det tuffare att hitta +EV på riverbet (om det blankar.. kan det blanka förresten?).

 

Det är ju det som är mycket av dilemat, det finns väldigt många scarecards på river. Det är utan tvekan en situation där man även givet om man leder föredrar att ta potten direkt snarare än att få syn av sämre händer.

 

Alla hjärter samt Q eller J är ju rejält läskiga, men även t.ex. 7 eller 9 är lite otrevligt med tanke på tvåpar, likaså om 8 eller 4 parar. De kort som jag helst skulle se på river är 2,3,5,6 i ickehjärter eller allra helst ett ess.

 

Om du hade K :heart: så hade jag hållt med, men nu, njae...

 

Motsvarande hand med K :heart: T :spade: t.ex. är fullständigt trivial i samma turnsituation. Å andra sidan lär man ju inte hamna i samma turnsituation med den handen. Typisk skulle jag limpa pre och bet-syna floppen i det läget.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men de flesta som fortfarande ligger på flushdrag borde lägga sig.

Nej, det borde de absolut inte. 6BB i potten, en syn på 1BB är EV+ utan tvekan, speciellt om några andra också synar. Om 3 till synar så är det till och med EV+ om någon höjer på turn.

 

Det beror ju rätt mycket på dels position och dels hur högt färgdrag man sitter på.

 

Säg att någon limpat från MP2 med exempelvis 7 :spade: 7 :heart: t.ex.

 

Känns rätt tungt att syna då.

 

Han kommer visst få turnsyn av massa händer han slår. Däremot blir det tuffare att hitta +EV på riverbet (om det blankar.. kan det blanka förresten?).

 

Det är ju det som är mycket av dilemat, det finns väldigt många scarecards på river. Det är utan tvekan en situation där man även givet om man leder föredrar att ta potten direkt snarare än att få syn av sämre händer.

 

Alla hjärter samt Q eller J är ju rejält läskiga, men även t.ex. 7 eller 9 är lite otrevligt med tanke på tvåpar, likaså om 8 eller 4 parar. De kort som jag helst skulle se på river är 2,3,5,6 i ickehjärter eller allra helst ett ess.

 

Om du hade K :heart: så hade jag hållt med, men nu, njae...

 

Motsvarande hand med K :heart: T :spade: t.ex. är fullständigt trivial i samma turnsituation. Å andra sidan lär man ju inte hamna i samma turnsituation med den handen. Typisk skulle jag limpa pre och bet-syna floppen i det läget.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...