Gå till innehåll

staris, kör SnG innan rullen tar slut


staris

Recommended Posts

På herrmiddagen för två veckor sedan hade vi en pokerturnering. Detta under ledning av pokerproffset Peter Gunnarsson.

 

Okej, jag åkte ur turneringen först och var grymt missnöjd med det. Å andra sidan kunde jag i stället ägna mig åt att dricka mer öl.

 

Det var första gången jag spelade poker. I varje fall LIVE. Jag har kört på nätet under ca ett år.

På multipoker 3/6 gick det riktigt bra ett tag, men upp som en sol, ner som en pannkaka.

Otur, tyckte jag då.

 

Nu har jag läst på lite och gör en nystart. Förhoppningsvis kan jag dra lärdom av de misstag jag gjort.

 

Och att skriva dagbok kan vara en del av att hålla modet uppe i motgång och behålla diciplinen vid medgång.

 

Jag har varit en lös, aggressiv spelare. Just det, fisken som ni alla älskar att möta. Och när jag vann ville jag vinna ännu mer, och det gör man genom att vara med i fler potter, eller hur *lol*

Allt över Q8o spelades hårt och aggressivt. Hur kan ett dylikt spel förlora?

 

Nu har jag tightat upp mig rejält! Många viktiga lärdomar har jag fått från att spela turneringar, men turneringsspelet får ligga på is en stund, det också.

 

Nu ska jag spela 0,25/0,5 FL och se till att bli bekväm på den nivån. Lyckas jag inte med det får jag väl helt enkelt gå ner ett steg till. NL vågar jag mig inte på eftersom mitt PF spel är åt helvete för löst och jag har en förmåga att stoppa massor av keramik mitt på bordet, speciellt när allt talar för att en läggning är det riktiga alternativet.

 

Återstår att se om det kan bli någon bankrulle av en tightare (men fortfarande aggressiv) spelstil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Läs guiden utav parre här, och tänk om en gång till.

 

Jag tackar för synpunkterna!

 

Kritik tas tacksamt emot, oavsett om den avser poker eller någonting annat.

 

Pokern är i alla fall inne i en rejäl svacka för tillfället. Jag tycker ändå att spelet är relativt bra.

Nu ska jag spela lite till, och i helgen ska jag ta mig lite tid åt att gå igenom handhistoriken för att se om jag "läcker" eller om svackan ligger inom spelets varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fortsätter nedåt för vår hjälte.

 

Att spela tight tär på krafterna, inte minst när man äntligen får en spelbar hand och floppen är åt helvete.

Då kommer tilten krypande. man bara måste spela en hand även om det är en skithand. Och man tänker raisa tills motståndarna blir blåa i ansiktet.

Hittills har jag lyckats stoppa impulserna.

 

Om det vänder till vinst får jag väl försöka gneta ihop till en ny bra skärm så att jag kan köra flera bord samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har pelat hela dagen idag. Och hämtat upp lite.

Mycket tight har det blivit idag.

 

Nu på kvällen försöket jag mig på en SnG 40 pers.

 

Skulle den här handen spelats annorlunda.

 

Seat 3 is the button

Total number of players : 9

Seat 10: HERO ( $655 )

Seat 1: sallyz ( $1030 )

Seat 2: pwdin ( $448 )

Seat 3: villaboy ( $1795 )

Seat 4: Marco368 ( $949 )

Seat 5: HAMID34 ( $1563 )

Seat 6: bibgbob1 ( $995 )

Seat 7: gumse111 ( $1190 )

Seat 8: tigeruk3 ( $960 )

Marco368 posts small blind [$25].

HAMID34 posts big blind [$50].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Ac Jd ]

bibgbob1 folds.

gumse111 folds.

tigeruk3 folds.

HERO calls [$50].

sallyz folds.

pwdin calls [$50].

villaboy folds.

Marco368 calls [$25].

HAMID34 checks.

** Dealing Flop ** [ 6h, 5c, As ]

Marco368 checks.

HAMID34 checks.

HERO bets [$100].

pwdin folds.

Marco368 calls [$100].

HAMID34 calls [$100].

** Dealing Turn ** [ 8h ]

Marco368 checks.

HAMID34 goes All-in [$1413].

 

Funderar... A och stor kicker? två par? tretal? ....Who dares win!

 

HERO goes All-in [$505].

Marco368 goes All-in [$799].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fullring FL 0,25/05 backar fortfarande.

 

Spelet håller jag tight, runt 15% händer spelade och jag har inte spelat några riktigt dumma händer efter ploppen heller. Några händer som jag borde varit aggressivare i, några händer som jag borde lagt mig tidigare och begripit att jag trots bra kort var slagen.

