Gå till innehåll

niqlas har bestämt sig, nu är det SNGs för hela slanten


niqlas

Recommended Posts

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej! Till att börja med lycka till med dina mål! ;)

Men du vet att det inte är skattefritt på stars va? och hur har du isåfall tänkt att göra med det?

 

Jäkla jidder om skatt hit och skatt dit. När en vanlig average Joe blir dömd att betala skatt för pokervinster från nätet som inte är stora MTT så lovar jag att jag ska börja bry mig.

Menade inget illa men nog ska det mycket till för att de ska kolla upp det men vill man vara säker så... Sen så kommer man ju förhoppningsvis klättra i nivåer så ämnet blir allt mer relevant då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: Bet The Pot)

 

Hero (t1460)

UTG (t2750)

MP (t2305)

CO (t1600)

Button (t2745)

SB (t2640)

 

Preflop: Hero is BB with [2h], [2d].

3 folds, Button raises to t600, 1 fold, Hero raises to t1435, Button calls t835.

 

Flop: (t2970) [Js], [Kd], [Jc] (2 players)

 

Turn: (t2970) [7s] (2 players)

 

River: (t2970) [Th] (2 players)

 

Final Pot: t2970

 

Du VET att du som bäst är 50%, och det går inte direkt nöd på dig än. Jag hade förmodligen foldat den här 8 av 10 ggr, och pushat de andra två. Om det nu hjälpte. :)

 

Håller med, väldigt tveksamt att pusha. Det är en svaghet i mitt spel som kommer och går när jag haft en dålig period, att vilja dubbla upp för tidigt. Jag antar att jag kan vänta på ett tillfälle där jag är först in i potten och får fold equity.

 

Lite überaggressiv, känner igen mig... ;)

 

Vill helst ha 15bb i stacken för att reräjsa med tillräcklig FE i sådana situationer (antar att BB är 200 här).

 

Ja här har jag ju ingen fold equity överhuvudtaget. Har helt klart råd att vänta ett varv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Till att börja med lycka till med dina mål! ;)

Men du vet att det inte är skattefritt på stars va? och hur har du isåfall tänkt att göra med det?

 

Jäkla jidder om skatt hit och skatt dit. När en vanlig average Joe blir dömd att betala skatt för pokervinster från nätet som inte är stora MTT så lovar jag att jag ska börja bry mig.

Menade inget illa men nog ska det mycket till för att de ska kolla upp det men vill man vara säker så... Sen så kommer man ju förhoppningsvis klättra i nivåer så ämnet blir allt mer relevant då.

 

Jag tycker verkligen att din fråga är befogad och jag har verkligen inte funderat ordentligt om jag tycker det är värt risken att spela vidare på stars. Helt klart värt att fundera på. Tack för att du ställde frågan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var trött igår. Jag kollade på champions leaguefinalen och sov direkt efter den, alltså inget spel.

 

Nu på lunchen lyckas jag med konststycket att tappa ut hela kastrullen med nykokt pasta inklusive nån liter skållhett vatten över mina fötter. Har stått i badkaret och spolat kallt vatten i en halvtimme men det svider fortrafande som fan. Skickligt gjort!!!

 

Nu sover dottern, jag väntar på den nya laddningen pasta och sen blir det spel på party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du föredrar också party? varför?

 

Lirar själv på Prima..

 

Skall bli kul att följa din sngs dagbok med..

 

Undrar om man ska testa partys sngs.

 

Hehe, föredrar och föredrar.. jag håller på och väger för och nackdelar mellan partypoker och pokerstars som för mig är de enda två alternativen. Jag jämför endast turbositandgos i 20-55$ klassen

Så här ser det ut i dagsläget:

 

Klient

Party: Frunkar stabilt, dock så laggar lobbyn ibland men borden flyter på bra. (4)

Stars: Bästa klienten på marknaden, dock laggar det en del för mig ibland så turbos passar egentligen inte bra. (4)

 

Vipprogram

Party: Inte ikapp stars på den punkten. Ändå rätt så ok. (3,5)

Stars: Bästa på marknaden. Man blir rikligt belönad i form av feta frirullar och dubbla fpp om man spelar mycket. (5)

 

Multitable möjligheter

Party: Funkar perfekt. Plus för den stora spelarvolymen (5)

Stars: Funkar klanderfritt. Dock är det lite halvdåligt med spelare, kan vara svårt att få ihop 8 bord inom vettig tid när amerikanerna sover. (4)

 

Struktur

Party: Lite väl snabb för att passa mig. Ändå positvit att turnringarna går snabbt. (4)

Stars: Den perfekta turbostrukturen. (5)

 

Spelarnivå

Party: Sämsta spelarna på nätet och många är de också (5)

Stars: Lite bättre överlag än party. (4)

 

Party: 21,5/25

Stars: 22

 

I stort sett dött lopp alltså. Då får man börja lägga olika vikt på de olika kategorierna efter vad som är viktigt för en själv. Volym och fiskighet är ju rätt så viktiga för mig iaf. Dessa faktorer gör just nu att jag lutar över åt party även om jag tycker mer om att spela på stars. Dessutom är ju party skattefritt medan stars inte är det.

