Myssion Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Två liknande situationer uppstod idag där jag kände mig osäker. andybatts är semilös och lite lagom aggro. PokerStars Game #4888863997: Tournament #24495637, $15+$1 Holdem No Limit - Level IV (50/100) - 2006/05/10 - 03:47:02 (ET) Table 24495637 1 9-max Seat #6 is the button Seat 1: epeddy1 (1600 in chips) Seat 2: andybatts (2055 in chips) Seat 3: Merucu (1505 in chips) Seat 4: skaand (1350 in chips) Seat 5: Myssion (1170 in chips) Seat 6: Juicemouf (1605 in chips) Seat 7: tknudwn (3190 in chips) Seat 8: bbblyn67 (1025 in chips) tknudwn: posts small blind 50 bbblyn67: posts big blind 100 *** HOLE CARDS *** Dealt to Myssion [8:h: 8:c:] epeddy1: folds andybatts: raises 200 to 300 Merucu: folds skaand: folds Myssion: ? Nästa hand är en liknande situation. Disman2000 är väldigt tajt och räjsar sällan. Han har inte visat några tendenser till att stjäla blinds när han har position. PokerStars Game #4888915965: Tournament #24495745, $15+$1 Holdem No Limit - Level VI (100/200) - 2006/05/10 - 04:02:59 (ET) Table 24495745 1 9-max Seat #1 is the button Seat 1: Rounder555 (4200 in chips) Seat 4: Jaymansnuts (2750 in chips) Seat 5: Myssion (2255 in chips) Seat 6: kidwell5 (630 in chips) Seat 8: Disman2000 (3665 in chips) Jaymansnuts: posts small blind 100 Myssion: posts big blind 200 *** HOLE CARDS *** Dealt to Myssion [7:c: 7:s:] kidwell5 is connected kidwell5: folds Disman2000: raises 400 to 600 Rounder555: folds Jaymansnuts: folds Myssion: ? Citera
Myssion Postad 10 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2006 Jag foldar nog båda. Vilka händer hade du ställt med? Citera
matte med slice Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Första handen skulle jag trycka in smeten. Jag baserar det beslutet på att du säger att andy är semilös och att om du vinner potten rakt av så är den på 450 vilket är nästan halva din stack, får du syn har du endå en färdig hand och med 88 är du favorit mot allt utom 99-AA. Andra handen är lite klurigare eftersom du säger att Disman är tight. Du har 400 kvar till syn, men kommer sitta ur pos. Träffar du inte settet så kan du ju alltid check folda om det kommer höga kort på brädan. Ligger det inga höga kort på floppen skulle jag nog betta runt 2/3 av potten, slår han om får vi kansek se oss slagna mot högre PP. Edit: Eller så är det fold rakt av på andra handen. //Matte Citera
Sansrom Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Andra handen hade jag kört en stop'n'go. Vet inte om det är bättre än fold, men kul är det. Bättre än push direkt tror jag definitivt det är i alla fall. Du kan på så sätt få fi att lägga typ 99 på en AK4-bräda, samt få honom att lägga "coinflip-händer", om han inte träffar på flop. Citera
Sansrom Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Andra handen är lite klurigare eftersom du säger att Disman är tight. Du har 400 kvar till syn, men kommer sitta ur pos. Träffar du inte settet så kan du ju alltid check folda om det kommer höga kort på brädan. Ligger det inga höga kort på floppen skulle jag nog betta runt 2/3 av potten, slår han om får vi kansek se oss slagna mot högre PP. Att syna för att sedan lägga på flop är uteslutet imo. Antingen gör du det för att jamma flop oavsett kort, eller så lägger du preflop. Citera
Myssion Postad 10 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2006 Andra handen hade jag kört en stop'n'go. Vet inte om det är bättre än fold, men kul är det. Bättre än push direkt tror jag definitivt det är i alla fall. Du kan på så sätt få fi att lägga typ 99 på en AK4-bräda, samt få honom att lägga "coinflip-händer", om han inte träffar på flop. Stop-n-go är definitivt bättre än push, tror jag har noll FE på Disman om jag ställer här. Men är det bättre än fold...? Citera
jimisola Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 första handen skulle jag troligtvis trycka om du vet med dig att han är en rätt så lös spelare, känns ok att dra en chansning i sng för att få upp stacken. Andra handen skulle jag däremot folda. Är han en väldigt tight spelare är du ju som bäst 50/50 mot honom pre. Syn tycker jag egentligen inte om här iom att det skulle kunna leda till otäcka beslut postflop, är väl bara prickat set som skulle kännas bekvämt. Citera
Myssion Postad 10 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2006 Att syna för att träffa set finns inte, det är inte tillräckligt med implicita odds för det. Ska man syna så är det som sagt för att ställa oavsett flop. Citera
