Gå till innehåll

NLT - SH, hur spelar DU PP med överkort på floppen?


bossbaver

Recommended Posts

höjj upp till 12 för att veta vart jag står. Slår han då tillbaka igen så är det ju bara att kasta. Slänger får du ju potten. Det är när han bara synar som det blir knepigt.

Vad är det som blir knepigt om vi får syn?

 

Jag lägger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som blir knepigt om vi får syn?

 

Då är det ju svårt att veta vad han sitter på. Fi kan ju då sitta på AK eller stegdrag till exempel. Även om det är tveksamt om han skulle syna våran raise med dessa händer. Vi får nog anta att vi ligger efter om vi får syn också. Men det knepiga blir väl då om vi kan betta bort fi eller om vi ska check-folda.

 

Har vi en tillräckligt slaskig table-image och fi är uppmärksam kan han ju ha synat med AK eller QT. Men knappast troligt som sagt.

 

Bara att ställa och hoppas på två-outarn med andra ord =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

höjj upp till 12 för att veta vart jag står. Slår han då tillbaka igen så är det ju bara att kasta. Slänger får du ju potten. Det är när han bara synar som det blir knepigt.

 

Så med andra ord höjer vi för att se var vi står utan att få reda på ett skit?

Ja du lär få mer information än om du bara synar. Lägger han så hade du antagligen bästa handen och reraisar han så har han nästan jämt bästa handen. Vid syn så har han en tveksam hand/drag eller är en lurig spelare och då följer vi upp med ett rejält bet på turnen för att få infon där. Dock ska man ha klart för sig att fi antagligen leder på turnen men fortsätter man visa styrka kan han nog folda många bra händer. Vill dock inte påstå att jag jämt gör detta spelet. Helst ska fi betta ut ännu mindre på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan vi höja floppen men då ska man vara medveten om att det inte handlar om att "ta reda på var man står" utan är en ren bluff. Om det sedan är rätt eller inte beror på motståndaren. Rent allmänt hade jag foldat i ett sånt här läge.

För övrigt är det spelare som du som gör att jag bet-synar väldigt ofta med mina bra händer. Antingen committar de sig med TP eller så lägger de ner halva stacken på en bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan read så lägger jag. Om det är en maniac som spelar alldeles för många händer och alltid bettar så raisar jag till 9$. Vid omslag lägger jag.

 

reraisar allstå oxå?

 

Om du ser din FI som en väldig lös spelare som bettar på det mesta kan det i det här fallet vara bra med en raise (Han bettar ju så det är inte fråga om en reraise). Om han svarar med en bra re-raise skulle jag folda i de flesta fallen.

 

Men kom ihåg att detta gäller enbart om det är en väldigt lösaggressiv spelare. Om det är en tajt spelare så lägger jag ner eftersom det finns alltför många händer som du redan är slagen med, alternativt kommer att slå dig (Om FI har t.ex QT så är ju en 8 rena pesten).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...