 

Hoppas det var svar på din fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8-tablade 2 set 22$ på party på eftermiddagen när Agnes sov.

 

Antal: 16

1-2-3: 1-4-2

itm: 43.75

roi:19.32

resultat: 68$

 

Totalt på party:

Antal: 42

1-2-3: 5-8-5

itm: 42.9

ROI: 27.7

resultat: +256$

 

Kanske ska spela 1000st på party istället. Dock så finns det ju en nivå där reda på 30$ ifall jag bestämmer mig för att spela på party. Tål att tänkas på.

 

Det var svårt att hinna med att hitta händer som stack ut då man 8-tablade på party, var fullt sjå hela tiden för att hänga med. Jag tror minsann man får mindre tid på sig på Partys turbos jämfört med Stars, kan det stämma? Försöker hinna med det ikväll.

Ikväll sticker sambon ut och äter med jobbarkompisar, då blir det mycket spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm

Aldrig spelat turbos på party. Spelar på prima mest själv, både gillar och ogillar deras struktur. Fördelen är väl att det går snabbt. Tyvärr är det sällan det finns fler än 1-3 bord igång så man får lira olika nivåer. Vilket iaf på prima kan strula till det eftersom de är bra mycket mer tight på tex 10 än 5. Spelar mest 10 just nu.

 

Tror jag skall flytta en summa till party och testa där med för att se om det är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm

Aldrig spelat turbos på party. Spelar på prima mest själv, både gillar och ogillar deras struktur. Fördelen är väl att det går snabbt. Tyvärr är det sällan det finns fler än 1-3 bord igång så man får lira olika nivåer. Vilket iaf på prima kan strula till det eftersom de är bra mycket mer tight på tex 10 än 5. Spelar mest 10 just nu.

 

Tror jag skall flytta en summa till party och testa där med för att se om det är bättre.

 

På party är de övervägande galna ävnen på 20+2$. Sen att turbosarna inte tar längre än en halvtimme tycker jag bara är positivt egentligen. Man slipper ju egentligen bara vänta tills omkring bubblan då man kan börja mosa de veka rackarna. Jag råkade anmäla mig till en vanlig icketurbo turnering igår tillsammans med 7 turbosar och den var klar typ 25 minuter efter den sista turbon var klar. Det var ungefär som att titta på när målarfärg torkar.

 

Tycker absolut du ska prova spela lite på party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har glömt att vikta att pokerstars har lägre rake än party på de nivåer du nämner. Detta borde kompensera lite för spelarna som du är inne på. Själv har jag svårt att bestämma mig för hur jag ska vikta deras vip-program.

 

Jag började minnas igår också att empirepoker hade en form av vipprogram, men de kanske avslutade det när de joinade party. Annars skulle den kanske kunna vara bättre för just sngs.

 

Tycker också det ska bli mycket intressant att se hur pokerstars nya klient kommer att bli. Om den håller bra klass så kommer stars dra ifrån tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra synpunkt journeyman. Klart man måste ta raken i beaktande.

 

PS 25+2 = 8%

PS 55+5 = 9%(!! lite konstigt med högre andel rake på en högre nivå)

PP 20+2 = 10%

PP 30+3 = 10%

PP 50+5 = 10%

 

På detta område vinner stars rätt så solklart. Det är svårt att göra några egentliga jämförelser hur lönsam en nivå är innan man vet sin roi på de aktuella nivåer. Dock så är jag nästan säker på att jag har ett par eller tre % bättre roi(eller ännu mer) på party då det nästan alltid är ett par killar med som är totalt dead money. Dessa är inte lika vanliga på stars och en stor del av min (potentiellt??) positiva roi kommer från dessa megafiskar. Däremot så är det ju större inköp i stars turnerinar, iaf de 2 varianter jag spelar nu. Å andra sidan så tar ju turneringarna kortare tid på party än stars och de fylls upp snabbare.

 

Tja, man kan hålla på och analysera för och nackdelar i all evinnerlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

första setet ikväll blev

8 starter, 0-1-2. Har fortfarande en del otur headsup, har svårt att vinna, istället många andraplatser.

