Gå till innehåll

staris, kör SnG innan rullen tar slut


staris

Recommended Posts

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du spelar alldeles för högt för din bankrulle (1-2$ med 200 i rullen?) Fattar inte ens vad du håller på med i 90% av händerna. Om du vill lära dig spela bättre, läs ett par böcker, kolla ofta i handanalys delen och gå ner i nivå...

 

Tackar för tipsen. Jag har gått ner både i rulle och nivå.

Om jag fortsätter efter den här rullen får vi se. Det är kul att spela poker.

 

HH postar jag inte för att jag vill visa pokervärlden hur bra och lurig spelare jag är. Snarare för att visa hur de är spelade och kanske få tips om hur de borde spelas.

 

Att du inte förstår vad jag håller på med är fullt förståeligt. Jag är ju fortfarande en förlorande spelare. Men det är jag beredd att ändra på. Jag måste hitta en vinnande spelstil. (tight med 15% flops seen gick rent åt helvete på FR FL 0,25/0,5)

 

Slutligen, tack för att du tog dig tid att kommentera min dagbok.

 

Ska läsa lite Sklanski när jag inte spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde mestadels SnG igår. Det gick inte bra.

Spelade CG en timme och plussade $13 på det. Så resultatet för gårdagen blev -$8,5

 

Nu är tanken att jag ska sätta mig och grinda lite 0,25 FR FL. Eventuellt kör jag några SnG lite senare.

 

Den bästa handen från gårdagen är när jag går all in, andra handen i en SnG. Det var ett feltryck.... jag hade 63o. Fick tyvärr syn på den av en spelare ( K6o ). Hade därefter 8 BB kvar på första nivån. Hamnade till slut på placering 6 av 20 startande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter några knackiga dagar med lite motgång, speciellt i SnG lyckades jag klonka hem två SnG i rad. Kändes bra. Och det gjore att det omedelbara gulningshotet för BR:n försvann.

 

Fortfarande massor att hämta upp. Hat tagit lite hjälp av sklanski i FL. I SnG är det Rock n roll strategi som gäller :)

En hand när jag dubblar upp på bubblan.

 

Min tanke är att jag har sannolikt bäst hand efter floppen. Fi går All in. Om han träffat bra hade han slow-spelat handen i stället. Nu vill han få mig att lägga mig. Har han färg eller stegdrag borde han inte ställa in utan mjölka vidare. (Men visst, vad som helst är möjligt på bubblan)

 

Jag var ganska säker på att jag hade bästa handen och Fi hade 5-6 outs.

Ni andra som gillar SnG, är tanken rätt?

 

 

ianeddie posts Small Blind 200

assomario posts Big Blind 400

Dealing cards

Your cards 8d 8h

 

mosterconni folds

stjernbecker raises 800

ianeddie folds

assomario calls 400

Dealing Flop 7h 3c 6c

 

assomario goes All-in 4,085

stjernbecker goes All-in 3,240

Dealing Turn 7h 3c 6c Qs

 

Dealing River 7h 3c 6c Qs 2c

 

Resultat i vitt nedan.

 

stjernbecker shows One Pair 8d 8h

assomario shows One Pair Ks 3d

845 returned to assomario

Winner is stjernbecker with One Pair 6c 7h 8d 8h Qs 8,280

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På herrmiddagen för två veckor sedan hade vi en pokerturnering. Detta under ledning av pokerproffset Peter Gunnarsson.

 

Okej, jag åkte ur turneringen först och var grymt missnöjd med det. Å andra sidan kunde jag i stället ägna mig åt att dricka mer öl.

 

Det var första gången jag spelade poker. I varje fall LIVE. Jag har kört på nätet under ca ett år.

På multipoker 3/6 gick det riktigt bra ett tag, men upp som en sol, ner som en pannkaka.

Otur, tyckte jag då.

 

Nu har jag läst på lite och gör en nystart. Förhoppningsvis kan jag dra lärdom av de misstag jag gjort.