Spelet vill inte riktigt fungera.

 

Nu har jag testat lite SH FL på 0,5/1 nivån. Här ligger jag lite plus i alla fall, hittills.

 

Åkte på en tråkig utdragning.

Sitter på BB med 37o. 3 fold och 2 check så jag limpar in och träffar stege på floppen (regnbåge). Bäst att inte göra för mycket oväsen av sig, tänker jag och checkar.

Siste man ut bettar och jag checkar, och fi2 checkar.

Turn är inte bra alls!

7 och nu börjar jag förbanna mitt slöspelande. Bet på denföljs av fold och raise. Inte bra! Jag ser två lägen, Re raise eller fold. Väljer Re-raise och får check.

Nu kommer rivern. 8. Ingen risk för färg i alla fall. Check följs av raise. Jag måste ju se vad Fi har. Han visar upp 9 10.

Tja, han hade lite tur och kanske oddsen med sig, jag har inte räknat på det. Och jag känner inte att jag kunde spelat mycket annorlunda. Kanske lägga mig på Turn när jag fick motstånd.

Men i SH kan man få ganska mycket motstånd av någon som träffat lågt par med hög kicker.

 

 

Men SH FL är kul. Jag fungerar bättre på 0,5/1 än lägre nivåer. Det är kanske så att jag spelar händer som inte fungerar bra mot flera motståndare utan fold equity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen poker på 2 dagar. Jag var tvunget att jobba klart med 3 årsredovisningar. Den enda pausen jag tog var för att fullgöra mina äktenskapliga pliter gentemot min kära fru :)

 

Nu ska jag jobba på med pokern lite. FL fullring låg limit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte hunnit spela speciellt mycket de senaste dagarna. Men några hundra händer har det blivit.

 

Eftersom FR på 0,25/0,5 inte alls gått bra gick jag upp och skottade lite. Jag testar hur ladbrokes fungerar, men det är ett helvete att hitta spelare när det är lågperiod. Hittade några som spelade SH på 2/4 nivån. Okej, tänkte jag, få se hur det går... Och det gick över förväntan!

 

När två av motständarna tröttande på att loosa gick jag också. Hittade i stället ett SH bord på 3/6 Det gick riktigt bra där också. när jag spelat två händer riktigt dåligt och förlorat största delen av vad jag dragit in gick jag från bordet. Skänt att mna någon gång kan gå när man ligger på plus och märker att spelet är okoncentrerat.

 

Efter det har det blivit några sessioner på nivåerna mellan 1/2 till 3/6. Inget stort plus, men samtliga sessioner har slutat på plus. Tack. det behövde mitt självförtroende...OCH min BR.

 

Utanför pokerrummen har jag varit en sväng på Lundakarnevalen.

Eurovision var jag tvungen att se på. Och äntligen vann rätt låt. GRATTIS Finnland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bankrullen ($100) på pacific har jag lyckats gula. Efter det tog jag en ordentlig funderare. Är jag en förlorande spelare? Inte omöjligt! Det är nog ganska möjligt till och med.

 

Okej, hur går jag nu vidare... Tankarna fortsätter att snurra i huvudet.

 

Är jag en dålig spelare? Det är inte heller omöjligt... Men det finns många som är ännu sämre.

Jag gör fortfarande många misstag som gör att det läcker pengar. Men att ändra spelsätt är lättare sagt än gjort. Även om jag känner till några av mina svagheter fortsätter man att göra samma misstag gång på gång.

Det är en sak som skiljer en bra spelare från en dålig. En bra spelare gör misstag, men bara en gång . Dåliga spelare fortsätter göra misstag.

 

Okej, hur går jag nu vidare... Antingen ser jag mig slagen redan nu, eller så fortsätter jag. Men hur. Jag vill fortsätta. Det är kul att spela poker.

 

Jag ger pokerprojektet $500 till. Gular jag dem ser jag mig slagen. 500 är tillräcklig BR om jag är vinnande. Är jag forlorande spelare kommer jag att gula, och då kommer jag att fortsätta förlora oavsett hur jag gör.

 

Dags att testa CDpoker. Jag har 90 dagar på mig att cleara deras bonus.

På min låga nivå är det inte gjort i en handvändning. Jag måste skrapa ihop 335 rakeade händer per dag.

 

Oj vad långt inlägg det blev.

 

Status efter två dagars spel på CDpoker SH FL

 

 

BR $566 +$66 (månaden -$34)

554 spelade händer (inte alla rakeade, tyvärr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CDpoker har en del trevliga SnG tourneringar.

