RoyleAxe Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Exemplet nedan är en hand från SS CG 10-bords. Jag har en TAG image på detta bord och har vunnit en hyfsad pott mot fi lite tidigare. Fi har liknande stackstorlek som mig (runt 1300)och har losat de flesta potter hon/han varit med i och verkar småtiltad. Vad göra på turn? Pre-flop: RÖJEN: Lägger mig brittab: Syna 10.00 skatteverk: Syna 10.00 Guenhwyvar: Lägger mig HERO: Höj 40.00 (sitter på AdAc) Thess: Lägger mig ill P-nut: Lägger mig Demon2Some: Lägger mig ALLINSIM: Lägger mig arpheggio: Lägger mig brittab: Syna 40.00 skatteverk: Syna 40.00 Flop (Board: 8d, Jh, Ks): brittab: Passa skatteverk: Passa HERO: Satsa 130.00 brittab: Syna 130.00 skatteverk: Lägger mig Turn (Board: 8d, Jh, Ks, 8h): brittab: Passa HERO: Satsa 300.00 brittab: All in HERO: ?? Citera
EAK Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Berätta gärna hur mycket ni har i stackarna. Om brittab går all-in så att det är 10 till för dig att syna eller 1500 till för syn så känns det som att det finns en viss skillnad. Vid 10 är det tvångssyn, vid 1500 måste man fundera. Men det känns jobbigt att börja spekulera innan man vet vilket slags beslut du står inför. Citera
RoyleAxe Postad 10 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2006 Ingen kommentar alltså? Likartade startstackar ca 1300kr... Citera
y0 Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Höj mer preflop! Nu är det blixtsyn, 8an var ett bra kort för dig, du slår även KJ nu. Är du uppe mot 8x är det bara att reloada. Citera
TheMenace Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Höj mer preflop! 4bb är väl en rätt bra raise pre flop. Citera
y0 Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Höj mer preflop! 4bb är väl en rätt bra raise pre flop. Nej inte med 2 limpare före. Citera
nysta Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Höj mer preflop! 4bb är väl en rätt bra raise pre flop. Nej inte med 2 limpare före. Vad bör man höja i det läget med säg AA-KK AK osv. 50? 70? MVH Daniel Citera
stenarn Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Höj mer preflop! 4bb är väl en rätt bra raise pre flop. Nej inte med 2 limpare före. Vad bör man höja i det läget med säg AA-KK AK osv. 50? 70? MVH Daniel Du bör höja lika mycket oavsett vad du har för hand. en bra regel i cash-game är att höja ca pott. det är att betta 4bb + 1bb per synare, dvs höja 3bb+1bb per limp Citera
y0 Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Vad bör man höja i det läget med säg AA-KK AK osv. 50? 70? MVH Daniel Du bör väl höja lika mycket med alla händer du höjer med här, men 50-70 känns mer rätt än 40. Citera
devilpike Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Tycker personligen det är en syn, ingen möjlig stege i det här läget. Hade han haft JJ eller KK hade han troligtvis höjt före flopp. Det enda hotet skulle vara att han har en 8:A på handen, så är inte höjningen allt för stor e det en syn. Citera
Gekko Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Höj mer preflop! 4bb är väl en rätt bra raise pre flop. Nej inte med 2 limpare före. Vad bör man höja i det läget med säg AA-KK AK osv. 50? 70? MVH Daniel Du bör höja lika mycket oavsett vad du har för hand. en bra regel i cash-game är att höja ca pott. det är att betta 4bb + 1bb per synare, dvs höja 3bb+1bb per limp Tycker inte riktigt man kan generallisera de så, utan allt beror på vad du är för spelare. Som LAG spelare t.ex. så går det inte att sitta och höja 4-7bb beroende på hur många som har limpat, pga att du kommer att få för hög varians i ditt spel då du är inne och krigar i så många potter. Du kommer helt enkelt att släppa förmycket värde till dina motståndare. Som TAG spelare kan du däremot gärna ta i lite extra beroende på vad det är för motståndare. Hyffsat tighta, kompetenta och lite passiva så räcker ett standard raise, alltså 3-4bb. Har du däremot ett rikssåll vid bordet som ändå kommer att syna så kan du väl dra upp de till 6-10bb beroende på ifall de är en open-raise eller ej. Ang. handen så är de väl bara att syna. Klart möjligheten till en 8 existerar men skulle fi verkligen pusha direkt? Tveksamt... Citera
RoyleAxe Postad 10 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2006 HERO: All in River (Board: 8d, Jh, Ks, 8h, Kc): Showdown: brittab visar: 8c, Qh (kåk) HERO: Ad, Ac (två par, ess och kungar) Huvudpott: brittab vinner potten på 2635.90 med kåk (20.00 spelavgiften togs ut för den här handen brittab hade före denna hand fått stryk i ganska många händer efter lite kasst spel så hon var väl halvt på tilt kanske. Iaf, jag fattar inte hur fi kan hitta en syn preflop med Q8o (jag har en tajt image) och sedan syna ett pottbet då hon endast träffar bottenparet! På turn vet jag ju att jag måste orka lägga mina AA men jag kan bara inte se hur 8an skulle hjälpt henne, aldrig att fi har 88 för fyrtalet då fi trycker på turn. Ingen möjlig stege eller färg och JJ och KK skulle fi mkt sannolikt ha höjt med före floppen. Tar därför motvilligt synen och jag har ju redan 470 i potten, värsta scenario för hennes hand är som jag ser det JK (vilket jag ju dock slår då 8an kom på turn) men jag väljer att tro på antingen råbluff eller AK. Citera
Draejutmig! Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Ja, det är absolut syn som gäller. Åttan var ett riktigt bra kort (även om det inte var det i det här fallet), inte många som synar med lägsta par där när det dessutom är en till person som är kvar att agera. Och särskilt inte med en knekt och en kung ute, och då är tilten inräknad. Var det gäller preflopspelet så måste det höjas mer som sagt. Chansen att dom synar din höjning blir större ju tidigare dom limpat in eftersom dom då oftast har händer som dom vill se floppen med. Nu var ju Q8 inte någon tokrolig hand men hon hade säkert synat en större höjning. Citera
Recommended Posts