Sigges Postad 28 November , 2004 Rapport Postad 28 November , 2004 Jag sitter i en MTT med 759 startande men bara två(!) platser ger utdelning(1an och 2an ger inköp till WSOP-cirkusen). När fältet nu har decimerats kom jag att tänka på spelet på bubblan. anta att chip-trean har ca hälften av 2ans stack och ettan har bara aningen mer än tvåan. Då borde väl rätt taktik vara för trean att ALLTID trycka all-in. Detta därför att varken ettan eller tväan bör riskera att halvera sin egen stack(ens med AA) samtidigt som 3an dubblar upp och blir ny tvåa?!? Att syna ett all-in kan ju därför bara gynna tredje personen(som är helt passiv)?! Det är sent nu och jag kanske inte tänker helt klart men som jag ser det JUST NU är mitt resonemang rätt. men om jag har rätt är ju det jättetråkigt ...fan från 11000 till 3000 på en hand AK mot QQ mot 66. flop QKA och jag synar glatt all-in från BÅDE 66 och QQ. usch usch. nåväl har jag nåt riktigt eller är jag helt ute yes. 1010 jag dubbla! 7740 nu. 80 över snittet. . jaja nog om det. -behöver tankar om taktiken omgående . 2 timmer MAX till bubblan - * RP - QoS * Citera
Sigges Postad 28 November , 2004 Författare Rapport Postad 28 November , 2004 ...Inte längre någon brådska rök på 36e mina älskade damer lyckades inte hålla upp mot JJ. Precis som jag misstänkte är det härmed (återigen) bevisat att texas är ett jävla turspel som bäst lämpar sig för tomtfar och hans nissar. Nu ska jag försöka komma över förlusten(och det idiotiska sättet att spendera hela lördagsnatten på) genom att sova några timmar. Ser hur som helst fram emot synpunkter om saken till den gången inga brott mot sannolikhetslagen (§14, QQ SKA hålla upp mot JJ) görs. Go natt Citera
Recommended Posts