jackbalsam Postad 28 November , 2004 Rapport Postad 28 November , 2004 Spelade lite 10manna NL 0.5/1 på expekt. En kille börjar tilta efter en pott där han blir utdragen (såg inte potten men läste hans gnäll i chatten. Hur som helst handen efter går han all in preflop med $55 eller nåt med K3 och torskar mot QQ. Köper in sig och går all in med ett hel inköp på $100 från UTG och vinner blindsen. Några häner efter gör han samma sak från tidig position. Jag hittar AQs på kanppen och tänker lite. Han va på den värsta tilt jag sett så han behöver inte ens ha en hand (skulle inte förvåna mig om han satt med K3 igen. Och om han har en hand är det möjligt att jag har honom dominerad eller i värsta fall en coinflip. Har jag plus EV att syna här och hur hade ni gjort? Återkommer med resultatet. Citera
quads Postad 28 November , 2004 Rapport Postad 28 November , 2004 Det spelar ingen roll vad resultatet är. Jag hade synat pga att det är stor chans att han har vilken skithand som helst så det är +EV. Citera
Blado Postad 28 November , 2004 Rapport Postad 28 November , 2004 skitsamma berätta bara hur det gick Citera
Hjort Postad 28 November , 2004 Rapport Postad 28 November , 2004 För ett inköp så hade jag definitivt synat med AQs, så länge jag var hyffsat säker på att han fortfarande tiltade och inte har kylt ned sig. Den lägsta synen jag gjort mot en tilt-all-in för 100bb är A9o, men då fick jag stänga betandet och var verkligen rätt säker på min sak. Jag vet faktiskt inte vilka minimumhänder man ska syna med i de här situationerna. Citera
Fadeh Postad 29 November , 2004 Rapport Postad 29 November , 2004 Minimumhanden för sådana här situationer är AQ tycker jag. Jag provade detta med AJ mot en som tiltade loss en gång(5 all in pre flop på 10 händer) och jag hade lovat mig själv innan att inte syna med händer sämre än AQ. Men AJ var ju så nära AQ Hur som helst, han satt med AQ och jag torska ett inköp. Citera
Rollin Postad 29 November , 2004 Rapport Postad 29 November , 2004 Tycker du om att flippa coins ere bara att syna. Själv så hade jag inte synat med en sämre hand än TT. Citera
Hjort Postad 29 November , 2004 Rapport Postad 29 November , 2004 Appropå minimumhänder så beror det ju helt på vad man bedömer som motståndarens minimumhand, om han kan trycka all-in med alla ess och ett gäng andra händer så bör ju minimumhanden ligga någonstans kring A7. Citera
Fadeh Postad 29 November , 2004 Rapport Postad 29 November , 2004 Calla all in med A7 tycker jag är väldigt farligt. Dels för att ens odds inte är de bästa än vad moståndaren har. Dels för att man mycket väl kan va dominerad. Och finns det nå tråkigare än att se värsta tomten dubbla upp mot en för att i nästa hand spela bort alla pengar till någon annan på bordet? Citera
Hjort Postad 29 November , 2004 Rapport Postad 29 November , 2004 Calla all in med A7 tycker jag är väldigt farligt. Dels för att ens odds inte är de bästa än vad moståndaren har. Dels för att man mycket väl kan va dominerad. Det förutsätter ju förstås att man för det första är väldigt säker på att motståndaren kan ha en väldigt vid handdistribution samt att det inte finns någon annan spelare efter som kan förstöra. Att man sedan ibland hamnar mot AJ är ju bara att finna sig, enda frågan är ju om handen i snitt är +EV. Citera
Recommended Posts