Gå till innehåll

Vajsing på kopplingen mellan skärm och dator


Donner

Recommended Posts

En enkel felsökning.

 

Kolla så att sladdarna sitter som de ska.

 

Har du en annan dator så testa skärmen där.

 

Funkar skärmen så är det grafikkortsstrul

 

//edit Bogus lösning är nog korrekt.

Tror felmsg skall lyda No input signal annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter vettigt att det är upplösningen som spökar. Ganska säker på att jag hade 1600x1200 när jag bytte skärm och det klarar inte den jag har nu. Då e bara frågan hur jag ändrar upplösningen. Jag får ju inte chansen eftersom ingen bild kommer upp. Kanske blir enklast att koppla datorn till en skärm som klarar 1600x1200. Eller är det nån som lite snabbt kan göra en punktlista hur man gör annars genom felsäkert läge eller nått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter vettigt att det är upplösningen som spökar. Ganska säker på att jag hade 1600x1200 när jag bytte skärm och det klarar inte den jag har nu. Då e bara frågan hur jag ändrar upplösningen. Jag får ju inte chansen eftersom ingen bild kommer upp. Kanske blir enklast att koppla datorn till en skärm som klarar 1600x1200. Eller är det nån som lite snabbt kan göra en punktlista hur man gör annars genom felsäkert läge eller nått?

Minns jag inte helt fel så trycker du ner "F8"-tangenten när Windows är på gång att starta. Då ska du kunna välja felsäkert läge.

 

När felsäkert läge väl är startat så ändrar du upplösningen precis som vanligt (högerklicka mitt på skärmen och välj Egenskaper/Properties).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...