Gå till innehåll

Vad gör jag för fel? Folk kan inte pottodds!


Berglund85

Recommended Posts

Om han räknade med att få betalt som han fick vid träff så var ju synen utan tvekan rätt. Preflop-spelet kan man ju diskutera förstås. Att trycka på turn är väl inte heller alltid bäst, men om man får syn så varför inte? ;)

 

Exakt. Motståndaren har alltså hyffsat bra koll på implicita odds ändå när allt kommer till kritan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han räknade med att få betalt som han fick vid träff så var ju synen utan tvekan rätt. Preflop-spelet kan man ju diskutera förstås. Att trycka på turn är väl inte heller alltid bäst, men om man får syn så varför inte? ;)

 

Exakt. Motståndaren har alltså hyffsat bra koll på implicita odds ändå när allt kommer till kritan...

 

 

Det betvivlar jag skarpt! Spelaren som tog alla mina pengar flydde fältet så fort han vunnit den handen. Jag tror att han själv blev så förvånad över att han vann att han var tvungen att lämna bordet för att smälta det.

 

Man lämnar aldrig ett vinnande bord. Det är helt idiotiskt.

 

 

/Berglund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man lämnar aldrig ett vinnande bord. Det är helt idiotiskt.

 

 

/Berglund

 

Wow, så du har aldrig vunnit på ett bord med andra ord?

Jag menar... annars skulle du väl sitta där än? ;)

 

Han kanske hade något han måste göra? Han kanske inte hade tid att spela mer? En möjlighet är det i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att det är en konstig fråga du ställer...

 

"Hur höga nivåer bör jag spela på för att slippa möta dåliga spelare som är lätta att vinna pengar från?"

 

Om du tror att det är ett problem för dig att de synar utan odds så bör du kanske börja göra det själv.

 

 

Exakt var hittar du det citatet från mig? -Det har jag aldrig skrivit.

 

Vad jag skrev förmodligen var något i stil med. -På vilka nivåer bör jag spela på för att slippa spelare som gör chansartade syningar och som blundar för potodds och liknande?

 

I längden är det säkerligen ingen nackdel för mig, snarare en fördel då jag kommer i längden vinna pengar av dessa spelare. Men när det händer 3 ggr på en dag och 1 fjärdedel av min bankrulle förloras pga. någon annans dumhet. Då blir man sne.

 

Jag gjorde något liknande efter haft oturen att få en sån där roulettehaj efter mig. Jag tänkte, nu jävlar!

 

Nu ska jag med syna med en skithand få kåk och vinna allt! Jag fick 10-7 off suit. Höjning före flopp tvingar många att lägga sig, men inte mig! Jag hade ju för fan 10-7!

 

Floppen kommer: 7-7-5! Regnbåge.

Jag kunde inte tro att det var sant, men här satt jag med en värdelös starthand som utvecklades till en triss. Jag slowspelade mot min motspelares sannolika A-A, K-K, A-K eller Q-Q. Inga farliga kort kom på turn eller river till min eller hans fördel. Efter en höjning på river från fi så går jag all-in. Han synar. Vad tror ni han visar upp?

7-5 off suit !!!!!!

 

 

...

 

/Berglund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man lämnar aldrig ett vinnande bord. Det är helt idiotiskt.

 

 

/Berglund

 

Wow, så du har aldrig vunnit på ett bord med andra ord?

Jag menar... annars skulle du väl sitta där än? ;)

 

Han kanske hade något han måste göra? Han kanske inte hade tid att spela mer? En möjlighet är det i alla fall :)

 

Det första du skrev fattar jag ingenting av... Vadå, skulle jag suttit kvar där? Jag förlorade närmare 80 dollar den timmen... Det var ju knappast vinst.

 

 

Möjligheten finns. Men jag är ledsen, jag tror inte det var anledningen.

Det var den största vinst han vunnit så han sprang ut därifrån innan han förlorade allt.

 

 

/Berglund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett litet skämt "man lämnar aldrig ett vinnande bord"...

