Ekenstar Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 MP2 är ett super lösaggro. Antingen minraisar eller potthöjer han nästan varje hand för att sedan alltid betta pott på floppen och turn, oavsett kort. Stack sizes: UTG: $15.75 UTG+1: $13.85 MP1: $29.10 MP2: $154.95 MP3: $20.85 Hero: $46 Button: $6.35 SB: $19.70 BB: $36.55 Pre-flop: (9 players) Hero is CO with UTG folds, UTG+1 calls, MP1 folds, MP2 raises to $2.25, MP3 folds, Hero calls, Button folds, SB calls, 2 folds. Flop: ($7.75, 3 players) SB checks, MP2 bets $7.4 'Hero ?? Top par med lite höga kort. MP2 kan ju ha vad som helst, syna, slå om eller folda och vänta på en bättre hand? Har han ett par, stegdrag eller färgdrag lär han troligen syna känns det som. Citera
Sansrom Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Varför inte potta om preflop med den här handen om han nu höjer alla händer? Beror väl iofs lite på hur UTG+1-limpern brukar spela, men ändå. Du har position och en hyfsad hand. (Ser nu att UTG+1 är en shortstacktomte som släpper handen mot en höjning + två synare, så honom behöver vi nog inte oroa oss för...) Citera
parre Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Reraise pott preflop. Syna flop. Treat any broadway card and non-diamond nine as the immortal nuts and dega in turn, annars utvärdera på turn beroende på kort och beroende på hur säker du är att han kan beta en sämre hand. Citera
Ekenstar Postad 11 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2006 Vet inte om jag vill reraisa preflopp. Han lär inte reraisa mig, men troligt att han bettar pott in i mig på floppen, oavsett hur den ser ut. Ville därför hålla pott storleken nere innan floppen. Jag var lite feg och foldade på floppen, lite för vekt kanske. Citera
Othello Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Reraise pott preflop. ...är ett värdelöst spel med den handen. Om var så visst. Men inte nu. Citera
Hjort Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 ...är ett värdelöst spel med den handen. Varför då? Jag tänker inte så mycket på handen som att motståndaren har rand. och är värdefull att vara HU mot postflopp. Då undviker man ju att ge bort värde till en tredje spelare i handen när man försöker exploatera laggot samtidigt som man själv kan vara den ende att ta värde av honom + lite smådöda pengar i potten. Citera
Othello Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Varför då? Därför att det är en skithand som ser snygg ut bara för att den innehåller fyra höga kort. Det är i själva verket en svag hand. Syna pga position, men fold preflop om du inte sitter på CO eller knappen. Citera
Recommended Posts