staris Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 På herrmiddagen för två veckor sedan hade vi en pokerturnering. Detta under ledning av pokerproffset Peter Gunnarsson. Okej, jag åkte ur turneringen först och var grymt missnöjd med det. Å andra sidan kunde jag i stället ägna mig åt att dricka mer öl. Det var första gången jag spelade poker. I varje fall LIVE. Jag har kört på nätet under ca ett år. På multipoker 3/6 gick det riktigt bra ett tag, men upp som en sol, ner som en pannkaka. Otur, tyckte jag då. Nu har jag läst på lite och gör en nystart. Förhoppningsvis kan jag dra lärdom av de misstag jag gjort. Och att skriva dagbok kan vara en del av att hålla modet uppe i motgång och behålla diciplinen vid medgång. Jag har varit en lös, aggressiv spelare. Just det, fisken som ni alla älskar att möta. Och när jag vann ville jag vinna ännu mer, och det gör man genom att vara med i fler potter, eller hur *lol* Allt över Q8o spelades hårt och aggressivt. Hur kan ett dylikt spel förlora? Nu har jag tightat upp mig rejält! Många viktiga lärdomar har jag fått från att spela turneringar, men turneringsspelet får ligga på is en stund, det också. Nu ska jag spela 0,25/0,5 FL och se till att bli bekväm på den nivån. Lyckas jag inte med det får jag väl helt enkelt gå ner ett steg till. NL vågar jag mig inte på eftersom mitt PF spel är åt helvete för löst och jag har en förmåga att stoppa massor av keramik mitt på bordet, speciellt när allt talar för att en läggning är det riktiga alternativet. Återstår att se om det kan bli någon bankrulle av en tightare (men fortfarande aggressiv) spelstil.
Recommended Posts