Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Förlorar mycket från den här positionen när jag spelar HU mot BB. Har hört att man ska höja relativt många händer, typ alla pp sc oc Ax, Kx, rätt? Vilka händer bör jag limpa?

Problemet uppstår när jag höjer pre, BB synar och jag missar flopp 66% av gångerna, jag gör CB och fi synar för att sedan visar upp bottenpar.

Känner mig väldigt vilsen, hjälp uppskattas! (spelar NL50 SH)

Postad
Förlorar mycket från den här positionen när jag spelar HU mot BB. Har hört att man ska höja relativt många händer, typ alla pp sc oc Ax, Kx, rätt? Vilka händer bör jag limpa?

Problemet uppstår när jag höjer pre, BB synar och jag missar flopp 66% av gångerna, jag gör CB och fi synar för att sedan visar upp bottenpar.

Känner mig väldigt vilsen, hjälp uppskattas! (spelar NL50 SH)

Jag baserar mina beslut på hur lös-tight, passiv-aggresiv fi är. Ju tightare ju lägre krav har jag och är han passiv så spelar jag oxå fler händer.

Jag bettar J9+, Q9+, Kx, Ax, och alla PP. Är fi lös så dras det ner till JT, QT+, K7+, A5+, 44+.

Är fi tight/passiv bettar jag alla händer då jag ser det som EV+, stjäl så mycket så den gången han synar när jag stjäl med 93 så freerollar jag och kommer floppen A93 så vinner jag en stor pott.

Kör du PO/PT så kan du kolla vilka händer som är EV+ för dig att stjäla med, men du måste då ha en STOOOOR databas ca 150k händer skulle jag gissa på för att det skulle kunna ge ett ärligt svar.

Postad

Ta bort din fokus från handsstyrka och titta istället på din position och hur spelbara dina händer är mot fi. Att vilja spela stora potter ur position mot en lös fi med K7, Q9, A3 och liknande skräp är sällan en bra idé. Om fi däremot är vek går det ju bra att höja och cb:a floppen med många händer.

Postad
Ta bort din fokus från handsstyrka och titta istället på din position och hur spelbara dina händer är mot fi. Att vilja spela stora potter ur position mot en lös fi med K7, Q9, A3 och liknande skräp är sällan en bra idé. Om fi däremot är vek går det ju bra att höja och cb:a floppen med många händer.

Men om Fi är relativt lös?

Postad

Men om Fi är relativt lös?

Limpa in med fler händer. Om fi gillar att höja kan du bjussa på en walk när du har skräp.