iremmats Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Ok, första handen kanske kan ställa. Lutar dock åt fold fortfarande. Tänk på följande. Du har ingen stack som skrämmer folk speciellt mkt. Folk efter dig kanske inte lägger AQ-AJ pga det. Fi har faktiskt 20BB och höjer i tidig pos. Underskatta inte hans HD där. Citera
AsiaCarrera Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Hmm. I första läget har jag autoställt förut. En del döda pengar samt en gnutta FE trodde jag gjorde det läget till ett måsteställ med 88 och de stackarna. Men som Mats säger, vi kommer ju få syn och vår hand mår ju inte jättebra mot en tidig pos-höjar HD. Men det känns som att gränsen går ungefär vid 88, svagare hand är ju ganska lätt att kasta och starkare år ju inte att lägga. Citera
AsiaCarrera Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 ... Snyggt nick. tyty snygg avatar Citera
matte med slice Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Det här delen i forumet behandlar handanalys. Följande är inte en analys: Jag foldar nog båda. Fold och fold. all in och fold Det är tre konstateranden. Av iremmats fick vi senare i tråden i mitt tycke ett mycket bra råd. Det hade iof varit bättre om vi hade fått det i ett första inlägg. Jag tycker Myissons händer är mycket intressanta och försöker delta på ett konstruktivt sätt. Dels för att prova vissa resonemang, dels för att kunna plocka upp råd och tips från er andra. Jag tycker att alla skall försöka bidra på ett konstruktivt sätt så att vi behåller den höga nivå vi har börjat med. //Matte Citera
vetgirig Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Andra handen är lite klurigare eftersom du säger att Disman är tight. Du har 400 kvar till syn, men kommer sitta ur pos. Träffar du inte settet så kan du ju alltid check folda om det kommer höga kort på brädan. Ligger det inga höga kort på floppen skulle jag nog betta runt 2/3 av potten, slår han om får vi kansek se oss slagna mot högre PP. Att syna för att sedan lägga på flop är uteslutet imo. Antingen gör du det för att jamma flop oavsett kort, eller så lägger du preflop. Syna och välj en av följande alternativ: o Träffar man flopp bra så check-raisar man all-in. o Träffar man inte kör man en stop-n-go. o Tror man att både träffat floppen bra så kör man en stop-n-go och hoppas Fi synar ner ens 'bluff' o Ser floppen extremt farlig ut gör man en check-fold. Notera att ovanstående strategi kan användas oavsett kort. Citera
Sansrom Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Andra handen är lite klurigare eftersom du säger att Disman är tight. Du har 400 kvar till syn, men kommer sitta ur pos. Träffar du inte settet så kan du ju alltid check folda om det kommer höga kort på brädan. Ligger det inga höga kort på floppen skulle jag nog betta runt 2/3 av potten, slår han om får vi kansek se oss slagna mot högre PP. Att syna för att sedan lägga på flop är uteslutet imo. Antingen gör du det för att jamma flop oavsett kort, eller så lägger du preflop. Syna och välj en av följande alternativ: o Träffar man flopp bra så check-raisar man all-in. o Träffar man inte kör man en stop-n-go. o Tror man att både träffat floppen bra så kör man en stop-n-go och hoppas Fi synar ner ens 'bluff' o Ser floppen extremt farlig ut gör man en check-fold. Notera att ovanstående strategi kan användas oavsett kort. Den här punkten gillar jag inte alls. Chansen är ju stor att även fi tycker floppen är farlig och lägger sig. I övrigt kan jag hålla med dig, kanske onödigt att skyffla in degen direkt i de sällsynta fall man träffar en sjua. Citera
bossbaver Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Det här delen i forumet behandlar handanalys. Följande är inte en analys: Jag foldar nog båda. Fold och fold. all in och fold Det är tre konstateranden. Av iremmats fick vi senare i tråden i mitt tycke ett mycket bra råd. Det hade iof varit bättre om vi hade fått det i ett första inlägg. Jag tycker Myissons händer är mycket intressanta och försöker delta på ett konstruktivt sätt. Dels för att prova vissa resonemang, dels för att kunna plocka upp råd och tips från er andra. Jag tycker att alla skall försöka bidra på ett konstruktivt sätt så att vi behåller den höga nivå vi har börjat med. //Matte sorru dude....... men jag hade foldat och gått all in Citera
Recommended Posts