 

Klart man måste göra det förr eller senare, annars skulle man ju sitta fast vid bordet i all evighet, eller tills man går back och börjar förlora pengar. ;)

 

Eller det troligaste, tills man inte har tid att spela mer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allesamman! :D

Har också förut undrat varför jag blir utdragen av idioter femtielva ggr om dagen. Men har nu äntligen, efter ett år (fattar lite trögt :oops: ) börjat förstå att problemet antagligen istället är att jag har för liten bankrulle och att jag därför blir så frustrerad.

 

Om Fi har en ordentligt tilltagen rulle så kan han/hon ibland chansa lite (som experiment eller bara för att det är kul) eftersom ett förlorat inköp inte är hela världen. Råkar du komma i vägen för denna chansning så går du på en nit. Eller så är Fi kanske en dålig spelare med mycket pengar, blir likadant iaf.

 

Så mitt råd är....gör som jag gör nu.......bli sur över utdragningar men gå till handhistoriken och kolla igen...ofta har man betat för dåligt preflopp eller har man av nån outgrundlig anledning vägrat släppa postflopp trots att Fi:s bet visar på stark hand.

 

Sammanfattning: Större bankrulle ger mindre frustration vilket ger mindre tilt och mindre förluster. Dessutom är det helt i sin ordning att förlora en del även med korrekt spel....poker är inte helt rättvist.

 

Har jag fel i mina antaganden får ni gärna rätta mig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det kan stämma rätt bra! :) Har inte vågat spela poker sedan jätteförlusten. Ska ge mig på lite till helgen, då jävlar! Då ska det bli dyrt för chanstagarna! 8-)

 

/Berglund

 

 

 

 

Hej allesamman! :D

Har också förut undrat varför jag blir utdragen av idioter femtielva ggr om dagen. Men har nu äntligen, efter ett år (fattar lite trögt :oops: ) börjat förstå att problemet antagligen istället är att jag har för liten bankrulle och att jag därför blir så frustrerad.

 

Om Fi har en ordentligt tilltagen rulle så kan han/hon ibland chansa lite (som experiment eller bara för att det är kul) eftersom ett förlorat inköp inte är hela världen. Råkar du komma i vägen för denna chansning så går du på en nit. Eller så är Fi kanske en dålig spelare med mycket pengar, blir likadant iaf.

 

Så mitt råd är....gör som jag gör nu.......bli sur över utdragningar men gå till handhistoriken och kolla igen...ofta har man betat för dåligt preflopp eller har man av nån outgrundlig anledning vägrat släppa postflopp trots att Fi:s bet visar på stark hand.

 

Sammanfattning: Större bankrulle ger mindre frustration vilket ger mindre tilt och mindre förluster. Dessutom är det helt i sin ordning att förlora en del även med korrekt spel....poker är inte helt rättvist.

 

Har jag fel i mina antaganden får ni gärna rätta mig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kliar o trycka in degen på en skit flopp med överpar när man slowspelat sina AA från tidig pos, oavsett hur rik man är :D

 

skulle alla som drar ut ha stora bankrullar tvivlar jag starkt på, men eftersom fisken hela tiden får in nya pengar så verkar det som så

 

spelar själv jävligt dåligt rel. till min bankrulle, är pank varannan månad så jag är nog den största fisken :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kliar o trycka in degen på en skit flopp med överpar när man slowspelat sina AA från tidig pos, oavsett hur rik man är :D

 

skulle alla som drar ut ha stora bankrullar tvivlar jag starkt på, men eftersom fisken hela tiden får in nya pengar så verkar det som så

 

spelar själv jävligt dåligt rel. till min bankrulle, är pank varannan månad så jag är nog den största fisken :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, ursäkta men jag känner väl igen den situationen. Helt enkelt DÅLIGA spelare med TUR. Det är omöjligt att veta vad de chansar på för kort. Vissa spelare på Svenska Spel kan gå hur långt som helst så fort de får ett par :) Vilket iofs kan vara ganska kul när man har bättre kort själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"med största sannolikhet sitter även min motståndare på en 10:a med förhoppningsvis lägre kicker än en Kung"

 

-nej, det är otroligt mycket större sannolikhet att han sitter på en färg. Det finns endast en kung kvar i leken. När en spelare som inte är så duktigt utan att blinka synar på en flopp med ett färgdrag finns det anledning att misstänka att han sitter på ett färgdrag.