 

Och att skriva dagbok kan vara en del av att hålla modet uppe i motgång och behålla diciplinen vid medgång.

 

Jag har varit en lös, aggressiv spelare. Just det, fisken som ni alla älskar att möta. Och när jag vann ville jag vinna ännu mer, och det gör man genom att vara med i fler potter, eller hur *lol*

Allt över Q8o spelades hårt och aggressivt. Hur kan ett dylikt spel förlora?

 

Nu har jag tightat upp mig rejält! Många viktiga lärdomar har jag fått från att spela turneringar, men turneringsspelet får ligga på is en stund, det också.

 

Nu ska jag spela 0,25/0,5 FL och se till att bli bekväm på den nivån. Lyckas jag inte med det får jag väl helt enkelt gå ner ett steg till. NL vågar jag mig inte på eftersom mitt PF spel är åt helvete för löst och jag har en förmåga att stoppa massor av keramik mitt på bordet, speciellt när allt talar för att en läggning är det riktiga alternativet.

 

Återstår att se om det kan bli någon bankrulle av en tightare (men fortfarande aggressiv) spelstil.

 

 

du måste spela tightare i FL än NL. lycka till dock! har mött Peter Gunnarsson i en turnering, grymt duktig kille.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Än är rullen inte gul. Men det är inte mycket kvar.

 

Förutom pokern måste jag slipa mina BR-management kunskaper.

 

Har kvar $31 på CD.

Hittade till min stora förtjusning $1 på pacifickontot. Så nu kan jag köra 0,05/0,1 på pacific. *lol*

På CD kör jag 0,25/0,5 även om det inte motsvarar nuvarande BR. Lägre än så är för trist, helt enkelt. Och lägre än så kör jag på pacific.

 

SnG fortsätter jag med eftersom det är kul :)

 

CDpoker: $31

Pacific: $1

 

Nu ska jag spela lite så att jag kan posta några HH i kväll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att jag tycker att jag spelar hyffsat tight i FL.

 

Mestadels spelar jag SH, max 6, så då bör handdistributinen bli lite lösare (ser ca 25% floppar FL SH)

De gånger jag spelar FR ser jag 14% av flopparna.

 

Så jag är nog tillräckligt tight PF. Men mitt problem att jag inte är tillräckligt tight efter floppen kan jag hålla med om, och försöker jobba med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nadylandcdj posts Small Blind 100

stjernbecker posts Big Blind 200

Dealing cards

Your cards 7s 2d

hartspur calls 200

 

STL777 folds

Rip666 folds

Webbster folds

Labosonic folds

AnDracoX folds

Daniel18 folds

looother folds

nadylandcdj folds

stjernbecker checks

Dealing Flop 9c 2h 5d

 

stjernbecker checks

hartspur bets 200

stjernbecker raises 400 Inte en chas att han har träffat den floppen... Tror jag.

hartspur calls 200

 

Dealing Turn 9c 2h 5d 8d

stjernbecker bets 200

hartspur calls 200

Dealing River 9c 2h 5d 8d 7c

stjernbecker bets 200

hartspur folds

Winner is stjernbecker 1,900

 

 

Visst, kunde lika gärna gått åt helvete. Men lite chanser måste man ta i SnG. Det gick vägen den här gången. Å andra sidan, en spelare i mittposition skulle träffat är ganska osannolikt. Högt par? ja, inte omöjligt.

 

skulle ni spela anorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackstorlekar är givetvis också intressant i sammanhanget.

 

Inte bara intressant utan helt nödvändigt för att kunna analysera överhuvudtaget.

 

Helt klart!

Personligen spelar jag aggressivare om jag är chipleader i jämförelse med de jag spelar mot i just den handen.

Har inte lyckats få ut stackstorlekarna i HH. Ska mecka med det.

 

Är det här överaggro?