 

Jag trstade att köra några av deras jackpotturneringar. (som spelare tänker man att "chansen finns"....) och det är en klart lockande jackpot på 25000 dollar. Så får man ta att raken är något högre.

 

Oavsett så gick det riktigt bra. de två första SnG klonkades. Sedan blev det en 3:e plats. Ochj en 7:e plats (floppade stege, ess hög. Fi synade med 2 par, K 10 och träffade kåk på rivern) Sånt får man räkna med.

 

SnG blir det nog mer av för min del.

 

BR $609 (+$9 hela månaden)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt, när det gått bra en stund kom tomten i mig fram igen.

 

Tomtade bort det jag vunnit på CD på riktigt dåligt, slaskigt och tomtigt spel.. Usch! Jag är sååå besviken på mig själv.

 

Det är sin sak att förlora när man spelar bra. Det ligger i spelets natur, att en del är tur. Men att spela dåligt är oförlåtligt.

Och inte nog att jag spelade dåligt. Det fanns inga bord lediga på min normala nivå, så jag hittade bord på högre nivåer som jag naturligtvis skulle dominera!

 

Dåligt spel, bättre motspelare än normalt och högre insatser. BRA kombination!

 

Nu ska jag grinda lite diciplinerat på 0.25/0.5... Om sådär 100 timmar har jag kanske lyckats reparera skadan!

 

Hade tänkt ta en eller två SnG.

 

BR $500 (månadsresultat -$100)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både negativ varians och tilt.

 

Ned går neråt. Många händer har varit ren otur. Får AA, ingen följer till flopp.

AA flir slaget av royal straight flush på rivern... (fi kunde ha en flush på rivern, men det var en riktig fisk, så han kunde i och för sig ha vad som helst :)

Det har fortsatt lite i den stilen . När korten varit bra har antingen ingen gått med eller så har floppen missat totalt.

 

Tilten har slagit till och jag har tomtat bort ganska många BB på riktigt dåligt spel. Men även när jag tycker att jag spelar stabilt går det neråt. Det känns inte bra. Men det ingår väl att man får känna på vaiansen.

 

 

BR 420 -80 (månaden -180)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så mycket spel, men fortsatt nedåt, nedåt och nedåt.

 

Efter skottning på 2/4 och 3/6 korrigerade bankrullen sig lite.

 

Ska försöka posta 2 roliga HH... när de är konverterade.

 

Jag har inhandlat lite pokerlitteratur som ska läsas när jag inte är involverad i potter. Och det blir ganska ofta.

 

(Hittade $70 på mitt ladbrokeskonto som jag trodde var tomt. Ibland är det kul med överraskningar. Någon som vet hur SnG spelet är på Ladbrokes?)

 

BR $420 -80

 

Resultat maj: 0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starting a new hand (#396422720)

 

Något löst bord, ca 55% synar floppen.

PokerboyUSA har talat om att det här är uppvärmning inför en session å 2/4 borden. Men att han helst spelar NL100.

an har nu suttit vid bordet en timme och synat 91% av flopparna. Ganska aggressiv. Raisar gärna med högt kort ess på turn och river.

 

checat posts Small Blind $0.25

pokerboyusa posts Big Blind $0.50

Dealing cards

Your cards Qc Qh

stjernbecker raises $1

lee777 folds

KAMPFDACKEL folds

rangel calls $1

checat raises $1.25

pokerboyusa raises $1.50

stjernbecker calls $1 (Borde nog RR här)

rangel calls $1

checat calls $0.50

 

Dealing Flop Tc Qs 6d Jag gillar floppen... riktigt mycket

 

checat bets $0.50

pokerboyusa raises $1

stjernbecker raises $1.50

rangel folds

checat goes All-in $0.12

pokerboyusa calls $0.50

 

Dealing Turn Tc Qs 6d Ad

 

pokerboyusa bets $1

stjernbecker raises $2

pokerboyusa raises $2

stjernbecker raises $2

pokerboyusa calls $1

 

Dealing River Tc Qs 6d Ad 7d Risk för färg

 

pokerboyusa bets $1

stjernbecker calls $1

pokerboyusa shows Straight Ks Jh

checat shows Two Pair Ah 7h

 

Winner is pokerboyusa with Straight Tc Jh Qs Ks Ad $20.62

[/b]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skottat en hel del på 2/4 och 3/6. Skottar inte hem jättepengar, men ligger på ett genomsnitt 8BB / timme.

Klart större varians i pengar, men inte lika många jobbiga utdragningar.

Fortfarande FL och fortfarande SH.