 

Om det finns anledning att tro att du kommer att syna ner då han träffar sin färg så blir hans odds

(9,5+14) mot 5,

eller 4,7:1

mot hans kortodds att träffa på turn,

47/(9+3)

eller ungefär 3,9:1

 

Alltså en riktig syn om du synar ner honom när han träffar.

 

"Jag kan inte slänga min triss utan synar och han visar upp Js-4s och vinner potten på över 30 dollar."

 

Uttrycket "jag kan inte slänga" är sällan ett riktigt tänk då en motståndare ställer in för pott när draget han representar sitter på turn. Den synen är dålig. Du får helt enkelt inse att du sitter mot en motståndare som inte är så duktig och därför är det högst troligt att han har en färg.

 

Har du å andra sidan valt att folda här så har du gjort hans spel till ett dåligt spel som han förlorar pengar på. Genom att syna hans all-in så gör du hans spel till ett helt korrekt spel, det är något du bör tänka på.

 

"Jag hade en bankrulle på 281 dollar när jag startade idag... nu har jag:

207. "

 

"Men när det händer 3 ggr på en dag och 1 fjärdedel av min bankrulle förloras pga. någon annans dumhet."

 

Dumhet eller inte från din motståndares sida så ska du aldrig någonsin behöva förlora en fjärdedel av din bankrulle på en dag. Har du i detta fall blivit utdragen tre gånger så kommer du bli jätteledsen den dagen du blir utdragen tio-tolv gånger och torskar hela din rulle.

 

"vad gör jag för fel?

Spelar jag på för låga nivåer?"

 

Felet du gör är att du inte anpassar spelet till den nivån du spelar på. Det är väldigt viktigt att man lär sig att spela på varje nivå medan man klättrar uppåt, alla nivåer skiljer sig något. På 25NL så är folk inte så duktiga på pottodds, detta är inte något du ska gnälla över utan något du ska utnyttja. Betta högre ändå, färgdraget kommer ALLTID att syna (kanske inte om du ställer in på flopp men du förstår vad jag menar). Men fastna inte i en hand. En triss slår en färg lika ofta som ett par gör det, träffar han sitt drag så ska du inte betala av det...

 

Å sista frågan;

nej, du spelar absolut inte på för låga nivåer, bankrullen bestämmer vilken nivå du ska spela på. Ett vanligt riktmärke man brukar nämna är 30 inköp, det är jättebra om man har men är i ditt fall inte ett krav då din bankrulle är så pass liten att du med största sannolikhet skulle kunna sätta in mer pengar som du får från något annat håll. Alltså är det inte absolut nödvändigt att inte bli pank. Men 20 inköp är nog ett bra nivå att ligga på, att spela 10NL är nog lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högintressant läsning!

 

Men det jag funderar kring är det sista angående min bankrulle och de olika nivåerna. Eftersom jag spelar på NL25 ger det mig knappt 10 inköp. I dagsläget 7,92. Alltså borde jag spela på NL10 som högst?

I och med att jag går ned en nivå så känns inte förlusterna så stora. Om jag tvingas ställa in alla marker för att förhindra ett drag.

 

För det känner jag ofta numera. Ligger det 10 dollar i en pott och jag har med största sannolikhet den bästa handen just då, med två kort kvar. Då Vågar inte jag betta fullt ut, Jag vågar inte slänga in 10 dollar för att ge mina motståndare, eller motståndare såpass dåliga pottodds att det inte är värt att syna. För jag har en oroande känsla av att dem kommer syna i vilket fall. Så varför riskera mer än vad jag har råd med.

 

 

Jag bör väl gå ner en nivå?

Nuvarande rulle: 198$

 

:roll:

/Berglund

 

 

 

"med största sannolikhet sitter även min motståndare på en 10:a med förhoppningsvis lägre kicker än en Kung"

 

-nej, det är otroligt mycket större sannolikhet att han sitter på en färg. Det finns endast en kung kvar i leken. När en spelare som inte är så duktigt utan att blinka synar på en flopp med ett färgdrag finns det anledning att misstänka att han sitter på ett färgdrag.