 

stjernbecker posts Small Blind 200

kierondyer posts Big Blind 400

Dealing cards

Your cards Ah Jh

stjernbecker calls 200

kierondyer checks

Dealing Flop Kh 8c 5h

kierondyer goes All-in 10,960

stjernbecker goes All-in 8,240

Dealing Turn Kh 8c 5h 6s

Dealing River Kh 8c 5h 6s Js

kierondyer shows One Pair Kd 2h

stjernbecker shows One Pair Ah Jh

Winner is kierondyer with One Pair 6s 8c Js Kd Kh 20,000

stjernbecker has finished tournament in 2. place

kierondyer has finished tournament in 1. place

 

 

har svårt att släppa en sådan dragning med överkort och färgdrag i slutet av SnG (även med 3-4 spelare kvar) .

Bör handen spelas, bör den kastas åt *******?

 

Nu har jag spelat eftermiddagssessionen.

 

BR CDpoker $52,65

BR Pacific $4,04

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det blivit sex SnG, som bäst 3:a.

En SnG med 35 spelare på Pacific, men man blir sjuk i huvudet av deras långsamma och tråkiga klient! CDpokers klient är tusen gånger bättre, och ni som kört den vet att den inte är speciellt bra...

 

Det har inte varit riktigt fokuserat spel. Jag har spelat och jobbat samtidigt, och då spelar man med korten och stacken, men har ite riktigt koll på motståndarnas "ovanor".

 

Körde även runt 50 händer CG och reparerade lite av skadan från SnG.

 

Kanske kör en runda till i kväll om jag orkar. Kanske til och med letar upp någon kul hand att visa up.

 

Än är jag inte gul. Och jag tror att det är SnG spelandets förtjänst, jg hinner inte förlora lika mycket där som i CG *lol*

 

BR CDPoker $61,8

BR Pacific $1,5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BR Pacific $1,5

 

Känns som om det är läge att "göra en Jessica" med Pacificrullen! Han förvandlade ju €70 till €10k på mindre än en vecka. Alltså bör ju du kunna förvandla dina $1,5 till ca $150!

 

Fy fan vad jag garvade när jag läste det här.

 

Pallar man bara med pacifics tröga klient så kanske det inte är omöjligt.

 

Man kanske bör gå över till NL spel i så fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag resultatet för dollarn jag hade på pacific. Den är nu gul. Skönt, slipper jag fundera på den.

 

Rullen på CD har decimerats något.

 

Hade några fina händer som jag tänkte posta och ojja mig över. Men när jag analyserade dem i efterhand såg jag hur inihelvete dåligt jag spelat dem. jag behöver inte förnedra mig själv mer, så jag har stoppat dem i byrålådan.

 

Kör nog några SnG i kväll, sedan får vi se vad som händer med rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något för er att bita i (kanske). Alla ni som räknar på sannolikheter, EV och odds :)

 

Du står framför 10 dörrar. Bakon en av dörrarna finns ett pris.

Du får välja en dörr. Därefter kommer 8 av de tomma dörrarna som du inte valt att öppnas.

 

Nu ska nu välja igen, och det som finns bakom dörren får du. Bakon en av dörrarna finns priset, bakon med andra - Ingenting!

 

Vilken dörr väljer du för att ha störst chans att få prisen.

 

Den du valde först eller den andra dörren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något för er att bita i (kanske). Alla ni som räknar på sannolikheter, EV och odds :)

 

Du står framför 10 dörrar. Bakon en av dörrarna finns ett pris.

Du får välja en dörr. Därefter kommer 8 av de tomma dörrarna som du inte valt att öppnas.

 

Nu ska nu välja igen, och det som finns bakom dörren får du. Bakon en av dörrarna finns priset, bakon med andra - Ingenting!

 

Vilken dörr väljer du för att ha störst chans att få prisen.

 

Den du valde först eller den andra dörren?

 

um fattar 0 faktiskt, får väl gå på read?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...