Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Både jag och fi har fullt inköp, har bara spelat mot honom 30 händer och under dom har han gamblat lite mot en inte allt för bra shortstack så det säger nog ingenting.

Höjer normalt preflop alla händer jag spelat..har bara missat att jag var först in..

tablemedic posts Small Blind $2

Shawner posts Big Blind $4

bobslounge posts Big Blind $4 and Dead Small Blind $2

Dealing cards

Your cards 7h 5h

Hero calls $4

Joe242 folds

bobslounge checks

GidselUSA folds

tablemedic calls $2

Shawner raises $20

Hero calls $20

bobslounge folds

tablemedic folds

Dealing Flop Qs 6h 8s

Shawner bets $35

Hero raises $120

Shawner calls $85

Dealing Turn Qs 6h 8s 4s

Shawner checks

Hero?

Träffar stegen, dock 3 spader på brädan och en färg är möjlig..

Vill ju inte ge honom ngt gtatis här om han ex har högt pp med en spader med riskerar också att han har träffat färgen.

Vilken nivå lägger ni på bettet?

Postad

Han är förmodligen rädd för färgen och checkar därför. Du har trots allt en stark hand som du bör beta och hoppas han har drag till en hög flush alternativt kåk. Jag hade inte checkat i det läget eftersom du är helt lost i handen om det kommer en till spader på river och han betar ut.

Postad
Han är förmodligen rädd för färgen och checkar därför. Du har trots allt en stark hand som du bör beta och hoppas han har drag till en hög flush alternativt kåk. Jag hade inte checkat i det läget eftersom du är helt lost i handen om det kommer en till spader på river och han betar ut.

Eller så slow-spelar FI färgen för att få bra betalt...

Postad

antingen är du stekt eller så .. nä, hur kan han inte reraisa all in med nätfärgdraget och överkort på floppen? Nånting har han iaf när han synar din flopreraise, den är dessutom så pass stor så att det är ett in/out beslut för honom, han har i princip committat sig mentalt, och vilken hand gör man det med som man inte gör reraisar tillbaks med... ja kommer inte på många iaf :D färgdraget? :?

Postad
antingen är du stekt eller så .. nä, hur kan han inte reraisa all in med nätfärgdraget och överkort på floppen? Nånting har han iaf när han synar din flopreraise, den är dessutom så pass stor så att det är ett in/out beslut för honom, han har i princip committat sig mentalt, och vilken hand gör man det med som man inte gör reraisar tillbaks med... ja kommer inte på många iaf :D färgdraget? :?

mm så sant så....synd att man inte tänker på betänketiden utan analyserar efter ;)

Postad

Jag skulle betta ut den ganska svagt, 130-135, har du tur, semi-bluff chr han all-in med nötfärgdraget, jag skulle få väldigt svårt att lägga handen i det läget, har han bögat in en färg så får du bita i det sura äpplet, chansen att han har en färg är ju väldigt liten, han kan ju nästan bara ha AKs eller AJs då. Kommer det sen en till i färg på rivern får du folda om han bettar hårt, om det inte kommer en färg eller något besvärligt kort så är det ju all-in som gäller.