 

Om det finns anledning att tro att du kommer att syna ner då han träffar sin färg så blir hans odds

(9,5+14) mot 5,

eller 4,7:1

mot hans kortodds att träffa på turn,

47/(9+3)

eller ungefär 3,9:1

 

Alltså en riktig syn om du synar ner honom när han träffar.

 

"Jag kan inte slänga min triss utan synar och han visar upp Js-4s och vinner potten på över 30 dollar."

 

Uttrycket "jag kan inte slänga" är sällan ett riktigt tänk då en motståndare ställer in för pott när draget han representar sitter på turn. Den synen är dålig. Du får helt enkelt inse att du sitter mot en motståndare som inte är så duktig och därför är det högst troligt att han har en färg.

 

Har du å andra sidan valt att folda här så har du gjort hans spel till ett dåligt spel som han förlorar pengar på. Genom att syna hans all-in så gör du hans spel till ett helt korrekt spel, det är något du bör tänka på.

 

"Jag hade en bankrulle på 281 dollar när jag startade idag... nu har jag:

207. "

 

"Men när det händer 3 ggr på en dag och 1 fjärdedel av min bankrulle förloras pga. någon annans dumhet."

 

Dumhet eller inte från din motståndares sida så ska du aldrig någonsin behöva förlora en fjärdedel av din bankrulle på en dag. Har du i detta fall blivit utdragen tre gånger så kommer du bli jätteledsen den dagen du blir utdragen tio-tolv gånger och torskar hela din rulle.

 

"vad gör jag för fel?

Spelar jag på för låga nivåer?"

 

Felet du gör är att du inte anpassar spelet till den nivån du spelar på. Det är väldigt viktigt att man lär sig att spela på varje nivå medan man klättrar uppåt, alla nivåer skiljer sig något. På 25NL så är folk inte så duktiga på pottodds, detta är inte något du ska gnälla över utan något du ska utnyttja. Betta högre ändå, färgdraget kommer ALLTID att syna (kanske inte om du ställer in på flopp men du förstår vad jag menar). Men fastna inte i en hand. En triss slår en färg lika ofta som ett par gör det, träffar han sitt drag så ska du inte betala av det...

 

Å sista frågan;

nej, du spelar absolut inte på för låga nivåer, bankrullen bestämmer vilken nivå du ska spela på. Ett vanligt riktmärke man brukar nämna är 30 inköp, det är jättebra om man har men är i ditt fall inte ett krav då din bankrulle är så pass liten att du med största sannolikhet skulle kunna sätta in mer pengar som du får från något annat håll. Alltså är det inte absolut nödvändigt att inte bli pank. Men 20 inköp är nog ett bra nivå att ligga på, att spela 10NL är nog lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en rulle på $198 så bör du spela NL10

 

 

Ligger det 10 dollar i en pott och jag har med största sannolikhet den bästa handen just då, med två kort kvar. Då Vågar inte jag betta fullt ut, Jag vågar inte slänga in 10 dollar för att ge mina motståndare, eller motståndare såpass dåliga pottodds att det inte är värt att syna. För jag har en oroande känsla av att dem kommer syna i vilket fall.

 

 

Det här är precis de situationer som du ska leta efter. Om du känner dig säker på att du leder på floppen och du har ungefär ett pottbet kvar i din stack så är det ett ypperligt tillfälle att ställa in dem.

De uppstår en av två stycken bra situationer beroende på din motståndare.

 

1.

Han kastar, du vill naturligtvis ha betalt när du har bäst hand men det är ju alltid tråkigt att bli utdragen, att plocka upp en pott som är värd ett inköp utan att visa sin hand (utan risk att bli utdragen) är inte fy skam. Kan du göra det ofta så kommer du snart att bli rik.

 

2.

Den sämre motståndaren; han kommer att syna ditt pottbet på floppen med ett färg-/stegdrag men tanken "det ligger ju så mycket pengar i potten". Den synen är väldigt dålig och det kommer att kosta honom mycket pengar, dvs. du kommer att tjäna mycket pengar på den synen.

 

Det viktiga här är att alternativ ett är bättre än alternativ två, därför ska du se till att det är du som är först in med hela din stack, du vill att han ska vika eventuella drag.

