elninjopink Postad 14 Maj , 2006 Rapport Postad 14 Maj , 2006 Är en fullständig nybörjare på Omaha. Har tänkt lära mig som omväxling till FLHE grinden. Seat 1: norgita ( $123.42 ) Seat 3: galaysis6969 ( $37.49 ) Seat 8: hotsauce331 ( $7.85 ) Seat 4: leftoverpink ( $65.73 ) Seat 5: BushKnight ( $66.20 ) Seat 2: denkanu ( $0 ) Seat 6: pompous ( $10 ) leftoverpink posts small blind [$0.25]. BushKnight posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to leftoverpink [ ] hotsauce331 calls [$0.50]. galaysis6969 calls [$0.50]. leftoverpink calls [$0.25]. BushKnight raises [$1.50]. hotsauce331 calls [$1.50]. galaysis6969 calls [$1.50]. leftoverpink calls [$1.50]. Har provat mig fram lite med höjningar. Det har inte funkat speciellt bra, iallafall inte ur position, så jag bestämmer mig för att bara syna. Bör jag möjligtvis reraisa när stora blinden höjer? ** Dealing Flop ** [ , , ] leftoverpink bets [$7.60]. BushKnight calls [$7.60]. hotsauce331 folds. galaysis6969 folds. Bettar pott och får syn av preflophöjarn. Har dock ingen aning vad för händer han kan tänkas syna med här. ** Dealing Turn ** [ ] Här är jag helt lost... Citera
jackbalsam Postad 14 Maj , 2006 Rapport Postad 14 Maj , 2006 Potta, han har drag och du har ju stal. Citera
jonklar Postad 14 Maj , 2006 Rapport Postad 14 Maj , 2006 Jag skulle ha reraisat innan floppen. Inte ofta man får bättre hand än du hade. Visst man avslöjar en hel del om vad man sitter på för hand. Men potten hade ju blivit såpass stor innan så det är mycket möjligt att fi tycker det blir för dyrt. Lite jobbig sits du hamnade i där på turn. Inte fel att checksyna. Jag skulle nog potta där, du har ju 15 outs och chansen finns att du leder. Check fold på turn tycker jag är lite vekt, men jag är ingen mästare på omaha. Citera
RayIV Postad 14 Maj , 2006 Rapport Postad 14 Maj , 2006 Potta preflop, potta flopp, potta turn. Pang pang. Citera
Emilio Postad 14 Maj , 2006 Rapport Postad 14 Maj , 2006 Du får ju ett drömläge preflop, du limpar bara, någon höjer, nu kan du banka på rejält och få in mer pengar. Pott på flop och pott på turn. In med degen Citera
baller Postad 14 Maj , 2006 Rapport Postad 14 Maj , 2006 problemet är att han sitter ur posotion för att potta pf skall vara riktigt bra, dock skall det helt klart vara ett alternativ, man tar initativet och kontroll i spelet. RayIVs råd ser annars bra ut, gör dessutom att man är allin på turn och inte behöver fundera så mycke mer ... Gäller att göra det enkelt för sig själv också, så att man inte hamnar i svåra situationer om och om igen... Citera
elninjopink Postad 14 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2006 Tack för alla svar. Jag bestämde mig (i stundens hetta) för att checka med tanken att höja honom allin om han bettade. Jag kan inte se så många kort jag är rädd för om han skulle ta ett gratiskort, men jag hade känslan av att han skulle betta ut efter min check. Korkat ? Citera
Recommended Posts