 

Jag tror att jag tar risken att gå upp på 2/4 utan "formellt" rätt BR. Annars kommer jag att tilta ordentligt.

 

Jag har lite över 3500 händer i pokeroffice och ser floppen 24%av gångerna. Det känns som om det är "lagom" tight. Jag vill inte ha stora svängningar i BR. Hellre en något mindre vinst på slutet och en jämnare BR. I varje fall nu i början.

Om någon har andra riktlinjer, skriv gärna!

 

BR $480

 

Resultat maj: +$60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limit Holdem Ring game

Limit: $1.00/$2

6 players

 

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with K♠ 7♦

UTG raises, UTG+1 calls, CO folds, Button calls, SB folds, Hero calls. Raisaren har snott de 3 tidigare blindarna genom att raisa PF. MIN BB ska han fan inte få ta!!!

 

Flop: 7♣ A♠ Q♣ (8.5SB, 4 players)

Hero bets, UTG calls, UTG+1 folds, Button calls.

 

 

Turn: 7♠ (5.75BB, 3 players)

Hero bets, UTG calls, Button calls.

 

 

River: 9♥ (8.75BB, 3 players)

Hero checks, UTG bets, Button calls, Hero raises, UTG calls, Button folds.

 

 

Results:

Final pot: 13.75BB

 

 

Fi kallade mig både det ena och det andra i chatten, men i sådana här lägen kan man strunta i det och skratta hela vägen till banken :)

 

Jag brukar inte spela sådana här kort i en raisad pott PF ens om jag sitter på BB. Men jag gör det då och då för att visa att man inte alltid kan sno min mörk.

 

Bet på floppen gör jag inte för att jag tror min hand är den bästa. Det är väl snarare för att visa att "här har ni en tokfan"! som kommer att spela handen aggressivt.

 

BR: $545

Månadsresultat +65

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I helgen blev det inte mycket spel. MMen desto mer tiltat spel.

 

Tiltade bort 150 dollar. Jag har aldrigg erkänt för mig själv att jag har tiltproblem, men det verkar jag ha.

När tilten var som värst sneglade jag mot 5/10 borden och tänkte att DÄR...DÄR finns det slantar att skotta hem.

Som tur var lade jag ner den idén.

 

Ser jag på min tidigare statistik så verkar det vara så att jag loosar på helgerna. Ska nog ta och sluta spela poker på helgerna.

Det får bli schack med ungarna i stället *lol*

 

Nu börjar min SnG. See ya

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har varit berg-och-dalbana så det står härliga till.

 

Jobbade ihop bankrullen efter en liten dipp. Då svängde det.

 

Köpte in på 3/6 igår för 90. Spelade inte så mycket. Hittade inga händer.

 

De få händer jag spelade loosade jag, runner runner straight.... runner runner färg.

Ena fallet hade K8 från BB floppat två par åt mig, och andra hade jag sloppat set ess.

 

Tja, tänkte jag. Folk som synar 70% av flopparna och drar efter allt som går kan inte vinna i längden. In med nya kulor. Som var slut några minuter senare.

 

Spelade SnG i stället. Det gick i varje fall inte back.

 

 

BR $241

 

Resultat: jag vill inte räkna på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket väder vi haft i helgen.

Inte mycket spel. Och det ligger i linje med att jag bestämt mig för att inte spela så mycket på helgerna.

 

Jag var ute och sprang en runda på 1,2 mil i går. Så jag är fortfarande trött. Men det var skönt väder.

 

Jag ska försöka få konverterat några HH under dagen. Det skulle vara kul att få kommentarer om vad man gör som är rätt och vad man gör som är fel.

 

Löfte inför veckan är att själv analysera spelet mer. Ibland när man spelar och förlorar svär man och tycker att man spelade helt rätt. Men när man sedan tittar på handen i efterhand ser man hur totalt felspelad den är.

 

 

BR $255

 

SnG 8 st, -16,8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bli bättre på att posta HH.

 

Starting a new hand (#399747507)

KittySnack posts Small Blind $1

sose62 posts Big Blind $2

Dealing cards

Your cards Qh Qs

 

HERO raises $4

DrunkDiablo folds

shipityes folds

KittySnack calls $3

sose62 calls $2

Dealing Flop 4h 5s Ac

 

KittySnack checks

sose62 checks

HERO bets $2

KittySnack calls $2

sose62 calls $2

Dealing Turn 4h 5s Ac Jh

 

KittySnack checks

sose62 checks

HERO bets $4

KittySnack goes All-in $3.50

sose62 raises $8

HERO calls $4

Dealing River 4h 5s Ac Jh Kh

 

sose62 bets $4

HERO calls $4

sose62 shows Two Pair Jc Ah

Winner is sose62 with Two Pair Jh Jc Kh Ah Ac $43.50

 

------------------------------

 

Oftast funkar de små korten bäst.