Värt att notera är att i många fall på nivån NL10 så kommer du även att få syn från sämre händer som saknar drag t ex missad AK, pp under ditt toppar mm.

 

Var inte orolig för att du ger motståndaren/na för dåliga odds för att syna, det ger dig en win-win situation där du tjänar pengar oavsett hur de agerar. Väljer motståndaren att syna med ett färgdrag och drar ut dig så var inte ledsen för det, det är ett vinnande spel från din sida. Dessutom så har du ju 19 inköp kvar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna högt pls... Han sätter färgen 3 av 10 ca väl?

 

Du har triss o kan ju oxå klonka kåk, fyrtal med vääldigt dåliga odds men ändå...

 

Har han verkligen EV+ på att syna med drag?

 

För det första sätter han den närmre 4/10

 

Förmodligen har han inte EV+ på att syna så länge inte pottoddsen stämmer på flopp. Om han är medveten om att han har bra implicita odds i den potten är bra så tycker jag inte det var något större fel på synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att det är en konstig fråga du ställer...

 

"Hur höga nivåer bör jag spela på för att slippa möta dåliga spelare som är lätta att vinna pengar från?"

 

Om du tror att det är ett problem för dig att de synar utan odds så bör du kanske börja göra det själv.

 

 

Exakt var hittar du det citatet från mig? -Det har jag aldrig skrivit.

 

Vad jag skrev förmodligen var något i stil med. -På vilka nivåer bör jag spela på för att slippa spelare som gör chansartade syningar och som blundar för potodds och liknande?

 

I längden är det säkerligen ingen nackdel för mig, snarare en fördel då jag kommer i längden vinna pengar av dessa spelare. Men när det händer 3 ggr på en dag och 1 fjärdedel av min bankrulle förloras pga. någon annans dumhet. Då blir man sne.

Nej, jag är medveten om att du inte skrev så (ordagrannt), det var inte meningen att få det att framstå så. Det var en liten ironiserande "översättning" av din fråga.

 

Som många sagt så tjänar du i det långa loppet på att folk synar med taskiga odds. Däremot så ökar det variansen, vilket gör att du behöver en större bankrulle mot dessa spelare. Detta kan enkelt förklaras på följande sätt:

 

Tänk dig utvecklingen av din bankroll som ett diagram. Om du spelar vinnande poker mot denna typ av spelare, så kommer din graf att peka uppåt i det långa loppet. Men på grund av den ökade variansen så kommer grafen att slingra sig både upp och ned en hel del - det är ganska stora "vågor" på grafen. Om du har en stor bankroll så är detta inget problem - grafen kommer ju knappast att träffa botten (dvs noll, gul, pank). Men om du har en liten bankroll så blir varje liten sving rätt stor i förhållande till din bankroll och du riskerar att gula vid varje nedåtswing. Detta trots att grafen pekar uppåt i det långa loppet.

 

Därför är svaret mot dessa spelare inte att gå upp i nivå - för det finns andra, rikare spelare av samma typ där. Där blir dina swings ännu större i förhållande till din bankroll. Nej, gå ned i nivå, så får du den gynnsamma situationen där ingen tillfällig nedåtswing kan äta upp hela din rulle.

 

Dessutom så är det ett tydligt tecken på att du är på en galet hög nivå när du är rädd för att stoppa in pengarna i potten och riskera att förlora dem. Du ska spela på en nivå där du kan ta ett förlorat inköp med en klackspark. Annars så låter du ju rädslan avhålla dig från korrekt spel. Då GER du ju motståndarna bra odds till att dra ut dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter vettigt det du säger! Jag ska faktiskt göra ett diagram av min bankrulle för att se svängningarna i den och på så sätt kontrollera ilskan när någon 'idiot' drar ut mig. Att veta att man klättrar upp igen är ett bra sätt att "räkna till 10" på.

 

Tackar alla för mycket bra svar!

 

 

/Berglund

 

 

 

 

 

Kan tillägga att det är en konstig fråga du ställer...

 

"Hur höga nivåer bör jag spela på för att slippa möta dåliga spelare som är lätta att vinna pengar från?"