 

Ett par händer:

 

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t40 (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: Bet The Pot)

 

UTG+2 (t2856)

MP1 (t2000)

MP2 (t690)

MP3 (t1940)

CO (t2854)

Button (t1940)

SB (t1760)

Hero (t1960)

UTG (t2000)

UTG+1 (t2000)

 

Preflop: Hero is BB with [9d], [Ts].

3 folds, MP1 calls t40, 1 fold, MP3 calls t40, CO calls t40, 1 fold, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (t200) [3h], [Tc], [5s] (5 players)

SB bets t100, Hero raises to t250, MP1 folds, MP3 folds, CO folds, SB calls t150.

 

Turn: (t700) [2c] (2 players)

SB bets t200, Hero calls t200.

 

River: (t1100) [7h] (2 players)

SB bets t235, Hero calls t235.

 

Final Pot: t1570

 

Den här handen var svår. Troligen så leder han ju när han bettar ut på turn, men han gör det ju så billigt så jag måste syna ner med toppar eller??

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: Bet The Pot)

 

UTG+1 (t5186)

MP1 (t4853)

MP2 (t1640)

CO (t830)

Button (t1430)

SB (t680)

Hero (t2266)

UTG (t3115)

 

Preflop: Hero is BB with [Kh], [Qh].

2 folds, MP1 raises to t400, 4 folds, Hero calls t200.

 

Flop: (t900) [Qs], [4s], [Th] (2 players)

Hero checks, MP1 bets t400, MP1 folds.

 

Final Pot: t1300

Tyckte miniraisen innan flop var ok att calla mot storstacken. Sen på floppen checkraisade jag allin och var nöjd att ha fått lite betalt. Några andra ideer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En upptäckt jag gjorde under det senaste setet var att det är väldigt tufft att hinna med 8 bord turbo sitandgos på en bärbar burk och en gamma skräpig 17" skärm. Får vänta med att spela på 2 skärmar tills jag inhandlar två platta 20-tummare istället. 6 bord på den bärbara klarar jag utan problemm, iaf på stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

efter allt snack om stars vs party så blev jag sugen på att spela stars igen. Jag vill även säkra guldvip för månaden och passa på att håva in lite fpp när de kör dubbla vip- och fpp-poäng för att fira 6 miljarder händer utdelade. Spelade 2 set om 8 bord och oturen grinade mig återigen illa i ansiktet när vi var headsup. I åtminstone 3 av headsupbataljerna var jag stor chipleader och en annan gång hade vi liknande stackar och allin med 80%are för mig. Nåja det kommer att vända.

 

16 turneringar

1-2-3: 1-3-2

itm: 37.5

roi: -6.25

res: -27$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: Bet The Pot)

 

MP1 (t1500)

MP2 (t1440)

MP3 (t1480)

Hero (t1470)

Button (t1470)

SB (t1380)

BB (t1560)

UTG (t1930)

UTG+1 (t1270)

 

Preflop: Hero is CO with [Qs], [Qh].

5 folds, Hero raises to t60, 2 folds, BB calls t40.

 

Flop: (t130) [Kc], [Kh], [4d] (2 players)

BB checks, Hero bets t80, BB calls t80.

 

Turn: (t290) [6c] (2 players)

BB checks, Hero checks.

 

River: (t290) [2s] (2 players)

BB bets t480, Hero calls t480.

 

Final Pot: t1250

 

Bör jag betta vidare på turn här eller gör jag rätt som försöker få potten liten ifall han skulle sitta med en kung?

 

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: Bet The Pot)

 

MP2 (t1315)

Hero (t1380)

Button (t1940)

SB (t1530)

BB (t895)

UTG (t1415)

UTG+1 (t3600)

MP1 (t1425)

 

Preflop: Hero is CO with [Jc], [Jh].

1 fold, UTG+1 raises to t150, 2 folds, Hero calls t150, 3 folds.

 

Flop: (t375) [2h], [5h], [6h] (2 players)

UTG+1 bets t350, Hero raises to t1230, UTG+1 calls t880.

 

Turn: (t2835) [Qh] (2 players)

 

River: (t2835) [Ad] (2 players)

 

Final Pot: t2835

 

Results in white below:

UTG+1 has 3c 3s (one pair, threes).

Hero has Jc Jh (flush, queen high).

Outcome: Hero wins t2835.

Sicken tomtenisse!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tur och otur jämnar tydligen ut sig fortare än man tror. Sista setet för dagen blev riktigt nice och jag vann de headsup som jag hade nån chans i, vände tom. ett 20-80 underläge. Den jag förlorade hade jag 200 marker kvar i när den började.

