bossbaver Postad 14 Maj , 2006 Rapport Share Postad 14 Maj , 2006 Plockar upp JsKc på handen, raisar 2BB preflop, brädan visar Qs Th 5h potten ligger på ca 2,5$ fi betar 3,5$ fold som gäller i detta läget? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jozoa Postad 14 Maj , 2006 Rapport Share Postad 14 Maj , 2006 Du har inte odds för att syna, lägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 14 Maj , 2006 Rapport Share Postad 14 Maj , 2006 Höjer mer preflop. Omöjligt att svara på frågan utan att få veta stackdjup. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Batch Postad 14 Maj , 2006 Rapport Share Postad 14 Maj , 2006 Lätt val, lägger mig. För dåliga odds och inte ens om man träffar stegen så är man säker som vinnare då motståndaren skulle kunna sitta på färgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hf89fc Postad 14 Maj , 2006 Rapport Share Postad 14 Maj , 2006 betta mer pre flopp 3-4*BB på floppen folda om du inte har supereads Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johansen Postad 14 Maj , 2006 Rapport Share Postad 14 Maj , 2006 Något säger mig att du sitter på en liten stack, så fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
serenity Postad 14 Maj , 2006 Rapport Share Postad 14 Maj , 2006 Jag hajar 0. Raise 4bb preflop och höj till $9 på floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Barf Postad 14 Maj , 2006 Rapport Share Postad 14 Maj , 2006 Jam eller fold! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EL_FishkO Postad 14 Maj , 2006 Rapport Share Postad 14 Maj , 2006 4bb preflop, sen går jag på magkänslan - raise eller fold Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plupp Postad 14 Maj , 2006 Rapport Share Postad 14 Maj , 2006 har du position så är det ju bara att höjja upp hyfsat ordentligt. Sen får du avgöra igen på turn om du får syn. Utan position skulle jag nog slänga här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AccessGranted Postad 16 Maj , 2006 Rapport Share Postad 16 Maj , 2006 Beror ju helt på vilket motstånd du möter också. Är det en bra spelare? En weaktight spelare? En nybörjare? En looseaggro spelare? På låg nivå försvinner fördelen med att reraisa stort med drag om dina motspelare ändå inte kan lägga topp paret (oavsett kicker). I de fallen är det bättre att syna ner billigt och beta stort när du träffar. På låg nivå finns det många callingstations, men samtidigt finns det weaktighta spelare så du för avgöra från fall till fall vad som är bäst att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SLASKA Postad 17 Maj , 2006 Rapport Share Postad 17 Maj , 2006 Fold? Knappast. Har du fullt inköp är det bara smälla om och kan då ev. få en fold från hnm. Träffar du är det bara bomba på hårdare och få betalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts