norrman82 Postad 20 Maj , 2006 Rapport Postad 20 Maj , 2006 Satte in pengar på party. Och spelat 4, vunnit en åkt ut tidigt på 3. ( detta tillhör ett test och ingår inte i min dagbok ). Det jag åkt ut tidigt på har nu varit idiot spel. Tex raisat Ak ur sen ( tidigt i spelet ) får syn av en som raisat innan ( sätter han på AQ,AJ,AT ). Flop med låga oh han checkar. jag betar 75% pot. Han går all in. ( har 125% pot ) . jag synar och han har AT. Och får T på rivern. Nu har jag 375 chips kvar och är död. Dags för nästa turnering:) Nu spelar jag 10dollars så det kan vara annorlunda. Men vid 50/100 gör jag inga större försök om jag inte har en liten stack. Däremot 75/150 så är det nog som sagt dags. Ett spel som funkar för mig är ju total aggo då det är 54 kvar. jag åker ut som oftast vid 5 spelare kvar också. Men vinner jag här, så tar jag mig alltid nästan förbi 4e och har en bra stack in på top 3. Sedan spelar jag mycket för första plats. Just nu är blindsen 50/100 och jag har 2300.. Förlorade just AJs på knapp mot AQ på Sb Så jag skall nog inte fortsätta md ditt råd hah.. Men har som sagt 2300 kvar så detta skall man väl fixa? Citera
niqlas Postad 20 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2006 Satte in pengar på party. Och spelat 4, vunnit en åkt ut tidigt på 3. ( detta tillhör ett test och ingår inte i min dagbok ). Det jag åkt ut tidigt på har nu varit idiot spel. Tex raisat Ak ur sen ( tidigt i spelet ) får syn av en som raisat innan ( sätter han på AQ,AJ,AT ). Flop med låga oh han checkar. jag betar 75% pot. Han går all in. ( har 125% pot ) . jag synar och han har AT. Och får T på rivern. Nu har jag 375 chips kvar och är död. Dags för nästa turnering:) Nu spelar jag 10dollars så det kan vara annorlunda. Men vid 50/100 gör jag inga större försök om jag inte har en liten stack. Däremot 75/150 så är det nog som sagt dags. Ett spel som funkar för mig är ju total aggo då det är 54 kvar. jag åker ut som oftast vid 5 spelare kvar också. Men vinner jag här, så tar jag mig alltid nästan förbi 4e och har en bra stack in på top 3. Sedan spelar jag mycket för första plats. Just nu är blindsen 50/100 och jag har 2300.. Förlorade just AJs på knapp mot AQ på Sb Så jag skall nog inte fortsätta md ditt råd hah.. Men har som sagt 2300 kvar så detta skall man väl fixa? Kul att du testar party. Hoppas det går bra. Angående din AK hand så tycker jag man kan vara rätt passiv med den tidigt i turneringarna. Speciellt i poisition så synar jag en raise istället för att reraisa. Dels så håller du nere potten när du inte träffar eller så visar du din styrka om du träffar vilket de inte alltid tror på då du bara synade preflop. Annars angående strukturen så sitter man ju ofta med nånstans runt 15-1700 när 100-200 nivån håller på. Där gäller det verklgien att hitta lägen att trycka in ett par gånger för sen blir det 200-400 snabbt som fan och då är man ju i princip död. Vid 100-200 får man verkligen inte vara rädd att ta risker utan det gäller verkligen att leta lägen att dubbla upp eller att bara sno åt sig lite chips. Ett exempel kan vara att bomba in med vilket minipar som helst mot några limpers. Lägger de sig så bygger du ju din stack med typ 30-40% och får du syn så kan man ju hoppas på en coinflip. Det viktiga är iaf att inte sitta och dö och leta lägen. Citera
norrman82 Postad 20 Maj , 2006 Rapport Postad 20 Maj , 2006 Annars angående strukturen så sitter man ju ofta med nånstans runt 15-1700 när 100-200 nivån håller på. Där gäller det verklgien att hitta lägen att trycka in ett par gånger för sen blir det 200-400 snabbt som fan och då är man ju i princip död. Vid 100-200 får man verkligen inte vara rädd att ta risker utan det gäller verkligen att leta lägen att dubbla upp eller att bara sno åt sig lite chips. Ett exempel kan vara att bomba in med vilket minipar som helst mot några limpers. Lägger de sig så bygger du ju din stack med typ 30-40% och får du syn så kan man ju hoppas på en coinflip. Det viktiga är iaf att inte sitta och dö och leta lägen. Spelat ca 10 turneringar nu. vunnit 2, OFM i 8:) dvs.. har ca 50 dollar kvar där:) Skall lira lite cg 1/2 SH bredvid för att fösöka undrhålla rullen. Sjävla strukturen i dessa "speed" tuneringar påminner en hel del om prima. Men jag kan säga att spelet innan blindsen bir högre håller ovanligt låg klass. Alldeles för många chansar. Vilket gör att det inte blir lätt att spela TpTk.. Problemet är väl att de synar ner, vilket gör att man får balansera vad man skall beta. Precis som du säger ang AK handen. Då det väl börjar närma sig 100/200 blir det ju att hitta lägen.. Vad har du satt som min för att chans stjäla?? Det beror ju lite på hur det ser ut. Men jag trycker nog Ax,KQ,QJ osv , first in om bindsen är 200/400 och jag sitter med 1500-2000. Det viktigaste med party känns som att BARA spela AA,KK,QQ innan blindsen blir runt 75/100. Så att man inte slösar chips. För dem beh du verkligen sedan för att kunna stjäla och hålla dig levande. Citera
niqlas Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2006 Har inte uppdaterat på några dagar nu men här kommer dem i klump. Har heller inte spelat speciellt mycket i helgen då annat kommit ivägen. 20 maj antal: 26 1-2-3: 2-5-3 roi: -0.64% resultat: -4.5$ 21 maj antal: 8 1-2-3: 2-0-0 roi: 4.17 resultat: 9$ 22 maj antal: 48 1-2-3: 12-1-6 roi: 30.21 resultat: 391.50$ Resultat vecka 2: 306.5$ Sammanfattning av månad: Antal: 357 1-2-3: 48-50-45 itm: 40.1% roi: 13.8% resultat: 1288.50$ Idag hade jag härligt flyt hela dagen förutom ett surt set i mitten där jag endast fick med mig en pallplats(visserligen etta) av åtta. Annars flöt det på bra med fantastiskt många vinster. Headsup statistiken behövdes hyfsas till. Citera
Recommended Posts