 

Sammanfattning av dagen:

 

Party

Antal: 24

1-2-3: 1-6-3

itm: 41,67%

roi: 9,85%

resultat: $52,00

 

Stars

Antal: 24

1-2-3: 4-4-2

itm: 41,67%

ROI: 25,00%

resultat: $162,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag går och lägger mig så måste jag bara visa en riktigt sjuk hand somjag spelade idag.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: Bet The Pot)

 

MP2 (t1440)

MP3 (t910)

CO (t1400)

Button (t1470)

SB (t1480)

Hero (t1500)

UTG (t1500)

UTG+1 (t2230)

MP1 (t1570)

 

Preflop: Hero is BB with [Th], [6h].

5 folds, CO calls t20, Button calls t20, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (t80) [6d], [6c], [4h] (4 players)

SB checks, Hero bets t40, CO calls t40, Button calls t40, SB calls t40.

 

Turn: (t240) [Td] (4 players)

SB checks, Hero checks, CO bets t60, Button raises to t120, SB folds, Hero calls t120, CO calls t60.

 

River: (t600) [Qs] (3 players)

Hero bets t440, CO calls t440, Button raises to t1290, Hero raises to t1320, CO calls t780 (All-In).

 

Final Pot: t4430

 

Results in white below:

Hero has Th 6h (full house, sixes full of tens).

CO has 4d 4c (full house, fours full of sixes).

Button has Tc Ts (full house, tens full of sixes).

Outcome: Button wins t4430.

 

Asså, får jag inte slowspela den här handen på turn så kan man ju aldrig slowspela nånting. :) och floppad kåk med 44 för fi räcker till tredje bästa hand till slut. Helt crazy.

 

Den sjukaste handen jag spelat var faktiskt live. Kommer inte ihåg stackstorlekar och liknande men det är heller inte väsentligt. Turnering, vi närmar oss ballongen, jag börjar bli lite short. Hittar 99 på cutoff(kanske?) Jag ställer såklart, får syn av KK. Skit!! Floppar såklart en 9:a och tar ledningen, han turnar en K och jag rivrar in den sista 9:an. Snacka om att slitas mellan hopp och förtvivlan. Sådana händer alltför ofta kan inte vara bra för hälsan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QQ handen hade jag spelat precis som du. Onödigt att skrämma bort han om du leder och har han en K så kommer du undan billigare.

 

Jag kom att tänka på en annan sak i val mellan pokerstars och party. Klarar du att spela fler bord med partys kleint? För om så är fallet så borde värdet i det viktas högre än alla de andra faktorerna. Det är helt enkelt såpass stor extra förtjänst per timme på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag kom att tänka på en annan sak i val mellan pokerstars och party. Klarar du att spela fler bord med partys kleint? För om så är fallet så borde värdet i det viktas högre än alla de andra faktorerna. Det är helt enkelt såpass stor extra förtjänst per timme på det.

 

Mmmm.. de skärmar jag har just nu.. en bärbar 15" och en gammal skruttig 17" är ju inte idealiska. Köper jag dock de 2 platta 20" så kan jag ju spela helt utan överlapp, då blir det inga problem. Jag provade att spela 8 på party igår men jag timade ut hela tiden och hann helt enkelt inte med. 6 däremot på samma skärm funkar hyfsat. Däremotkan jag spela 8 stycken på stars med den nuvarande skäruppsättningen helt utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev det 2 set på stars med nåot negativt resultat:

Antal: 16

1-2-3: 0-4-3

itm: 43.75

roi: -6.25

resultat: 27$

 

På morgonen har jag spelat ett set med resultatraden 74123222. Inte illa, även om jag gärna hade vunnit nån till av headsup matcherna. Annars är jag rätt nöjd med mitt spel just nu, Har börjat försöka stjäla lite mer med mariginella händer i bra position även så tidigt som 50/100 men framförallt 75/150. Det är nog där jag måste sätta fart om jag skall ha mer chips senare och vinna fler sitandgos. Jag vägrar tro att det är mitt headsupspel som gör att jag vunnit 33 men förlorat 48. Mitt bubbelspel är jag rätt nöjd med som det är men det blir ju alltid mer aggressivt när man vunnit en period. Får jag en förluststreak så blir jag alltid med försiktig och jag måste jobba på det också.

 

Kommer spela mer under dagen då det är sambo/barnfritt idag. Ikväll blir det Stars vipfrirullar och även fpp-frirullarna till Wsop på samma site. Blir skoj att spela lite fler multis, var ett tag sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...