Inte minst bland lösa spelare.

 

Starting a new hand (#399746648)

sose62 posts Small Blind $1

HERO posts Big Blind $2

Dealing cards

Your cards 8c 9d

 

DrunkDiablo folds

shipityes calls $2

KittySnack calls $2

sose62 raises $3

HERO calls $2

shipityes calls $2

KittySnack calls $2

Dealing Flop 7h 8d 3c

 

sose62 bets $2

HERO raises $4

shipityes calls $4

KittySnack folds

sose62 calls $2

Dealing Turn 7h 8d 3c 9c

 

sose62 checks

HERO bets $4

shipityes raises $8

sose62 folds

HERO goes All-in $5

shipityes calls $1

Dealing River 7h 8d 3c 9c 7c

 

HERO shows Two Pair 8c 9d

Winner is HERO with Two Pair 7h 8d 8c 9d 9c $44

 

 

 

 

----------------

 

Här fiskas det vilt!

 

Starting a new hand (#398895479)

smokeman posts Small Blind $1

HERO posts Big Blind $2

Dealing cards

Your cards Qs As

 

stretzi folds

Juk1 folds

bcraft raises $4

CAMINANTE folds

smokeman calls $3

HERO raises $4

bcraft calls $2

smokeman calls $2

Dealing Flop 7h Jh 9d

 

smokeman checks

HERO bets $2

bcraft calls $2

smokeman calls $2

Dealing Turn 7h Jh 9d Kc

 

smokeman checks

HERO bets $4

bcraft calls $4

smokeman calls $4

Dealing River 7h Jh 9d Kc 9c

 

smokeman checks

HERO bets $4

bcraft calls $4

smokeman calls $4

smokeman shows Two Pair Ks Td

HERO shows One Pair Qs As

Winner is smokeman with Two Pair 9d 9c Jh Ks Kc $46

 

---------------------------

 

Här får jag för att jag slöspelade.

 

 

Starting a new hand (#400310071)

stlouisbadazz posts Small Blind $0.50

HERO posts Big Blind $1

Dealing cards

Your cards Kh 8s

 

SteveG11 calls $1

stlouisbadazz calls $0.50

HERO checks

Dealing Flop Kd Js 8h

 

stlouisbadazz bets $1

HERO calls $1

SteveG11 folds

Dealing Turn Kd Js 8h 7d

 

stlouisbadazz bets $2

HERO calls $2

Dealing River Kd Js 8h 7d 5c

 

stlouisbadazz bets $2

HERO raises $4

stlouisbadazz raises $4

HERO goes All-in $2.75

stlouisbadazz calls $0.75

stlouisbadazz shows Straight 9s Tc

pegs13 has left the table

Winner is stlouisbadazz with Straight 7d 8h 9s Tc Js $21.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fortsätter nedåt. Jag är med andra ord inte så bra som jag tror. Bara att inse.

 

Jag stiger ner rejält i nivå och grindar ordentligt nu.

Ska testa att köra lite NL på micronivå.

 

Ändrar om strategin lite och kör mer fulla bord.

 

Hoppas rullen kan byggas tillbaka lite. Känner inte alls för att gula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rullen är snart slut. Tänkte att jag skulle spela SnG för resten av den.

 

Jämt skägg på de senaste 40 SnG. Vore ju kul om man kunde börja ta hem lite vinster också. Å andra sidan finns en del att justera i strategin :)

 

Nu kör jag i princip strategi enligt SH FL.

 

Tidigt i turren spelar jag extremt löst. Mycket teori säger att man ska spela tight i början eftersom det ofta är små potter. Man tar en risk för att vinna relativt lite. Jag undrar om den teorin är riktig.

 

Tidigare när jag spelat MTT och SnG har jag spelat efter en tight teori. Och det är klart, att det är ett bra sätt att ta sig till pengarna utan att riska speciellt mycket. Men det blir svårt att ta sig till finalbordet.

 

Genom att spela många händer med connectors eller Ax-s när insatsen är låg kan man skapa en stack som gör det lönt att spela den här typen av händer. De är dessutom lätta att spela.

 

Dålig träff på floppen gör att man kastar handen. Och om man träffar kan man få in relativt mycket i förhållande till insatsen.

Sitter man i sen position har man dessutom bra bluffposition.

 

Nu börjar en MTT jag tänkte bli stenrik på.

 

Se ya!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...