Nizse Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Hallå! Var och skaffade tele2s mobila bredband idag med pckort. Tyvärr så har man ju en laptop som inte tar pckort utan bara det nya expresscard (har en fujitsu-siemens AmiloM). Snackade med supporten på tele2 och enligt dom är det bara pckort som gäller. Han sa att det dock går att koppla in 3gmobilen på datorn och surfa den vägen men tyvärr har jag ju ingen 3gmobil. Har hittat det här alternativet också http://se.pricerunner.com/computing/networking/broadband-gateways/541847/prices Sicket kan vara å föredra måntro? Telefon eller Routern, känns ju inte så mobilt med routern iofs. Och en sista fråga om ni orkar: funkar det med vilken 3gmobil som helst? Vet att jag kunde kollat upp om det skulle passa innan jag shoppade loss men man tror ju att det ska klaffa när man har sprillans doningar Citera
QoS Postad 12 Maj , 2006 Rapport Postad 12 Maj , 2006 Beror helt på hur du tänker använda ditt 3G. I och med att 3G radiodelarna är relativt outvecklad är dom inte så effektiva och därför får man extremt dålig batteritid, vilket kommer bli ett problem om du ska köra 3G som ev. ersättning för fast Internet. Ska du köra hemma skulle jag köra routen, annars via en valfri 3G lur. Alla telefoner funkar, kolla dock att den stöds av din datorn så att du kan koppla telefonen via BlueTooth eller USB kabel. - QoS Citera
Nizse Postad 12 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2006 Tackar för svaret. Tänkte bara köra med det nere på jobbet i sommar, brukar bli lite dötid under sommaren Tror jag skaffar mig en telefon då. Ha det Citera
Recommended Posts