Gå till innehåll

NL - AJo UTG


Tyrus

Recommended Posts

Är det inte en fold även i 6-max UTG? Blir du synad har du ju samma problem som vid full-ring, du är ur position, och kan lätt vara dominerad...

 

Både ATo och A9o går att höja UTG på 6-max utan att vara allt för lös.

 

AJ UTG vid FR är solklar fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag blind eller står det någonstans om det finns limpare eller ej?

 

Kanske cyklar som vanligt...

/A

 

Sitter du UTG finns inga limpare ;) Du sitter direkt efter BB.

10 manna bord - fold.

6 manna - svårt. Eventuellt raise, men man kan lätt hamna i trubbel. På 25 NL hade jag nog höjt och betat ut på en ofarlig flopp mot 1-2 synare, annars check. Hade inte spelat stor pott med handen om jag inte träffade hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag blind eller står det någonstans om det finns limpare eller ej?

Kanske kan antas när han skriver att man vet ej vart man står mot tomtarna men ändå. Jag håller inte med om fold. är man först in så höjer jag gärna. Höjer inte om man har flera limpare ligger lätt efter då. Men först in med 1-2 limpare eller inga alls så höjer jag nog lika ofta som jag synar. om man inte har maniacs eller agressiva typer i blindsen då.

 

 

Kanske cyklar som vanligt...

/A

 

Handlar väl om PF UTG.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte en fold även i 6-max UTG? Blir du synad har du ju samma problem som vid full-ring, du är ur position, och kan lätt vara dominerad...

 

Både ATo och A9o går att höja UTG på 6-max utan att vara allt för lös.

 

AJ UTG vid FR är solklar fold.

 

Håller med, AJo är en solklar raise utg 6-manna.

 

Vid ett weak/tight bord då många foldat mina höjningar preflop. Då höjer jag gärna UTG fr med AJo. Visst det är en bluff, men jag har möjlighet till träff om någon synar. Sedan brukar det inte vara alltför dyrt att ta reda på vart man står på floppen på låga nivåer.

 

Normalt är AJo utg vid fr en solklar fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte en fold även i 6-max UTG? Blir du synad har du ju samma problem som vid full-ring, du är ur position, och kan lätt vara dominerad...

 

Både ATo och A9o går att höja UTG på 6-max utan att vara allt för lös.

 

AJ UTG vid FR är solklar fold.

 

Hmm ATo och A9o är ju typ de två sämsta händerna i NLHE - varför skulle man höja utg? Hellre höja med 54s isåfall. Ska AJo spelas utg så ska den höjas, men försiktighet skall råda på kommande gator. Detta gäller alltså på SH. På FR är det autofold i tidig pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte en fold även i 6-max UTG? Blir du synad har du ju samma problem som vid full-ring, du är ur position, och kan lätt vara dominerad...

 

Både ATo och A9o går att höja UTG på 6-max utan att vara allt för lös.

 

AJ UTG vid FR är solklar fold.

 

Hmm ATo och A9o är ju typ de två sämsta händerna i NLHE - varför skulle man höja utg? Hellre höja med 54s isåfall. Ska AJo spelas utg så ska den höjas, men försiktighet skall råda på kommande gator. Detta gäller alltså på SH. På FR är det autofold i tidig pos.

 

Håller med om att det är lite löst att alltid höja med ATo och A9o 6 manna. Själv gör jag det ibland, särskilt om det är ett tight bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag passar nog AJo UTG på ett normalt fullsatt 6-manna bord. Känns inte som det är en vinnande hand ur den positionen. Alldeles för stor risk att man får spela en halvstor pott med en marginell hand ur position. Gränsen går väl just där, AJs är en höjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...