Gå till innehåll

NLT - SnG, Reräjs eller fold med KQo?


Recommended Posts

Djnvee1711 är tajt-passiv och minihöjer från UTG+1/CO.

 

PokerStars Game #4940661298: Tournament #24774658, $15+$1 Holdem No Limit - Level IV (50/100) - 2006/05/15 - 03:10:26 (ET)

Table 24774658 1 9-max Seat #7 is the button

Seat 3: Ali G 1488 (3190 in chips)

Seat 4: Crump55 (2340 in chips)

Seat 6: djnvee1711 (1370 in chips)

Seat 7: Myssion (1555 in chips)

Seat 9: dArRyvAj (5045 in chips)

dArRyvAj: posts small blind 50

Ali G 1488: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [K:h: Q:d:]

Crump55: folds

djnvee1711: raises 100 to 200

Myssion: ?

 

 

1. Vad gör du och varför?

 

2. Vad hade du gjort om han hade höjt till 300-400?

 

3. Vad hade du gjort om han hade limpat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djnvee1711 är tajt-passiv och minihöjer från UTG+1/CO.

 

PokerStars Game #4940661298: Tournament #24774658, $15+$1 Holdem No Limit - Level IV (50/100) - 2006/05/15 - 03:10:26 (ET)

Table 24774658 1 9-max Seat #7 is the button

Seat 3: Ali G 1488 (3190 in chips)

Seat 4: Crump55 (2340 in chips)

Seat 6: djnvee1711 (1370 in chips)

Seat 7: Myssion (1555 in chips)

Seat 9: dArRyvAj (5045 in chips)

dArRyvAj: posts small blind 50

Ali G 1488: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [K:h: Q:d:]

Crump55: folds

djnvee1711: raises 100 to 200

Myssion: ?

 

 

1. Vad gör du och varför?

 

2. Vad hade du gjort om han hade höjt till 300-400?

 

3. Vad hade du gjort om han hade limpat?

1. Tjah, jag skulle gå lite på känsla. Men det räcker inte med att bara veta hur djnvee spelar, hur är de andra som ska agera bakom dig? Jag hade nog foldat här. Föredrar att vara den som raisar.

2. Fold, se ovan.

3. Då hade jag också limpat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* all in om eftersom han är vek!!!!

du vill dock inte ha syn mot fi:s AX/PP men han lär ju folda... får du syn äre slantsingling som gäller 8-)

 

* om han höjt 300-400 hade ajg foldat...

 

* och vid limp, hade jag oxå limpat... och sen gått all in på floppen sålänge det inte dök upp nåt A...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* all in om eftersom han är vek!!!!

du vill dock inte ha syn mot fi:s AX/PP men han lär ju folda... får du syn äre slantsingling som gäller 8-)

 

* om han höjt 300-400 hade ajg foldat...

 

* och vid limp, hade jag oxå limpat... och sen gått all in på floppen sålänge det inte dök upp nåt A...

hålle med till puck och klia ;):d:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkar iaf aldrig bry mig om sådana händer när jag 6-bordar, vilket jag har för mig att jag läste att du också gör?

 

vad spelar du för händer då egentligen?

Med 7 pers kvar och 15 bb håller jag hårt i mina chips. Inte läge att börja drälla omkring med dåliga händer i dålig position.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 7 pers kvar och 15 bb håller jag hårt i mina chips. Inte läge att börja drälla omkring med dåliga händer i dålig position.

 

Fem pers, och Hero har knappen.

Shit, jag måste fan va full. Sorry.

Men jag hade nog ändå foldat i alla tre fallen.

 

Möjligtvis limpat om fi också limpat, eftersom vi är på knappen numera =).

Vill inte höja och pot-committa oss båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag hade foldat. Alternativer är raise all-in, men det hade jag hellre sparat till mot en aggresiv spelare där det kan finnas lite fold-equity. Alternativt om readen hade varit weak. Hade jag haft en större stack hade jag funderat över re-raise av mobbing-skäl.

 

2. Fold.

 

3. Fold. Börja se floppar?. Vill man spela poker finns det cash-game ;) .

 

/chlu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mini-raise när det är short tycker jag ofta betyder skapliga händer, så fold pga att syn inte går för sig när det är så short, all-in känns tufft då du inte får syn av en sämre hand.

 

Om det hade varit limp istället hade man kunnat syna och försöka hittat TP :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att miniräjsarna är svåra att hantera. Ibland betyder de stål och ibland betyder de svag hand som foldar mot reräjs, så det gäller helt enkelt att ha en read på motståndaren. Har man sett honom miniräjsa förut och sedan folda så kan man stjäla, har man inte det så är det oftast bäst att lägga. Eller?

 

Att limpa för 1/15 av stacken när han har synat och skapa en potentiell fyrvägspott gillar jag inte alls. Här tycker jag att det är ett tydligare tecken på svaghet och då lutar jag mer åt räjs eller fold, mest åt räjs/ställ beroende på stackstorlekar. Men å andra sidan så får man position mot en handfull veka spelare... äsch, limp är väl ok, men jag räjsar nog ändå hellre. Att dega in allt på floppen som bossbaver föreslår om inget A kommer är ju ett massivt överbet som bara får syn när man är slagen. Tips är att tagga ner lite med dina all-ins, du förvandlar dina värdehänder till bluff/luft och riskerar hela din stack på köpet.

 

Mot en standardräjs av en tajtpassiv motståndare är det lägg illa kvickt som gäller. Här är det ofta AK/AQ eller högt par och då är vi ute på djupt vatten hur mycket position vi än har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...