Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Inga superreads. Jag har fått vika ett par gånger efter jag pottat på två gator ( pf, och på flopp, eller flopp och turn) och fått omslag, så jag ksk uppfattas som antingen semi-vek, eller aggro, som inser när han är slagen.

Players:

balint6 (EUR 400,15 in seat 1) - Verkar aggro, inte visat upp några händer dock.

Hero (EUR 195,70 in seat 3)

unlabel (EUR 70,30 in seat 4) - Semi-passiv

gyro50 (EUR 71,80 in seat 5) - dito

Spherical (EUR 267,35 in seat 6)

Skorpion72 (EUR 37,65 in seat 7)

Dealer: Skorpion72

Small Blind: balint6 (0,50)

Big Blind: Hero (1,00)

Hero was dealt: Qd - 8d - Qs - 2c

unlabel Call (1,00)

gyro50 Call (1,00)

Spherical Call (1,00)

Skorpion72 Call (1,00)

balint6 Call (0,50)

Hero Check

Flop 5h - Qc - Kh

balint6 Check

Hero Bet (6,00)

unlabel Call (6,00)

gyro50 Call (6,00)

Spherical Fold

Skorpion72 Fold

balint6 Call (6,00)

Floppar set, leder såklart. Syn nästan hela vägen, och det är väl troligt att de sitter på drag/ganska svaga händer. Känns ju ganska otroligt att den hand som slår mig, KKxx, inte skulle våga kallsyna på den här brädan, så jag känner mig säker på att ha bästa hand.

Turn 5h - Qc - Kh - 3c

balint6 Check

Hero Bet (30,00)

unlabel Call (30,00)

gyro50 Call (30,00)

balint6 Raise (180,00)

Hero ????

Blankare kort finns ju inte, så jag pottar, förvissad om att de korta stackarna kommer syna och dra ut mig, och jag får ta en gråtsyn för €35 på river i en jättepott.

Då vaknar plötsligt balint6 till liv och pottar om. Min första tanke är att han förbättrat till någon form av wrappis med låga kort, plus nötfärgdraget, för inte kan det väl vara KKxx? Sen lär ju dragen blocka varandra ganska fint, men samtidigt är jag ganska obekväm med att lassa in 200bb med set som ej när nötset.

Så, what to do? Kommentera gärna om jag någonstans ska försöka få in en c/r nånstans, men de som sitter efter mig är ju inte jätteaggro. Eller ska jag rent utav checka turn?

*Notera att den här handen är smått fingerad, resultat och whatnot finns här, men skit i det tillsvidare.*

Postad
Hoho! EJECT EJECT EJECT! Han har top set.

Det är alltså så enkelt? Grejen är ju att just han inte verkade som en som ville minska svängningarna. Iofs har jag ju redan antytt lite av fördelen med det spelet, då det är troligt att minst två i handen redan har drag.