Gå till innehåll

Hur spela ”fixed online-poker”?


Gladiator999

Recommended Posts

Jag tycker att det är stor skillnad på spel mellan olika online-poker nätverk: t.ex. PartyPoker och B2B.

På B2B verkar spelet vara mer jämt actionbetonat, där många stora händer kommer till showdown. På PartyPoker verkar det svänga mer, med mastodonthänder vid showdown, dock i ett mer ryckigt tempo, viss lugn emellan.

 

Har någon andra erfarenheter av dessa eller andra ”fixed” onlinespel?

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att din fråga gäller om spelets karaktär är olika i Fixed limit hold'em mellan olika sajter, stämmer det?

 

Jag spelar fixed på en massa olika sajter, så jag känner mig manad att svara:

 

Ja, det är skillnad. Men inse att på Party finns det kanske 25 bord på t.ex $5-10. Sortera dom i snittpottordning och öppna det översta och det understa och du kommer att se allt ifrån extremt loose till squeaky tight.

 

Jag gissar att du hittar högsta snittpotterna på Party poker. Det är gott om fiskar som sponsar potterna med runner-runnerdrag, hålstegdrag och underpar där. Det kräver ett annat spel (bluffa nästan aldrig och ha en ängels tålamod).

 

Vad var du ute efter med din fråga egentligen? Vilken sajt som är bäst att spela på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att din fråga gäller om spelets karaktär är olika i Fixed limit hold'em mellan olika sajter, stämmer det?

 

....

 

Vad var du ute efter med din fråga egentligen? Vilken sajt som är bäst att spela på?

 

 

Njaaa, limit?, nej, jag menade "fixed online-poker". Spelet är ju fixat, men på olika sätt från site till site.

 

Kommentarer på bästa spelsätt med tanke på detta?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordet du letar efter är "riggat" och det finns en stor tråd om det.

 

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter?

 

En stor tråd om "riggad" poker - är det "Online poker" tråden under "Spela poker" du åsyftar, eller hela "Pokersajter" avdelningen?

 

Båda är i.o.f. stora nog.

 

 

mvh

Så eftersom den är så stor så starta du en till och hoppas åstakomma vad då? Det du är ute efter hör hemma i tråden bzkt länkade till och denna borde låsas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Så eftersom den är så stor så starta du en till och hoppas åstakomma vad då? Det du är ute efter hör hemma i tråden bzkt länkade till och denna borde låsas.

 

Det är rätt, lås in, förjud och tysta ner alla obekväma åsikter. Hela samhällen har kommit väldigt långt genom att använda sig av den taktiken.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...