Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej på er!

Många av er är säkert trött på alla "dumma" frågor från nybörjare men jag tänkte i alla fall be om lite hjälp.

Har spelat av och till i ca 6 månader med ständiga förluster, har dock vänt nu senaste månaden. Anledningen till att det har vänt som jag tror själv är att jag har börjat blivit mer uppmärksam på vad som händer runt bordet och har tajtat till mitt spel.

Men mitt problem är att jag nu istället spelar konstigt... jag går ju plus men jag är ändå inte nöjd med mitt spel. Låt oss säga att jag har AK på handen preflop så höjer jag 4*BB men får jag inte in triss eller 2 par på floppen så börjar jag fega och sitter och passar för att eventuellt få in bästa handen... Detta kan ju inte vara ett smart drag eller?

Dom gånger jag tar mig själv i kragen och fortsätter att beta på min AK med tex 9,6,K,3,7 på bordet så förlorar jag i princip alltid handen mot en stege eller 2 par... Vad gör jag för fel?

Vore oerhört tacksam för tips.

Postad

du kan inte räkna med att få in en triss eller ett tvåpar varje gång du går med i potten. i exemplet kommer floppen K96, som är en bra flopp med AK. vet ej men du kanske betar för fegt? försök beta runt potten eller pott. du är nog inte tillräckligt aggressiv.

Postad

om du höjer före floppen ska du beta på floppen oavsett om du träffar eller inte, i mer än 50% av fallen kommer du säkert vinna potten direkt, detta beror på motstånd och vilken nivå du spelar på...

när du har en bra hand, som i detta fallet topp par-topp kicker så beta hårt och ta betalt, fes beta inte för att du "bara" har ett par! de är inte ofta du får 2-par eller högre så man får inte va kräsen =)