Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

B är ett super lösaggro. Antingen minraisar eller potthöjer han nästan varje hand för att sedan alltid betta pott på floppen och turn, oavsett kort.

Stack sizes:

Hero: $94.75

UTG+1: $14.85

MP1: $55.75

CO: $26.55

Button: $34.90

SB: $71.05

BB: $118.20

Pre-flop: (7 players) Hero is UTG with :9c::Jd::Ad::Kd:

Hero calls, UTG+1 calls, 2 folds, Button calls, SB calls, BB raises to $2.5, Hero calls, UTG+1 calls, Button calls, SB calls.

Flop: :8d::4s::3s: ($12.5, 5 players)

SB checks, BB bets $0.5, Hero calls, 2 folds, SB calls.

Floppar ingenting men BB minibettar, vilket är ganska konstigt.

Turn: :Kc: ($14, 3 players)

SB checks, BB bets $15.75, Hero calls, SB folds.

Turn ger mig top par och BB pottar, tycker min hand är tillräckligt bra för att syna honom. Om han var nån annan så skulle jag ju blixtfolda.

River: :8s: ($45.5, 2 players)

BB bets $45.65, Hero ??

Brädan paras på rivern och det ligger dessutom 3 spader. Jag har två par, kungar och åttor med ess kicker, han kan ju ha lite vad som helst, syna ner honom trots den skrämmande brädan?

Postad

Folda eller slå om på floppen.

Folda turn. Tror du att du leder måste du ju slå om pott.

Folda rivern.

Känns som om du jagar superlags med alldeles för marginella händer på för många gator, samtidigt som du inte slår om vilket borde i alla fall ge lite mer fold equity.

Denna slutsats baserar jag på de fyra händerna mot en superlag som du postat, så jag vet inte om den är rätt - just a hunch!

Postad

Jag synade ner efter en ganska lång betänketid. Han kunde ha lite vad som helst och jag tyckte att jag borde slå väldigt mycket av vad han kunde ha.

Results:

Final pot: $136.8

BB shows :9s::5c::3d::9d:

Hero won ($136.30)

Kanske lite lös mot honom, men jag tycker inte jag kan vänta på supernöten för att plocka ner honom då han var så superlös och aggresiv som han var. Vet inte heller om det är så bra att vara aggresiv mot honom och jaga bort hans skithänder när han glatt pissar bort sina pengar genom att potta (nästan) varje gata.