 

Om du tror att det är ett problem för dig att de synar utan odds så bör du kanske börja göra det själv.

 

 

Exakt var hittar du det citatet från mig? -Det har jag aldrig skrivit.

 

Vad jag skrev förmodligen var något i stil med. -På vilka nivåer bör jag spela på för att slippa spelare som gör chansartade syningar och som blundar för potodds och liknande?

 

I längden är det säkerligen ingen nackdel för mig, snarare en fördel då jag kommer i längden vinna pengar av dessa spelare. Men när det händer 3 ggr på en dag och 1 fjärdedel av min bankrulle förloras pga. någon annans dumhet. Då blir man sne.

Nej, jag är medveten om att du inte skrev så (ordagrannt), det var inte meningen att få det att framstå så. Det var en liten ironiserande "översättning" av din fråga.

 

Som många sagt så tjänar du i det långa loppet på att folk synar med taskiga odds. Däremot så ökar det variansen, vilket gör att du behöver en större bankrulle mot dessa spelare. Detta kan enkelt förklaras på följande sätt:

 

Tänk dig utvecklingen av din bankroll som ett diagram. Om du spelar vinnande poker mot denna typ av spelare, så kommer din graf att peka uppåt i det långa loppet. Men på grund av den ökade variansen så kommer grafen att slingra sig både upp och ned en hel del - det är ganska stora "vågor" på grafen. Om du har en stor bankroll så är detta inget problem - grafen kommer ju knappast att träffa botten (dvs noll, gul, pank). Men om du har en liten bankroll så blir varje liten sving rätt stor i förhållande till din bankroll och du riskerar att gula vid varje nedåtswing. Detta trots att grafen pekar uppåt i det långa loppet.

 

Därför är svaret mot dessa spelare inte att gå upp i nivå - för det finns andra, rikare spelare av samma typ där. Där blir dina swings ännu större i förhållande till din bankroll. Nej, gå ned i nivå, så får du den gynnsamma situationen där ingen tillfällig nedåtswing kan äta upp hela din rulle.

 

Dessutom så är det ett tydligt tecken på att du är på en galet hög nivå när du är rädd för att stoppa in pengarna i potten och riskera att förlora dem. Du ska spela på en nivå där du kan ta ett förlorat inköp med en klackspark. Annars så låter du ju rädslan avhålla dig från korrekt spel. Då GER du ju motståndarna bra odds till att dra ut dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att veta att man klättrar upp igen är ett bra sätt att "räkna till 10" på.

Japp. Men sen är det där med att "räkna till 10" inte bara en metafor. Om du har lätt att tilta pga utdragningar så är det bra att ta en paus när det händer. Bara kryssa i "sit out" och gå ut på baklongen och ta ett djupt andetag, tänka att du är bättre än han och sedan sätta dig med nya friska takter igen. På så sätt kan du spara många tilt-slantar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Implicita Odds

Många spelare har hört talas om pot odds, men de bättre spelarna vet hur man använder en annan typ av odds, implicita odds, till sin fördel. Implicita odds är summan du förväntas att vinna mot hur mycket det kommer natt kosta att fortsätta spela. Det här förklaras bäst med ett exempel.

 

Du sitter i big blind med 5 7 och får se floppen gratis, det är tre andra spelare med. Floppen kommer och visar A 4 6, du checkar, nästa spelare betar och nästa callar och den sista lägger sig. Det ligger 6 small bets i potten och du har 8 st outs vilket ger dig bättre än 6 till 1 i odds, du callar. På turn kommer en J och du checkar igen, en motspelare betar och en lägger sig. Det är nu 4 1/2 big bets i potten vilket inte ger dig de rätta oddsen att calla.

 

Men, eftersom det kommer att vara svårt för din motspelare att sätta dig på ett stegdrag kommer de gånger du får in stegdraget på river att ge dig minst ett, oftas två eller fler big bets till, speciellt om motespelare har träffat två par eller en triss. Skulle du inte träffa din hand kand du lägga dig mot en höjning. Tänk på att om det ligger två kort av samma färg på floppen kommer din motspelare märka när du få in den och rejält minska dina implicita odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...